Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 of 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D80 of 400d

Ik ga toch voor de 400d, omdat ik nog een stapel Cf-kaartjes heb liggen (de d80 gebruikt SD). Anders kan ik ook nog eens SD-kaarten gaan kopen.

Alleen zie ik misschien af van de Sigma 17-70mm. Ik heb gekeken naar de 24-105 /f4 IS L USM. Is wel 2 keer zo duur, maar heeft image-stabilisatie. Ik heb ook niet zo'n vaste hand.
    Maar is die 24mm ( omgerekend 36mm ) niet erg ongeschikt voor landschapfotografie?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      Ik ga toch voor de 400d, omdat ik nog een stapel Cf-kaartjes heb liggen (de d80 gebruikt SD). Anders kan ik ook nog eens SD-kaarten gaan kopen.

Alleen zie ik misschien af van de Sigma 17-70mm. Ik heb gekeken naar de 24-105 /f4 IS L USM. Is wel 2 keer zo duur, maar heeft image-stabilisatie. Ik heb ook niet zo'n vaste hand.
      Maar is die 24mm ( omgerekend 36mm ) niet erg ongeschikt voor landschapfotografie?
      Tja met dat budget kan je eventueel ook naar de ef-s 17-55 f2.8 IS kijken. Voor mij is die 24mm bij verre niet wijd genoeg. En dus zou ik nooit de 24-105 nemen maar dat kan voor jou anders zijn natuurlijk.

Voordelen tov 24-105:
      Meer groothoek, f2.8

Nadelen tov 24-105
      minder tele, ef-s en past dus niet op een FF camera.

Er zijn natuurlijk nog wel wat verschillen maar ik vind die niet van die aard om een wezenlijk verschil te maken. Bekijk het zelf eens.

Comment

Ik heb bij de 400D een 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM lens bijgekocht en ik moet je gelijk geven, voor landschappen is die 28 mm (eigenlijk 44 mm, dus) niet geschikt.
        Ik ga ook zo vlug mogelijk een groothoek (17mm) moeten kopen.

Comment

ik ben gewoon een enthousiaste amateur, dus de 400d is toereikend

maar ja... de d80 of 400d ??? ik weet echt niet.

Valt me trouwens op met reviews dat alle lenzen van Canon niet echt goed zijn, mits er L op staat! en die zijn weer hartstikke duur
          Ik ben het er helemaal niet mee eens dat enkel de L lenzen van goede kwaliteit zijn. Kijk maar eens naar de 17-55 2.8.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Ik ben het er helemaal niet mee eens dat enkel de L lenzen van goede kwaliteit zijn. Kijk maar eens naar de 17-55 2.8.
            Ja maar beste man, deze is tegen de 1000 euro. Vind ik toch peperduur voor zo'n lens hoor
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ik heb onlangs een nikon d80 gekocht met de befaamde 17-50 2,8 van nikon.
              Ik ben zeer tevreden van deze camera. Ik zou de 400d al niet gaan kopen omdat deze een top lcd mist. Dit alleen al zou mij voor de d80 doen gaan.

Ik zou er niet over twijfelen.

Gr

Comment

Ja maar beste man, deze is tegen de 1000 euro. Vind ik toch peperduur voor zo'n lens hoor
                Nu ja deze is eigenlijk ook een L alleen is het een ef-s en deze lenzen krijgen niet de benaming L net zoals de DO's ook geen L benaming krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Nu ja deze is eigenlijk ook een L alleen is het een ef-s en deze lenzen krijgen niet de benaming L net zoals de DO's ook geen L benaming krijgen.
                  Buiten de 400mm f/4 IS DO dan toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                    Buiten de 400mm f/4 IS DO dan toch
                    Het is juist over deze dat ik het heb. Dit is geen L alhoewel iedereen weet dat het eigenlijk ook een L is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      inderdaad die L lenzen zijn ook allemaal niet van super kwaliteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
                        Ik heb onlangs een nikon d80 gekocht met de befaamde 17-50 2,8 van nikon.
                        Ik ben zeer tevreden van deze camera. Ik zou de 400d al niet gaan kopen omdat deze een top lcd mist. Dit alleen al zou mij voor de d80 doen gaan.

Ik zou er niet over twijfelen.

Gr
                        de D80 staat een stap boven de 400d vandaar ook het prijsverschil dat eigenlijk klein is tegenover wat de D80 meer te bieden heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          de D80 staat een stap boven de 400d vandaar ook het prijsverschil dat eigenlijk klein is tegenover wat de D80 meer te bieden heeft.
                          Hmm 400D + 17-55 f2.8 IS + 580 EX = 1992€

D80 + 17-55 f2.8 = 2262 €

Hmmmm die 400D combinatie heeft fotografisch toch een pak meer te bieden dan die D80 combinatie die nog een pak duurder is ook.

En vermits je dus wat duurder mag zijn als je meer te bieden hebt laat ons nog eens verder kijken :

400D + 17-55 f2.8 IS + 70-200 F4 + 430 EX = 2431€

Nog veel veel meer te bieden en nee niet zoveel duurder.

Een systeem vergelijken is toch zoveel zinvoller dan enkel zien of er een top lcd-tje op de body staat of niet....

Of kijk eens naar dit

30D + 17-55 f2.8 IS + 430 EX = 2260€ (oh en hier moet je nog 150€ van aftrekken want er is momenteel een cash back op de 30D)
                          Last edited by Kevlar; 19 december 2006, 14:49. Reden: cash back vergeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

Of kijk eens naar dit

30D + 17-55 f2.8 IS + 430 EX = 2260€
                            Hier kan ik akkoord mee gaan, dan heb je tenminste nog wat camera in de hand, de 30D is topkwaliteit en voelt een stuk robuuster aan. De 400D die ik uit nieuwsgierigheid eens in mijn pollen heb genomen is een speelgoed ding ( qua grootte he ), beeldkwaliteit is niets op aan te merken. die is top. En de 30D is natuurlijk ook een trapje hoger dan de Nikon D80 en de Canon 400D.
                            Wil je een echte compacte DSLR, ga dan maar voor de 400D, je kan hem als het ware in je ( grote ) broekzak steken.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Je kan er nu eenmaal niet om heen dat Nikon glas belachelijk duur aan het worden is in vergelijking met Canon , probleem is echter dat de kans er dik inzit dat de prijzen van hun lenzen waarschijnlijk ook zullen gaan stijgen
                              Als je het budget hebt zou ik bvb gaan voor een 400D+17-55 F2.8 IS + 70-200L F4 , als je hier geen goede foto’s uit haalt dan zal je dit met niks anders ook kunnen vrees ik… Heb je wat meer budget dan zou je een 30D kunnen overwegen…
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Wil je een echte compacte DSLR, ga dan maar voor de 400D, je kan hem als het ware in je ( grote ) broekzak steken.
                                jij hebt grote pollen zeker? en een wel erg grote broekzak!

Ligt het nu aan mij, of wordt dat hier wel een erg zinloze discussie?
                                @ de vraagsteller: volg je eigen gedacht, want met al die persoonlijke smaken hier kom je er toch niet uit. Ik heb die vraag hier een tijdje geleden ook gesteld en werd alleen maar wanhopiger van al die verschillende meningen.

Comment

Working...
                                X