Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 of 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D80 of 400d

Als ik van nul zou moeten beginnen, zou ik kijken wat voor lenzen ik zou willen, en daar mijn keuze op afstemmen.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
      jij hebt grote pollen zeker? en een wel erg grote broekzak!
      Wel, bij Konijn ( er zat wel geen lens op ) heb ik die D400 inderdaad gewoon in de zak van mijn jeans gestoken, ging zelfs vrij vlot....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Als ik van nul zou moeten beginnen, zou ik kijken wat voor lenzen ik zou willen, en daar mijn keuze op afstemmen.
        Dat deed in toen ik begon ook, vandaar Nikonlenzen . . . die gaven me de mogelijkheid ze ook te gebruiken op Fuji DSLR's, wat ik ondertussen al regelmatig gedaan heb En wat ik in de toekomst weer opnieuw kan doen wanneer de S5 beschikbaar wordt
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

ik vind het ook wel belangrijk dat ik op hoge Iso-waarden weinig ruis heb, misschien dat de keuze dan makkelijker wordt

Welke zouden jullie kiezen?
          als je iets over ruis wilt te weten komen is het aan te raden volgend artikel eens te lezen dan zie je wat ruis allemaal inhoud.

en de resultaten zijn verrassend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
            Ligt het nu aan mij, of wordt dat hier wel een erg zinloze discussie?
            Dat is het al eventjes, dingen zoals top lcd,spotmeting en draadloos flitsen worden afgedaaan als zouden ze niet handig of noodzakelijk zijn, wel, ik zal wel weer de uitzondering zijn, maar een paddestoeltje met een flitsje draadloos van onderuit is een mooi beeldje, en de flitser zonder kabels in een parapluutje, prima! En de spot gebruik ik dikwijls. Toplcd is al helemaal onmisbaar, al zou ik er wel het info scherm op de 2.5 inch van Konika minolta bij willen (heeft canon en nikon ook al gejat ondertussen)
            Ik krijg echt het gevoel, dat als het niet op de canon zit, het niet als belangrijk omschreven wordt door sommigen.

Auto iso.... is iets wat ook nog niet genoeg genoemd is, de d80 heeft de mogelijkheid om dit full auto te laten gaan, ben je tenminste niet op iso 1600 bezig terwijl het niet meer nodig is.
            Lenzen, nog zo iets, een van de redenen dat ik voor de nikon koos was de 18-200VR, een superzoom met stabilisatie.

Comment

Weer even een update van de man die deze topic begon:

Ben vanmiddag weer naar de fotowinkel geweest en heb deze keer uitvoerig uitleg gehad.

Ik heb de D80 met de Sigma 17-70 in mijn handen gehad en de 400D met de Sigma 17-70. Mijn bevindingen waren dat je bij de Nikon op het lcd-scherm alleen het menu kon zien en de foto die je hebt gemaakt met de histogrammen etc. Maar alle andere dingen , zoals diafragma instellen, iso kiezen enzovoort kon alleen maar op het 2e schermpje bovenop. Bij de 400d regel je alles via het LCD-schermpje, omdat hij natuurlijk geen 2e schermpje heeft. En de Nikon heeft wel een hele grote zoeker, dus handmatig scherpstellen is eventueel ook een mogelijkheid met dit toestel.

Toen hebben we foto's genomen om te kijken naar het verschil in ruis op 800. Bij beide camera's dezelfde instellingen gebruikt. We hebben deze foto's op 100 % bekeken op de computer. En in mijn ogen waren de foto's van Canon absoluut niet beter dan de Canon qua ruis. Wel vond ik de kleuren van Nikon mooier ( vooral het rood ). Je moest de foto's wel wat onderbelichten en hij heeft spotmeting, maar hij heeft dan wel geen anti-dust, maar dat schijnt bij de Canon ook niet 100% te werken en zo vaak verwissel ik geen lenzen.

