Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop

Hey iedereen,
    Ik ben van plan een digitale camera te kopen, maar aangezien ik een groentje ben, zou ik graag wat informatie van jullie willen.
    Ik zoek een camera van rond de 250 euro, gemakkelijk te bedienen, maar ik ook wel wat mee kan 'prutsen'.
    Het is vooral bedoelt om sportfoto's mee te trekken en reisplaatjes.
    Alle info is welkom, ook aanraders van digitale camera's.

Dank bij voorbaat

Saar

Re: aankoop

....sportfoto's. = hogere sluitertijden...dan zou ik voor een Fuji kiezen
    Die zijn redelijk goed op hogere iso dan de doorsnee compactjes...

een Fuji F31 kost bij topfoto 370 euro... iets meer dan je budget maar zeker de moeite volgens mij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skyflyertje Bekijk bericht
      Hey iedereen,
      Ik ben van plan een digitale camera te kopen, maar aangezien ik een groentje ben, zou ik graag wat informatie van jullie willen.
      Ik zoek een camera van rond de 250 euro, gemakkelijk te bedienen, maar ik ook wel wat mee kan 'prutsen'.
      Het is vooral bedoelt om sportfoto's mee te trekken en reisplaatjes.
      Alle info is welkom, ook aanraders van digitale camera's.

Dank bij voorbaat

Saar
      FUJIFILM FINEPIX S5600 is een topcamera, die je zowel volledig manueel als automatisch kan instellen.
      Ik heb er zo één en ben er zeer tevreden over.
      Kost je circa 250 Euro .

Kijk even op www.pixmania.be
      of
      www.grobet.be, klik op promoties en scroll effe naar beneden., deze hebben een prom-pakket voor 300 Euro, inclusief, batterijlader, batts, tasje, 256 SD geheugenkaartje, lenskap, enz....
      Bij Pixmania vind je de volledige specs en gebruikerswaarderingen.

Kortom een super-koop voor super weinig geld

Suc6
      Last edited by Tomaso; 18 december 2006, 22:10.
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Wat bedoel je met sport? Zaalsporten of outdoor?
        Het is maar omdat de verlichting in sporthallen meestal ontoereikend is om deftige foto's te kunnren nemen zonder serieuze hulpverlichting.
        PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Spijtig genoeg kan ik mijn budget niet overschrijden, aangezien ik maar een 'arm' studentje ben.
          Ook heb ik het liefst een camera die niet te groot is, zodat ik het heel gemakkelijk kan wegsteken.

voor de sport, gaat het vooral over atletiek, dus vooral outdoor.
          Heb ondertussen eens rondgekeken. Kan er soms iemand zeggen of de canon powershot A540 hier een geschikte camera voor is?
          Last edited by skyflyertje; 19 december 2006, 19:25.

Comment

Hier heb je een link met specs.
            Blijkbaar kun je de sluitertijd en diafragma ook volledig manueel instellen, wat voor sport-kiekjes interessant is (sluitertijd vooral natuurlijk)
            Hij werkt wel op AA-batterijen, dus schaf je je best een 2de set oplaadbare AA-tjes aan en een lader (als die al niet bij de camera zit)
            Lijkt me wel een leuke camera.
            PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Kan er soms iemand voor-en nadelen geven van panasonic FX01 en canon powershot 540? oa ivm het nemen van sportfoto's.
              Wat is ook het handigst, gewone batterijen of een accu?

groetjes en bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skyflyertje Bekijk bericht
                Wat is ook het handigst, gewone batterijen of een accu?

Een vergelijking tussen beide camera's kan ik niet geven, maar ik werk liever met een akku dan met losse (AA) batterijen. Als ik iemand zo'n setje AA's zie wisselen, dan is dat telkens weer een gesukkel, ik moet zelf maar 1 akku wisselen en dat gaat véél sneller dan 2 of 4 AA's. Bovendien moet je dan ook elke keer goed in het oog houden dat er geen lege en volle akku's door elkaar raken als je met AA's werkt. Daarom heb ik voor de externe flitser zelfs verschillende merken akku's, die zijn gamakkelijker uit elkaar te houden .

Een voordeel van gewone akku's is wel dat je in uitzonderlijke omstandigheden gewone batterijen kan gebruiken, maar bij de meeste toestellen zijn die erg snel leeg (veel sneller dan oplaadbare akku's).

Als je wat uitkijkt dan kan je zelfs de lithium-ion akku's vinden aan een prijs die vergelijkbaar is met een setje degelijke AA-akku's.

Een lithium-ion akku heeft ook een veel grotere energiedichtheid (meer vermogen voor een lager gewicht en afmetingen) dan Nimh-akku's.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Een vergelijking tussen beide camera's kan ik niet geven, maar ik werk liever met een akku dan met losse (AA) batterijen. Als ik iemand zo'n setje AA's zie wisselen, dan is dat telkens weer een gesukkel, ik moet zelf maar 1 akku wisselen en dat gaat véél sneller dan 2 of 4 AA's. Bovendien moet je dan ook elke keer goed in het oog houden dat er geen lege en volle akku's door elkaar raken als je met AA's werkt. Daarom heb ik voor de externe flitser zelfs verschillende merken akku's, die zijn gamakkelijker uit elkaar te houden .

Een voordeel van gewone akku's is wel dat je in uitzonderlijke omstandigheden gewone batterijen kan gebruiken, maar bij de meeste toestellen zijn die erg snel leeg (veel sneller dan oplaadbare akku's).

Als je wat uitkijkt dan kan je zelfs de lithium-ion akku's vinden aan een prijs die vergelijkbaar is met een setje degelijke AA-akku's.

Een lithium-ion akku heeft ook een veel grotere energiedichtheid (meer vermogen voor een lager gewicht en afmetingen) dan Nimh-akku's.

Dat is allemaal wel wat overdreven hoor, ik trek met mijn AA-bats en mijn FINEPIX S5600 zo'n 200 foto's alvorens ze leeg zijn. Ondertussen zorg ik ervoor dat het andere setje opgeladen is, en zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Je vindt ze ook overal he.
                  PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Working...
                  X