Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar K10d kopen en waarop moet je opletten bij aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar K10d kopen en waarop moet je opletten bij aankoop?

Oorspronkelijk geplaatst door stepvdh Bekijk bericht
    Hello,

Weet iemand raad!
    Waarop moet ik opletten bij het kopen van een digitale camera want dslr ken ik niet zoveel (wel al een paar keer gebruikt)

dank u voor de hulp
    Ik heb de K10D gekocht en ik ben een zeer tevreden man.
    Hij ligt zeer goed in de hand, de 18-55 mm kitlens is goed tot zeer goed,
    AL mijn andere Pentax lenzen passen en ik heb ze reeds getest (gaat van een 28-80 mm zoom over een 50 mm standaardlens over de 100 mm en 200 mm macrolens en de 500 mm Takumar schroefdraad lens !!!!)
    Wat wil je nog meer ? Vooral het TaV programme bekoort mij (ik stel sluitertijd en diafragma in - de camera past de ISO aan) en de flitssynchronisatie (op 2e gordijn of op lange sluiter) kunnen mij danig bekoren. En dan heb ik zeker nog niet het onderste uit de kan gehaald ....
    Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Hallo,

@Asahi : Ik heb dezelfde kit. Mijn vorige Pentax is een Z 20 met 28-80 mm en daarvan werkt zelfs de powerzoomfuctie op mijn K 10D! Daarbij nog een Sigma 70-300 mm. Samen een bereik van 27-450mm!

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bosuil Bekijk bericht
        Hallo,
        Samen een bereik van 27-450mm!
        42 -450mm.

Mvg.
        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
        Mijn website.

Comment

De EOS 400 is niet vergelijkbaar met de K10D maar met de K100D. En die kost rond de 700 Euro (wat meer of wat minder naargelang aanbieder). En daar zit ook antishake op. De 6MP sensor is dezelfde als in mijn istDs zit, meer dan voldoende voor A4 afdrukken en uitstekende prestaties bij hoge ISO.
          Over de lenzen is al genoeg gezegd, in combinatie met wat er allemaal ooit voor K-bajonet geproduceerd is kun je vrijwel elk type lens bemachtigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
            De EOS 400 is niet vergelijkbaar met de K10D maar met de K100D. En die kost rond de 700 Euro (wat meer of wat minder naargelang aanbieder). En daar zit ook antishake op. De 6MP sensor is dezelfde als in mijn istDs zit, meer dan voldoende voor A4 afdrukken en uitstekende prestaties bij hoge ISO.
            Over de lenzen is al genoeg gezegd, in combinatie met wat er allemaal ooit voor K-bajonet geproduceerd is kun je vrijwel elk type lens bemachtigen.
            Vraag me af of sony zijn sensor niet upgegrade heeft (zoals bvb tussen D70 en D70s) weet iemand dat ?? kwaliteitsverschil K100D is wel frapant toz van vorige 6mp DSLR's gebaseerd op deze sensor. (nikon,minolta,pentax ....)

Comment

Hallo,

@ Rumocool : Met digitale 18-55 : analoog een bereik van 27-450 mm, de zoom 28-80 is inderdaad 42-120 mm!

Groetjes

Comment

Hallo,

Allemaal ik het gevolgd, en mijn vraag is nu hoe komt het dat sommige

vakfotozaken beweren dat de Pentax K10 niet te leveren zou zijn (in Nederland),

Weet iemand daar een antwoord op?

Groetjes[/QUOTE]

Silenroc
                Silenroc2007.

Comment

...mijn vraag is nu hoe komt het dat sommige vakfotozaken beweren dat de Pentax K10 niet te leveren zou zijn (in Nederland)
                  Lijkt me onzin. Ik heb van de Nederlandse importeur hier een K10D voor me staan, inclusief een aantal objectieven, voor een uitgebreide praktijkreview. De K10D is in NL dus echt gewoon te leveren.

