Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony CCD probleem en reparatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony CCD probleem en reparatie

Op 20/12/06 had ik mijn A1 binnen gebracht bij mijn fotoboer die hem op zijn beurt naar Videp stuurde. Daar nog niets hoorde ben ik vandaag maar er even langs gegaan. De defecte CCD was blijkbaar al hersteld op 31/1/07. Bovendien diende ik €63 euro 'werkuren' te betalen.
    Nou heb ik zo de indruk dat ik de enige ben die kosten werden aangerekend en voel me een beetje 'opgelicht'. Ik ben natuurlijk wel blij dat die hersteld is. Mijn originele CCD had namelijk verschillende stucked pixels rood en eentje blauw. Bij de nieuwe CCD kan ik (nog) geen ontdekken.

Groetjes, Philip
    Canon eos 600D : Canon EF-S 10-22mm f 3.5-4.5 USM : Canon EF 24-70mm f 4 L IS USM : Canon EF 70-200mm f 4 L

Comment

ik denk dat ik ook hetzelfde probleem heb?

kan ik als particulier rechtstreeks bij Videp terecht?
      site[/URL]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
        Hoe zit dat dan met sony A-100? Kwilde mij die (binnenkort) aanschaffen. Ook dezelfde problemen??? (bibber bibber)
        Is voor zover ik weet enkel van toepassing op een type sensor. Let wel dat Sony sensors produceert voor een aantal camera's van volgende merken:Nikon, Canon, Pentax, indertijd Minolta, Sony, volgens Otto ook Leica (waarschijnlijk dan ook Panasonic) en mischien nog een paar andere merken die ik vergeten ben.
        Last edited by puerte; 30 april 2007, 12:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramluyckx Bekijk bericht
          ik denk dat ik ook hetzelfde probleem heb?

kan ik als particulier rechtstreeks bij Videp terecht?
          Yep !
          als particulier kan je er ook terecht!
          mvg,
          hiawatha
          (A1 hersteld : alive & kickin')
          What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Is voor zover ik weet enkel van toepassing op een type sensor. Let wel dat Sony sensors produceert voor een aantal camera's van volgende merken:Nikon, Canon, Pentax, indertijd Minolta, Sony, volgens Otto ook Leica (waarschijnlijk dan ook Panasonic) en mischien nog een paar andere merken die ik vergeten ben.
            Dacht altijd dat Canon en Panasonic hun eigen cmos-ccd's maakten..?
            Fuji X-E1, Fuji X100s, Fuji X20, Canon 600D

Comment

canon maakt hun cmossen zelf
              Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Year62 Bekijk bericht
                Dacht altijd dat Canon en Panasonic hun eigen cmos-ccd's maakten..?
                klopt maar niet in alle toestellen die ze op de markt gebracht hebben zijn die gebruikt

Comment

Ik heb ook dat probleem gehad midden in een profesionele reis naar indonesia
                  Ik moest fotos nemen van aan te kopen artikels (decoratie) Heel pretig
                  hier in Belgie binnen gebracht en hem gemaakt terug gekregen na een 4 -6 weken ze hebben de ccd vervangen en nog iets anders aan de zoem
                  Volledig gratis

En nu werkt mijn kamera 4 keer sneller als ervoren met een scherp beeld wat ik ervoor alleen verkreeg als er niemand bewoog ( zelfs een handbeweging was te veel)
                  Ik had lievergehad zoals hierboven 80% maar ja hij os gemaakt

Comment

Even een vraagje over deze CCD:
                    Heeft iemand een overzicht (lijst) in welk merk(en) en type's deze Sony CCD ingebouwd is?

Ik heb hier nog een HP945 (= 5MP sensor) liggen, gekocht in deze periode met een defecte sensor, heb begin dit jaar navraag gedaan bij de service HP en de hestelling zou minstens 240,00 Euro bedragen.

Groeten
                    Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

Comment

Heb mijn Minolta A1 op 3 juni binnengedaan bij Videp (Antwerpen)
                      omwille van het gekende ccd-probleem.

Op 24 juni mailtje gekregen
                      dat hij gerepareerd was en volledig nagezien (gratis).

Inmiddels afgehaald en alles werkt weer naar behoren.

Met dank aan dit forum en de firma Videp.

Groeten, Pierre2

Comment

Working...
                      X