Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 of 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D80 of 400d

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Wel leuk van die vergelijkende iso test, want dat was toch net het voordeel van Canon??
    Ik dacht eerder dat dit de prijs was en iso 800 is nu niet echt hoog he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Ik dacht eerder dat dit de prijs was en iso 800 is nu niet echt hoog he.
      voor mij hoog zat
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Misschien nog interessant om te weten met oog op de anti dust.... gevonden op depreview:

"In the 'InFormer' supplement of the Amateur Photographer magazine last week, an interview with Simon Coleman of Nikon UK reported dust reduction measures...

"...in both its D200 and D80 models Nikon has moved the anti-aliasing filter slightly further away from the sensor. Although this only involves a slight repositioning - which is claimed not to affect image quality - it helps reduce the static build up on the filter. Not only is the anti-aliasing filter now less likely to attract dust, but also any dust that manages to find its way onto the sensor array is sufficiently forward of the plane of focus to prevent it being rendered clearly."

This might explain some of your experiences with less visible dust build-up compared to previous models.
        Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
        Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          voor mij hoog zat
          En dat is het enigste dat telt. Daar heb je groot gelijk in!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
            Misschien nog interessant om te weten met oog op de anti dust.... gevonden op depreview:

"In the 'InFormer' supplement of the Amateur Photographer magazine last week, an interview with Simon Coleman of Nikon UK reported dust reduction measures...

"...in both its D200 and D80 models Nikon has moved the anti-aliasing filter slightly further away from the sensor. Although this only involves a slight repositioning - which is claimed not to affect image quality - it helps reduce the static build up on the filter. Not only is the anti-aliasing filter now less likely to attract dust, but also any dust that manages to find its way onto the sensor array is sufficiently forward of the plane of focus to prevent it being rendered clearly."

This might explain some of your experiences with less visible dust build-up compared to previous models.
            Is eigenlijk niets speciaal. Dit was vroeger ook al de verklaring waarom je minder snel een stofprobleem had bij bepaalde canons ten opzichte van andere.
            Last edited by Kevlar; 19 december 2006, 23:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht

krijg nou steeds meer het gevoel dat ik gewoon de goeie keuze heb gemaakt

Comment

Ik wens je alvast proficiat met je aankoop.
                En nu maar foto's trekken en de vele mogelijkheden onder de knie krijgen.
                Laat binnenkort maar wat zien.
                Canon of Nikon, Fuji of een Alfa, 't maakt niet zoveel uit. Het zijn hulpmiddelen met pro's en contra's. Vergeet het ventje (vrouwtje) niet achter het toestel. Die doet ook nog iets om goede foto's te trekken.
                Als jij je maar goed voelt met je nieuwe aanwinst.
                [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Weer even een update van de man die deze topic begon:

En aangezien Canon geen goeie BETAALBARE lenzen heeft onder de 500 euro met een bereik van 17-55 , kies ik voor de duurdere en uitgebreidere D80 met een Nikkor 18-70 (die wel heel goed uit de test komt). Dan ben ik in verhouding ook goedkoper uit met de nikon
                  volgens mij de juiste keuze heb den indruk dat je het plaatje bebrijpt, canon is inderdaad aan het acherop lopen en zullen heel dringend een model moeten uitbrengen dat up-to-date is, waarschijnlijk PMA(fotobeurs) 2007 maar ja ik denk dat de concurrentie ook niet op hun lauweren zit te rusten.
                  Als je nog niet gekocht hebt vind je indezelfde prijsklasse de pentax K10d die weer een trappeke hoger staat dan D80 of 30D. Volgens mij de beste camera op de markt in dit segment met dustcleaner, beeldstabilisatie weather-sealed, zeer goede ergonomie , auto ISO selectie enz. Overwegen waard niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    volgens mij de juiste keuze heb den indruk dat je het plaatje bebrijpt, canon is inderdaad aan het acherop lopen en zullen heel dringend een model moeten uitbrengen dat up-to-date is, waarschijnlijk PMA(fotobeurs) 2007 maar ja ik denk dat de concurrentie ook niet op hun lauweren zit te rusten.
                    Als je nog niet gekocht hebt vind je indezelfde prijsklasse de pentax K10d die weer een trappeke hoger staat dan D80 of 30D. Volgens mij de beste camera op de markt in dit segment met dustcleaner, beeldstabilisatie weather-sealed, zeer goede ergonomie , auto ISO selectie enz. Overwegen waard niet?
                    Ik heb de k10d ook even overwogen, maar de lenzen , of de enorme beperking erin, is de grote hindernis. Spijtig.

Comment

Waarom geen Sony Alpha meer maar een Nikon Rudy? Een kennis van me overweegt namelijk zo eentje.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Ik heb de k10d ook even overwogen, maar de lenzen , of de enorme beperking erin, is de grote hindernis. Spijtig.
                        Het huidige aanbod van nieuwe lenzen is inderdaad beperkt maar volgend jaar worden er een aantal nieuwe gelanceerd. Maar onafhankelijk welke kamera ik zou kopen kies ik voor de betere betaalbare lenzen op de markt zoals uiteraard de tamron(minolta) 28-75 f2,8 (kun je voorstellen wat beeldjes zulke combinatie geeft)
                        de Sigma 18-50 f2,8 of TOKINA 12-24 f4 en mischien Sigma 2,8 70-200,
                        alhoewel Pentax heeft er ook nog een paar goede in de schuif liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Waarom geen Sony Alpha meer maar een Nikon Rudy? Een kennis van me overweegt namelijk zo eentje.
                          Heel mooie camera, maar ik verkies een niveau hoger, en daar blijft Sony mee achterwege. Dat is de reden dat ik nu nikon heb.

Comment

Okee, ik ben er dus uit dat het de D80 wordt,

maar nu nog de objectieven:

Nikkor 18-70mm f3.5 - 5.6 (standaard kitlens) (ongeveer 300 euro)

of

Sigma 17-70mm f2.8 - f4 Macro (ongeveer 300 euro)

Welke raden jullie me aan? Aan de ene kant wil ik geen lens van een ander merk, die ik 95% van de tijd ga gebruiken. Maar aan de andere kant, als die Sigma een stukje beter is en Macro heeft (Nikkor niet) , tsja...

Comment

Okee, ik ben er dus uit dat het de D80 wordt,

maar nu nog de objectieven:

Nikkor 18-70mm f3.5 - 5.6 (standaard kitlens) (ongeveer 300 euro)

of

Sigma 17-70mm f2.8 - f4 Macro (ongeveer 300 euro)

Welke raden jullie me aan? Aan de ene kant wil ik geen lens van een ander merk, die ik 95% van de tijd ga gebruiken. Maar aan de andere kant, als die Sigma een stukje beter is en Macro heeft (Nikkor niet) , tsja...

De Sigma is niet beter, wel iets lichtsterker. Het scheelt een stop op 70mm. Niet zo heel veel, soms wel net noodzakelijk. Laat je niet door die term macro beinvloeden, beide zijn volegens mij gelijkwaardig op dat gebied, dus allebei beperkt bruikbaar als macrolens.
                              Persoonlijk zou ik de Nikon nemen, prijs / kwaliteit is dit echt een toplens.
                              En koop voor het prijsverschil een 50mm 1.8 erbij, en je ben véél beter af in low-light ;-)

Comment

Ik zou toch voor de originele lens gaan. bovendien twijfel ik aan de macrofunctie van Sigma (is waarschijnlijk geen 1:1)
                                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
                                X