Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar K10d kopen en waarop moet je opletten bij aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar K10d kopen en waarop moet je opletten bij aankoop?

Hello,

ik kom van de film wereld en heb met een mamiya D1000 (jaren '60) en soms met EOS van mijn broer gespeeld. Nu zou ik graag naar digitaal willen overstappen. De K10d lijkt een zeer mooi apparaat met interessante settings, een SR en spatproof!
    Nu weet ik niet echt waar ik die zou kopen. Natuurlijk als student hoe goedkoper hoe beter maar er moet ook wel wat service zijn indien problemen!
    Grobet had mij een mail gestuurd voor body+kit aan €999 maar nu zie ik dat dat duurder is in hun brochure. Daarnaast zou ik misschien ook de smc 35 f2 kopen (op termijn).

Weet iemand raad!
    Waarop moet ik opletten bij het kopen van een digitale camera want dslr ken ik niet zoveel (wel al een paar keer gebruikt)

dank u voor de hulp

Re: Waar K10d kopen en waarop moet je opletten bij aankoop?

Hallo,

Ik heb vorige week bij Grobet een Pentax K 10D gekocht voor 999 euro.
    Misschien staat er een fout in hun folder. Als ik U was zou ik nog eens om
    een bevestiging vragen!

Groetjes

Comment

IK heb een kit (body + 18-55 mm zoomlens) gekocht voor 1.099,00 euro bij een lokale vakfotograaf in Sint-Niklaas. Dat is duurder dan de internetwinkel, maar ik kom al jaar en dag bij die zaak (liep in mijn analoog tijdperk de deur plat voor diafilms te kopen en te laten ontwikkelen) en ik vond het belangrijk om zoiets te kopen bij een zaak waar de dienst naverkoop en service goed zijn. (bij reparatie bv. krijg ik een ander toestel in bruikleen).

Ik kan je zeggen dat dat weinig geld is voor zo'n toestel.
      Met het weinige wat ik al heb uitgeprobeerd kan ik zeggen dat het een goeie camera is.
      Hij moet zeker niet onderdoen voor de Nikon D80 of de Canon 400D, maar dat is natuurlijk mijn mening.
      Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asahi Bekijk bericht
        Hij moet zeker niet onderdoen voor de Nikon D80 of de Canon 400D, maar dat is natuurlijk mijn mening.
        Buiten dat die 400D wel een heel stuk goedkoper is. 650 Euro tegenover zo'n 1000 Euro.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Hallo,

650 euro voor een Canon 400D? Is dat met of zonder de standaardzoom?
          Ik heb voor mijn Pentax K 10D 999 euro betaald met zoom 18-55 mm.
          Het voordeel van de Pentax is dat hij Shake Reduction heeft. Bij Nikon en
          Canon zit het in hun lenzen, maar die zijn nogal vrij duur. Pentax, Nikon, Canon : ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij koopt, het zijn allen goede toestellen elk met zijn voor en nadelen. Ikzelf heb altijd Pentax gebruikt (K1000, MX, Z 20). Had nog wat lenzen en mijn keuze was vlug gemaakt.

Groetjes

Comment

Ik heb zelf een Canon 350D, maar ik ken mensen genoeg met Pentax spul, en eerlijk gezegd: ze hebben minder keuze in lenzen, maar de kwaliteit is puik!
            ______
            www.vue.photo

Comment

Hallo,

Inderdaad, Canon en Nikon hebben meer keuze in lenzen. Maar als amateur-
              fotograaf heb je aan deze lenzen wel voldoening denk ik :
              een standaardzoomlens
              een telezoomlens
              een lichtsterke standaardlens
              eventueel nog een aparte groothoek en tele
              Al deze lenzen zijn te krijgen bij Pentax alsook bij Sigma, Tamron enz...

Als prof.-fotograaf ben je inderdaad beter bij Nikon of Canon.

Groetjes.

Comment

Ook als voortschrijdend amateur eigenlijk wel. Ik ben geen prof (al verkoop ik zo nu en dan wel eens wat, maar niet in België), en de lenzen die nu nog in mijn signature staan en die ik ondertussen heb verkocht, voldeden toch niet meer. Nu weet ik perfect wat ik fotografeer en wat mij interesseert, en kan ik superlenzen kopen, maar alleen die die ik nodig heb.
                Allé, bij wijze van spreken hé, want mijn portemonnee luistert niet.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Hallo,

@Simplefotography : als ik U kan plezieren : in het voorjaar 2007 komen er 3 zoomlenzen uit van Pentax ( groothoek, lichte tele en supertele ) maar die zullen ook niet voor mijn portemonnee zijn vrees ik!

Groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    Buiten dat die 400D wel een heel stuk goedkoper is. 650 Euro tegenover zo'n 1000 Euro.
                    Correctie: 700,-!
                    Als je de goedkoopste prijs neemt voor de EOS 400D, dan moet je ook de goedkoopste nemen voor de K10D; of anders neem je gewoon de officiële richtverkoopprijzen (en dan is het verschil ook niet groot.)

Dat gezegd zijnde, de virtuele 350,- verschil die jij aanhaalt zou nog zeker gerechtvaardigd zijn...
                    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Ik heb een collega die een paar van die MX supers heeft die je in je sig hebt staan. Geweldig stevige bakken. Kan je een boer mee van zijn paard kloppen. Daarbij heeft hij dan nog van die stalen lenzen, man man, je moet trainen om een dag met die dingen rond te lopen. Maar wel schitterend hoor.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bosuil Bekijk bericht
                        Hallo,

650 euro voor een Canon 400D? Is dat met of zonder de standaardzoom?
                        Ik heb voor mijn Pentax K 10D 999 euro betaald met zoom 18-55 mm.
                        Het voordeel van de Pentax is dat hij Shake Reduction heeft. Bij Nikon en
                        Canon zit het in hun lenzen, maar die zijn nogal vrij duur. Pentax, Nikon, Canon : ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij koopt, het zijn allen goede toestellen elk met zijn voor en nadelen. Ikzelf heb altijd Pentax gebruikt (K1000, MX, Z 20). Had nog wat lenzen en mijn keuze was vlug gemaakt.

Groetjes
                        Best ook eens de review lezen op dpreview... http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk10d/

Blijkbaar is de processor in de camera om de jpeg's aan te maken niet denderend... Raw zou wel ok zijn...
                        Toch belangrijk als je niet in raw wilt werken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht
                          Best ook eens de review lezen op dpreview... http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk10d/

Blijkbaar is de processor in de camera om de jpeg's aan te maken niet denderend... Raw zou wel ok zijn...
                          Toch belangrijk als je niet in raw wilt werken...
                          Omdat de K10D zich richt op een meer gedreven publiek hebben ze de in camera jpg's zo gezet om maximum detail te halen, en niet destructief is. Vandaar de zogenaamde softe jpg's. De jpg's uit de K10D scherpen gemakkelijk in Phtoshop; als je geen post processing wil doen, dan moet je ofwel een Point and shoot kopen ofwel de sharpening in de camera wat hoger zetten, da's alles...
                          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Correctie: 700,-!
                            Als je de goedkoopste prijs neemt voor de EOS 400D, dan moet je ook de goedkoopste nemen voor de K10D; of anders neem je gewoon de officiële richtverkoopprijzen (en dan is het verschil ook niet groot.)

Dat gezegd zijnde, de virtuele 350,- verschil die jij aanhaalt zou nog zeker gerechtvaardigd zijn...
                            Ik haalde wel 2 prijzen van 1 winkel. Maar ja wie zoekt die wint
                            Ik bedoelde ook niet dat het een slechte keuze is, de K10D heeft zeker zijn voordelen zoals de shake-reductie. Maar ieder zal voor zich moeten uitmaken of het de prijs waard is.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              Omdat de K10D zich richt op een meer gedreven publiek hebben ze de in camera jpg's zo gezet om maximum detail te halen, en niet destructief is. Vandaar de zogenaamde softe jpg's. De jpg's uit de K10D scherpen gemakkelijk in Phtoshop; als je geen post processing wil doen, dan moet je ofwel een Point and shoot kopen ofwel de sharpening in de camera wat hoger zetten, da's alles...
                              Scherpte is idd geen probleem...
                              Het is meer een probleem van artifarcten/"demosaicing"

kijk b.v. maar eens naar de paperclips...

Aan de andere kant vind ik de performance in raw wel dik in orde...

Comment

Working...
                              X