Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar K10d kopen en waarop moet je opletten bij aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar K10d kopen en waarop moet je opletten bij aankoop?

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
    De EOS 400 is niet vergelijkbaar met de K10D maar met de K100D. En die kost rond de 700 Euro (wat meer of wat minder naargelang aanbieder). En daar zit ook antishake op. De 6MP sensor is dezelfde als in mijn istDs zit, meer dan voldoende voor A4 afdrukken en uitstekende prestaties bij hoge ISO.
    Over de lenzen is al genoeg gezegd, in combinatie met wat er allemaal ooit voor K-bajonet geproduceerd is kun je vrijwel elk type lens bemachtigen.
    De K10D heeft geen Li-ion batterij. De AA toestanden lijken vlug leeg te zijn met antishake, en dan telkens 4 batterijen wisselen. Vind je dit niet een zwaar nadeel ? Voor de rest lijkt het prima toestel.
    Panasonic FZ1000, FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger Bekijk bericht
      De K10D heeft geen Li-ion batterij. De AA toestanden lijken vlug leeg te zijn met antishake, en dan telkens 4 batterijen wisselen. Vind je dit niet een zwaar nadeel ? Voor de rest lijkt het prima toestel.
      ik den dat ge een beetje verkeerd geinformeerd bent, de K10D gebruikt quasi dezelfde battery als de Sony Alpha. Bij pentax noemt die D LI50 (Lithium-Ion battery )

Comment

De K100D gebruikt AA's, de K10D Li-ion accu's. Voor mij een reden om de K10D niet te kopen. Mij bevallen de AA's in mijn istDs uitstekend. Vooral omdat ik veel op reis fotografeer en dan lang niet altijd zeker ervan ben om regelmatig een stopcontact tegen te komen. Het meeslepen van diverse laders stoort mij ook. Vandaar dat voor mij de mogelijkheid van AA's een harde eis is voor het kopen van een camera.
        De K10D komt dus bij mij niet op mijn wensenlijstje voor zolang er geen grip is die AA's opneemt en de 3200ASA weer hersteld is, en die is er wel op de K100D, die istDs en de istDL.

Comment

Inderdaad ik bedoel de K100 die met AA batterijen werkt, en niet zijn grote broer de K10D die een Li-ion heeft maar wel ongeveer 350 euro meer kost ...
          Bedankt voor de correctie
          Panasonic FZ1000, FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
            De K100D gebruikt AA's, de K10D Li-ion accu's. Voor mij een reden om de K10D niet te kopen. Mij bevallen de AA's in mijn istDs uitstekend. Vooral omdat ik veel op reis fotografeer en dan lang niet altijd zeker ervan ben om regelmatig een stopcontact tegen te komen. Het meeslepen van diverse laders stoort mij ook. Vandaar dat voor mij de mogelijkheid van AA's een harde eis is voor het kopen van een camera.
            De K10D komt dus bij mij niet op mijn wensenlijstje voor zolang er geen grip is die AA's opneemt en de 3200ASA weer hersteld is, en die is er wel op de K100D, die istDs en de istDL.
            Gebruik je dan steeds niet-herlaadbare batterijen? Kan je een idee geven hoelang deze meegaan, met anti-shake ingeschakeld ?
            Last edited by Roger; 26 december 2006, 17:51.
            Panasonic FZ1000, FZ50

Comment

Gebruik je dan steeds niet-herlaadbare batterijen? Kan je een idee geven hoelang deze meegaan, met anti-shake ingeschakeld ?
              Nee, ik gebruik normaliter herlaadbare batterijen. Een lader voor AA en AAA heb ik altijd al bij me voor andere apparaten. Daarmee kan ik met de istDs ruim een GB volschieten op JPG. Antishake zit niet op de istDs, dus daar kan ik geen ervaringsgegevens over geven.

Comment

Working...
              X