Hooguit is door het feit dat het een nieuwe camera betreft deze NOG niet direct te leveren, maar is gewoon in NL te krijgen

Comment

Mijn vaste fotohandelaar krijgt ze mondjesmaat geleverd, maar ze zijn er. De eerste leveringen zijn meestal gereserveerd voor diegenen die vooraf besteld hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silenroc Bekijk bericht
                      sommige vakfotozaken beweren dat de Pentax K10 niet te leveren zou zijn (in Nederland),

Weet iemand daar een antwoord op?
                      Misschien omdat die man een deal heeft met een ander merk?
                      Soms krijgen ze een voordeel bij een leverancier.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Pentax is niet meer:

Het Japanse bedrijf Hoya, onder meer bekend als fabrikant van cameralenzen, heeft landgenoot en camerafabrikant Pentax overgenomen. Het bedrijf zal verder gaan onder de naam Hoya Pentax Corporation.

Hoya Pentax heeft een bedrag van 765 miljoen dollar neergelegd voor Pentax. Het nieuwe bedrijf zal bestaan uit verschillende divisies: de eerste is Life Care, dat optische apparatuur voor de medische wereld fabriceert. De tweede divisie, Optics, levert lenzen voor camera's. De Information Technology-divisie gaat verder met de producten waarin Hoya wereldwijd een grote speler is: onderdelen voor harde schijven. De twee overige divisies, Eye Care en Imaging Systems, maken respectievelijk lenzen voor brillen en contactlenzen, en digitale camera's. Gezamenlijk hebben de bedrijven het afgelopen boekjaar een omzet van ruim vier miljard dollar gerealiseerd, en er werken meer dan 4600 mensen. Naar verwachting is de overname in oktober volgend jaar helemaal afgerond.
                        Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                          Pentax is niet meer:

Het Japanse bedrijf Hoya, onder meer bekend als fabrikant van cameralenzen, heeft landgenoot en camerafabrikant Pentax overgenomen. Het bedrijf zal verder gaan onder de naam Hoya Pentax Corporation.
                          En dit heeft totaal geen gevolgen voor het leveren van een K10D.

Comment

Pentax is niet meer:

Hoya Pentax heeft een bedrag van 765 miljoen dollar neergelegd voor Pentax. Het nieuwe bedrijf zal bestaan uit verschillende divisies: de eerste is Life Care, dat optische apparatuur voor de medische wereld fabriceert. De tweede divisie, Optics, levert lenzen voor camera's. De Information Technology-divisie gaat verder met de producten waarin Hoya wereldwijd een grote speler is: onderdelen voor harde schijven. De twee overige divisies, Eye Care en Imaging Systems, maken respectievelijk lenzen voor brillen en contactlenzen, en digitale camera's. Gezamenlijk hebben de bedrijven het afgelopen boekjaar een omzet van ruim vier miljard dollar gerealiseerd, en er werken meer dan 4600 mensen. Naar verwachting is de overname in oktober volgend jaar helemaal afgerond.
                            waar heb je dat gelezen en ik die dacht dat ze gingen samengaan en dat de nieuwe business area OPTICS een merge zou zijn van PENTAX en HOYA en dat huidige imaging system division van Pentax binnen deze divisie zou blijven bestaan.
                            Correct me if I'm wrong
                            btw je schrijft "Hoya Pentax heeft een bedrag van 765 miljoen dollar neergelegd voor Pentax" Hoya Pentax is niet gelijk aan Hoya !!

Is dit een verbetering voor Pentax I'dont know denk van wel, opvallend dat een bedrijfje van iets meer dan 1000 man (alleze eind volgend jaar zijn ze met 4000) zulke prachtige camera's op de markt kan brengen
                            Last edited by puerte; 23 december 2006, 19:41.

Comment

Pentax is niet meer:

Eén van mijn favoriete quotes:

Pentax has been leaving the camera industry since the 80s

Its just the management hasn't been told yet, only the rumour makers know.
                              http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                                Eén van mijn favoriete quotes:
                                Dan vraag je je toch af met welk concurrerend product de geruchtenmakers fotograferen

Comment

Working...
                                X