En aangezien Canon geen goeie BETAALBARE lenzen heeft onder de 500 euro met een bereik van 17-55 , kies ik voor de duurdere en uitgebreidere D80 met een Nikkor 18-70 (die wel heel goed uit de test komt). Dan ben ik in verhouding ook goedkoper uit met de nikon
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

proficiat.
                Je hebt ze allebei vastgehad en geprobeerd.
                Je keuze kan niet slecht zijn.
                The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gigi Bekijk bericht
                  proficiat.
                  Je hebt ze allebei vastgehad en geprobeerd.
                  Je keuze kan niet slecht zijn.

keuze tussen 2 goeie he

Comment

Altijd een lastige bevalling als je van nul moet beginnen, laat nu de fotokes maar komen . . .

Comment

Niet gemakkelijk he zo een keuze en je eigen keuze is altijd de beste. Gefeliciteerd!

Nu wil ik niet vervelend doen maar er is toch de 17-85 IS en die is zeker niet slecht en heeft IS erbovenop.

En dan nu foto's maken dat is het leuke gedeelte

Comment

Bedankt voor alle input! heeft me zeker geholpen

Comment

Bedankt voor alle input! heeft me zeker geholpen
                          Have fun !

Wel leuk van die vergelijkende iso test, want dat was toch net het voordeel van Canon??
                          Als ik je een tip mag geven, gebruik de auto-iso, en onderschat de 18-70 kitlens niet, deze lens is echt goed.
                          Als flitser is de sb600 ook prima!

Comment

er stond een foutje in mijn tekst

Ben vanmiddag weer naar de fotowinkel geweest en heb deze keer uitvoerig uitleg gehad.

Ik heb de D80 met de Sigma 17-70 in mijn handen gehad en de 400D met de Sigma 17-70. Mijn bevindingen waren dat je bij de Nikon op het lcd-scherm alleen het menu kon zien en de foto die je hebt gemaakt met de histogrammen etc. Maar alle andere dingen , zoals diafragma instellen, iso kiezen enzovoort kon alleen maar op het 2e schermpje bovenop. Bij de 400d regel je alles via het LCD-schermpje, omdat hij natuurlijk geen 2e schermpje heeft. En de Nikon heeft wel een hele grote zoeker, dus handmatig scherpstellen is eventueel ook een mogelijkheid met dit toestel.

Toen hebben we foto's genomen om te kijken naar het verschil in ruis op 800. Bij beide camera's dezelfde instellingen gebruikt. We hebben deze foto's op 100 % bekeken op de computer. En in mijn ogen waren de foto's van Canon absoluut niet beter dan de NIKON qua ruis. Wel vond ik de kleuren van Nikon mooier ( vooral het rood ). Je moest de foto's wel wat onderbelichten en hij heeft spotmeting, maar hij heeft dan wel geen anti-dust, maar dat schijnt bij de Canon ook niet 100% te werken en zo vaak verwissel ik geen lenzen.

En aangezien Canon geen goeie BETAALBARE lenzen heeft onder de 500 euro met een bereik van 17-55 , kies ik voor de duurdere en uitgebreidere D80 met een Nikkor 18-70 (die wel heel goed uit de test komt). Dan ben ik in verhouding ook goedkoper uit met de nikon

Comment

Toen hebben we foto's genomen om te kijken naar het verschil in ruis op 800. Bij beide camera's dezelfde instellingen gebruikt. We hebben deze foto's op 100 % bekeken op de computer. En in mijn ogen waren de foto's van Canon absoluut niet beter dan de Canon qua ruis. Wel vond ik de kleuren van Nikon mooier ( vooral het rood ). Je moest de foto's wel wat onderbelichten en hij heeft spotmeting, maar hij heeft dan wel geen anti-dust, maar dat schijnt bij de Canon ook niet 100% te werken en zo vaak verwissel ik geen lenzen.

Proficiat, en ik zou zeggen aan alle andere vragenstellers : dit is de manier om een antwoord te vinden
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                                Proficiat, en ik zou zeggen aan alle andere vragenstellers : dit is de manier om een antwoord te vinden

dank u! dank u!

Comment

Working...
                                X