Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duuuuuuuuuurrrrrrrrrrrre service Canon !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Duuuuuuuuuurrrrrrrrrrrre service Canon !

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Bedankt voor uw informatie hoe zoiets kan hersteld worden.

Nee, ik vind dit ook niet duur.

Je betaalt Canon niet voor deze bestelling, maar je betaalt Canon wel voor de uren dat de mensen moeten aanwezig zijn om te wachten op uw bestelling.

Jan.
    Echt goedkoop is dat ook niet. Ik vraag me af moest je 5 'venstertjes' bestellen, of de onkosten dan gelijk zouden blijven, waarschijnlijk wel. Dan zou het inderdaad per stuk veel goedkoper worden. En dan zou je zelf een handeltje kunnen opzetten in Canon-venstertjes...
    http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      En dan nog zeg ik dat het een spotprijsje is , als je hier en daar wat zaken doet maak je andere dingen mee dat verzeker ik je...
      Als er hier eentje bij me komt vragen om iets te maken waar een half uur werk aan is dan reken ik ook zoiezo een uur, tegen dat alles dikwijls is meegerekend steek je er soms nog bijna aan toe, mocht ik ganse dagen zo een werken moeten uitvoeren dan verdient m'n zaak op het einde van de maand niks denk ik...
      Er zijn ook bedrijven die zoiets uit service en klantenbinding gratis doen.
      Dus die man heeft gelijk als hij zegt dat het duur is voor een plastickapje wat aan productiekosten nog 10 cent kost €15,- te vragen.
      Maar service is vooral in de fotohandel ver te zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
        Heb zo ook al onderdelen besteld.

Bestel gewoon veel onderdelen dat prijs beter uitkomt. koop ev 3 schermpjes, sluiter en wat plastieken prullen dat je je toestel proper kunt houden...

Lesley.

Nja da's NOG duurder.... ik fotografeer nu al een jaar of 10 en ik heb nog nooit iets nodig gehad. Dit is de eerste keer en dan ook nog door een dom ongelukje....
        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
          Nja da's NOG duurder.... ik fotografeer nu al een jaar of 10 en ik heb nog nooit iets nodig gehad. Dit is de eerste keer en dan ook nog door een dom ongelukje....
          nu als ik je nu eens vertel dat een sluiter 30€ kost! Noem jij dat veel. Het is wel een beetje werk om te vervangen, maar liever ongeveer 35€ (admin inbegrepen) ipv 120-220€ !!!

mijn keuze is rap gemaakt.

Lesley.
          -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
            nu als ik je nu eens vertel dat een sluiter 30€ kost! Noem jij dat veel. Het is wel een beetje werk om te vervangen, maar liever ongeveer 35€ (admin inbegrepen) ipv 120-220€ !!!

mijn keuze is rap gemaakt.

Lesley.
            Dan begrijp jij volgens mij mijn verhaal niet.
            Jij hebt het over een sluiten die 30 euro kost, en dat je incl administatie kosten 35 betaald.... da's 5 euro extra....

In mijn geval was de administratiekosten 3 x zo hoog als de prijs van het onderdeel.....

Dat is het hem nou net..

Het gaat er hier niet om of ze een reparatie uitvoeren, dan was het inderdaad nog duurder geweest. Maar het gaat om de verhouding van adminkosten tot het onderdeel...

Hoeveel handelingen kun je doen voor 15 euro excl !?
            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
              Dan begrijp jij volgens mij mijn verhaal niet.
              Jij hebt het over een sluiten die 30 euro kost, en dat je incl administatie kosten 35 betaald.... da's 5 euro extra....

In mijn geval was de administratiekosten 3 x zo hoog als de prijs van het onderdeel.....

Dat is het hem nou net..

Het gaat er hier niet om of ze een reparatie uitvoeren, dan was het inderdaad nog duurder geweest. Maar het gaat om de verhouding van adminkosten tot het onderdeel...

Hoeveel handelingen kun je doen voor 15 euro excl !?
              begrijp het wel.. het is etbass die die admin kosten vraagt... Daarom dat ik meer ineens bestel om toch wat te drukken....
              -=- Light is the key...

