Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 of 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D80 of 400d

voor mij de D80 voor de grid in de zoeker en zijn draadloos flitssysteem, maar dat zijn 2 dingen die voor mij belangrijk zijn maar daarom niet voor jou.....
    en de ruis ? ja, we hebben hier zelfs een engelstalige vriend die ruis toevoegt aan zijn fotos......

Comment

Ik heb ook lang getwijfeld.Ik heb voor de 400D gekozen omwille van de prijs, de sensorcleaning en het ruisverschil. Ik heb er nog geen spijt van.
      Eenmaal je gekozen hebt is alle twijfel weg en denk je niet meer aan de andere, dus ga op je gevoel.

Comment

Kies de D80 en kijk nooit meer om.
        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
        Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          hij heeft zeker meer features, maar ik vind beeldkwaliteit toch belangrijker.
          En als de 400d toch zichtbaar minder ruis heeft, dan is de keuze voor mij zo gemaakt
          Beeldkwaliteit en ruis zijn niet helemaal hetzelfde

Jij maakt er "zichtbaar minder ruis" van, terwijl het verschil minimaal is. Ik heb juist eens rondgekeken op de samples page van de D80 en 400D op DPReview, en zo'n ruiswonder is de 400D ook weer niet

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Da Slave Bekijk bericht
            voor mij de D80 voor de grid in de zoeker en zijn draadloos flitssysteem, maar dat zijn 2 dingen die voor mij belangrijk zijn maar daarom niet voor jou.....
            en de ruis ? ja, we hebben hier zelfs een engelstalige vriend die ruis toevoegt aan zijn fotos......
            Spotmetering kan ook belangrijk zijn voor sommigen

MVG,

Comment

Ga naar een winkel, neem beide toestellen vast, speel ermee, kijk door
              de zoeker en beslis...

Mvg

Romulus
              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Da Slave Bekijk bericht

Ruis toevoegen is niet hetzelfde als last hebben van ruis : in dat geval bepaal je zelf de keuze, niet de camera...
                Een beetje dezelfde redenering als met superscherpe lenzen voor portretten, achteraf kan je gaan softenen; omgekeerd niet
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Wat denk je te gaan fotograferen? Zul je vaak in wat moeilijker omstandigheden fotograferen? Is een goede flitser dan wellicht een overweging? Overweeg dan de D80, die kan draadloos flitsen en dat is echt super.
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Spotmetering kan ook belangrijk zijn voor sommigen

MVG,
                    Absoluut niet te missen vind ik, onbegrijpelijk dat dit op sommige Canons gewoon niet beschikbaar is.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                      Wat denk je te gaan fotograferen? Zul je vaak in wat moeilijker omstandigheden fotograferen? Is een goede flitser dan wellicht een overweging? Overweeg dan de D80, die kan draadloos flitsen en dat is echt super.
                      ik wou me bezighouden met modelfotografie (ruis irrelevant, omdat je flitsers gebruikt op iso100 of 200), landschappen , gebouwen en close-up .

Ik heb beide toestellen in mijn handen gehad. Ik vond de D80 iets degelijker aanvoelen (maar hij is dan ook 200 euro duurder). Maar ik vond de 400d geen showstopper qua degelijkheid.
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

ik wou me bezighouden met modelfotografie (ruis irrelevant, omdat je flitsers gebruikt op iso100 of 200), landschappen , gebouwen en close-up .

Ik heb beide toestellen in mijn handen gehad. Ik vond de D80 iets degelijker aanvoelen (maar hij is dan ook 200 euro duurder). Maar ik vond de 400d geen showstopper qua degelijkheid.
                        Mag ik het dan zo stellen, Daniel, dat je voor 200€ gemoedsrust koopt? Is dat niet onbetaalbaar, gemoedsrust? Ga maar snel voor de D80 dan en kijk niet meer om. Je zal het je nooit beklagen. Stel, je houdt die D80 twee jaar. Hoeveel is 200€ gedeeld door 24? Juist...
                        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                        Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                          Ja dat is een voordeel van de D80. Hoe vaak iemand dat in de praktijk doet hangt dan weer van persoon tot persoon af. Ik vrees dat de meesten dat zo goed als nooit doen. En voor het prijsverschil kan ie zich een st-E2 kopen of een betere flits en dan kan ie meer en beter dan die D80 op flitsgebied.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Absoluut niet te missen vind ik, onbegrijpelijk dat dit op sommige Canons gewoon niet beschikbaar is.
                          Waarom? Partial is immers ook een Spot meter alleen de spot is wat groter dan wat canon een spot noemt. Meestal maakt het niks uit of je nu spot of partial gebruikt. Er zijn zeker mensen die echt wel een kleine spot nodig hebben maar bijna elke keer dat ik de vraag stel waarom iemand absoluut een spot meter wil krijg je voorbeelden waar een partial exact hetzelfde resultaat zou geven. En de meeste gebruikers van dit type camera's die zijn denk ik beter af met partial dan met spot. Want je hebt veel sneller een belichtingsfout met partial dan met spot. En de gemiddelde gebruiker van dit type camera zijn nu toch niet de meest ervaren he...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            En de gemiddelde gebruiker van dit type camera zijn nu toch niet de meest ervaren he...
                            Dit is natuurlijk een beetje larie. Er zijn een heleboel amateurs, die heel erg goed zijn, maar gewoon het geld er niet voor hebben om een peperdure body te kopen. En ik zeg niet dat ik tot deze groep behoor, want ik heb nog niet zoveel ervaring.
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                              Mag ik het dan zo stellen, Daniel, dat je voor 200€ gemoedsrust koopt? Is dat niet onbetaalbaar, gemoedsrust? Ga maar snel voor de D80 dan en kijk niet meer om. Je zal het je nooit beklagen. Stel, je houdt die D80 twee jaar. Hoeveel is 200€ gedeeld door 24? Juist...
                              Kwestie van interpretatie he. Je kan natuurlijk ook 200€ meer uitgeven aan een mooiere reis of een handig accesoire die je mooie foto's gaan geven die je anders niet had gehad.

En met die logica koop je op dit moment een 30Den geen D80 he als je dan toch je gemoedrust wil veiligstellen. Want 100 a 150€ gedeeld door 24 zeg nu zelf dat is toch niets. En zo heeft iedereen wel zijn gedachtengang uiteindelijk moet iedereen zelf maar beslissen dat kunnen wij niet in zijn plaats.

Comment

Dit is natuurlijk een beetje larie. Er zijn een heleboel amateurs, die heel erg goed zijn, maar gewoon het geld er niet voor hebben om een peperdure body te kopen. En ik zeg niet dat ik tot deze groep behoor, want ik heb nog niet zoveel ervaring.
                                ER zijn er zeker dat ontken ik toch niet? Ik zeg gemiddelde gebruiker. Niet iedereen. En laat het mij nog anders zeggen die heel erg goede amateurs gaan niet belemmerd worden in hun fotografie door het gebrek aan spot in veruit de meeste gevallen. Er zijn altijd wel uitzonderingen maar dat werkt in de 2 reichtingen.

En laat je niets wijsmaken spot is echt niet die wondermeting zoals ze vaak op forums beschreven wordt (maar dat valt hier op BD eigenlijk nogal mee). Het is een tool om te meten dat is het tesamen met al de andere metingsmethodes. Niet beter of slechter gewoon anders.

Comment

Working...
                                X