Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EOS 350D en toch Ruis Op 100 iso

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon EOS 350D en toch Ruis Op 100 iso

Goede middag BD's
    Ik heb al enkele malen opgemerkt dat er bij sommige foto's veel ruis ontstaat bij een instelling van 100 iso.
    Wat ik lees is dat er maar eerst sprake is van storende ruis bij iso 800 of meer?
    Normaal mag er toch geen prake zijn van ruis bij 100 iso, of ben ik totaal verkeerd ingelicht.
    Ligt het dan misschien aan de instelling van de camera

body canon
    lens 100 mm ook van canon
    Waar licht mijn probleem.
    Gr Ed, en alvast bedankt voor eventuele reactie's.
    Ik doe het met Canon
    Canon EOS 50 D Signa 70-200mm +converter 2.0/canon 100 f 2.8 mm /en de 400 mm f 5.6 /24-70 f2.8f en een setje tussenringen van Solinger

Re: canon EOS 350D en toch Ruis Op 100 iso

Zit er ruis op als ze recht uit de camera komen of zit er ruis als wanneer ze opgelicht worden...? Kan je ook een voorbeeld laten zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy's Bekijk bericht
      Goede middag BD's
      Ik heb al enkele malen opgemerkt dat er bij sommige foto's veel ruis ontstaat bij een instelling van 100 iso.
      Wat ik lees is dat er maar eerst sprake is van storende ruis bij iso 800 of meer?
      Normaal mag er toch geen prake zijn van ruis bij 100 iso, of ben ik totaal verkeerd ingelicht.
      Is een verkeerde perceptie, de meeste sensor's werken optimaal op ISO 200
      als men hoger of lager gaat kan er meer ruis onstaan, maar bij 100 ISO zou het verschil minimaal moeten zijn toz van 200 ISO

Comment

Als je uw foto's onderbelicht en dan in PS optrekt heb je idd ruis.
        Probeer eens een goed belichte opname te maken en kijk dan eens naar de ruis.

Het je er een polarisatiefilter opzitten ?
        Bij gebruik van een ploa filter merk ik ook meer ruis op dan anders.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Bedankt Bd-ers
          Waarschijnlijk zit het hem in het optrekken van de onderbelichte foto's.
          Ik ga er bij de volgende rekening met houden en laat het jullie dan ook weten of dat de fout zou kunnen zijn,maar mijn vermoedens zijn van wel.
          Ook even rekening houden met de iso op 200 te zetten en kijken naar een eventueel verschil.
          Ik voeg later wel een foto bij.
          Gr Ed
          Bedankt
          Ik doe het met Canon
          Canon EOS 50 D Signa 70-200mm +converter 2.0/canon 100 f 2.8 mm /en de 400 mm f 5.6 /24-70 f2.8f en een setje tussenringen van Solinger

Comment

Working...
          X