Comment

Ik denk dat, ondanks de vele andere waarheden die hier verteld worden, er 1 grote factor speelt, namleijk transport. De kost bij een transport of koerierbedrijf wordt meestal van 0 tot een paar kilo gerekend, en zo verder oplopend. Dus als dat nu een plastiekplaatje is van 20 gram of een bakasteen van anderhalve kilo, het transport en de administratie kosten evenveel. En dat is normaal. Als iemand zich van punt A naar punt B moet verplaatsen, dan heeft die vaste kosten en die blijven doorgerekend worden aan de klant. Tenzij het om dure stukken gaat waar de minstmarge groter op is en zodoende toch nog iets verdiend kan worden op wat verkocht wordt. Het is trouwens ook niet de schuld van Canon dat je beschermplastiekje stuk was. Bij fouten die aan de producent zelf te wijten zijn en binnen je garantiebepalingen vallen, dan zal dat ook niet zo hoog oplopen denk ik. Al heb ik al altijd het geluk gehad om nooit zo'n problemen te hebben.
                Canon EOS 30D met te weinig én mindere kwaliteit glas ( EF 35-80mm 1:4-5.6 en EF 75-300mm 1:4-5.6 II ultrasonic )

Comment

snap niet wat dit met canon te maken heeft

Etbass is niet van canon

Comment

Inderdaad, erg duur. Ik betaal voor het bestellen en versturen van een CF kaartje 2 euro, het bestellen van een dergelijk schermpje zou toch echt niet meer dan 5 euro mogen kosten.

Wel fijn voor je dat je het weer hebt kunnen repareren.
                    Ik ben er klaar mee.

Comment

Alles hangt er van af hoe het bekeken wordt...

Neem maar aan dat het verwerken van een order van ingave tot uitlevering meer dan 25 € kost, zeker als de verzending moet inbegrepen zijn!

Als je dan delen verkoopt van 500 € met een marge van 40%, dan maakt dat allemaal niet zo veel uit, maar als je begint met onderdeeltjes van 1 en 3 €, dan wordt het moeilijk winst maken.

Ik wou onlangs een niewe knop kopen voor een Electrolux oven (gewone plastic draaiknop met wat symbooltjes erop), en dat ding zou me 35 € gaan kosten... Dat noem ik dan weer wel duur, maar als je dan bedenkt dat hierin orderkosten inbegrepen zijn, dan kan niemand hier rijk van worden...

Geloof maar dat in elk groter bedrijf een verzendorder onder de 100€ verlieslatend wordt,... tenzij je dus dergelijke ordertoeslag gaat verrekenen. Soms is het gewoon goedkoper om de dingen gratis weg te geven (zoals ze in Ikea doen als het gaat over een schroefje of een pennetje).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Geloof maar dat in elk groter bedrijf een verzendorder onder de 100€ verlieslatend wordt,... tenzij je dus dergelijke ordertoeslag gaat verrekenen. Soms is het gewoon goedkoper om de dingen gratis weg te geven (zoals ze in Ikea doen als het gaat over een schroefje of een pennetje).
                        Dit is volledig fout bekeken ...
                        Een bedrijf leeft van een geheel van diensten waar bij het ene meer verdiend wordt dan bij het andere.
                        Natuurlijk brengen kleine zendingen niets of weinig op maar diegene die dergelijke bestelling doet heeft ook het duurdere al gekocht. Alles wordt in een prijs berekend ... reeds vanaf de verkoop van het nieuwe toestel waar je later wisselstukken voor koopt.
                        Als je bijvoorbeeld een knop van een toestel als wisselstuk bestelt, dan weet de fabrikant ook wel dat je hierdoor het toestel al hebt en gaat behouden en dus geen nieuw zal kopen bij een concurrent.
                        Trouwens zorgt een overdreven duur wisselstuk er vaak voor dat de klant nadien een ander merk gaat kopen waar hij hoopt goedkoper gediend te zijn.
                        Fabrikanten hebben er dus geen baat bij duur te zijn voor wisselstukken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Alles hangt er van af hoe het bekeken wordt...

Neem maar aan dat het verwerken van een order van ingave tot uitlevering meer dan 25 € kost, zeker als de verzending moet inbegrepen zijn!

Als je dan delen verkoopt van 500 € met een marge van 40%, dan maakt dat allemaal niet zo veel uit, maar als je begint met onderdeeltjes van 1 en 3 €, dan wordt het moeilijk winst maken.

Ik wou onlangs een niewe knop kopen voor een Electrolux oven (gewone plastic draaiknop met wat symbooltjes erop), en dat ding zou me 35 € gaan kosten... Dat noem ik dan weer wel duur, maar als je dan bedenkt dat hierin orderkosten inbegrepen zijn, dan kan niemand hier rijk van worden...

Bij een goed bedrijf kennen ze ook nog zoiets als service.

Comment

Working...
                          X