Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk toestel?

Ik kan je ook alleen maar aanraden om inderdaad met de kitlens te starten. Dan een goed boek zoeken over de basis van fotografie en samen met de handleiding veel proberen.

Je bent wel even zoet om de vele mogelijkheden te proberen. Dan af en toe een foto posten hier en vragen wat je anders zou kunnen doen.

Let niet op sommige bullebakken die vervelend uit de hoek komen zoals sommigen hier weer eens hebben gedemonstreerd. Jij bent niet het probleem dat ze gefrusteerd zijn.

Een DSLR zoals de D50 is eigenlijk het brain. De lens erop zijn de ogen. De foto wordt gemaakt in de eerste plaats door de fotograaf die door de lens kijkt. De body is alleen maar daar om het geheel te verwerken tot de foto. Dus de lens is eigenlijk belangrijker dan de body.

Maar gun jezelf eerst wat tijd om iets meer te leren. Daarna zal je automatisch meer over lenzen gaan kennen en ook je echte ding binnen fotografie. Dan kan je eens nadenken welke lens je kan vervolmaken als fotograaf. Die dingen kosten meestal wel wat duurder als je kwaliteit wilt.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Re: Welk toestel?

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
      @Pat: ben net als jij een beginnend amateur op DSLR. Ik heb gedurende een tweetal maand rondgekeken op dit forum, ook een aantal boeken en publicaties gelezen, en heb tegelijkertijd het aanbod aan instapmodellen en vooral de prijzen een beetje in het oog gehouden. Voor mij was het budget erg belangrijk, ik wou niet meteen 1.000 EUR of meer investeren in materiaal terwijl ik alles nog te leren heb.
      Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Nikon D50 met kitlens 18-55, die nu niet alleen bij Mediamarkt, maar ook bv bij Vandenborre en Fnac aangeboden wordt aan 499,- EUR (de komst van de D40, weet je wel... ). Hiermee ga ik nu volop experimenteren en de "stiel" leren. Dan zie ik binnen afzienbare tijd wel waaraan mijn volgende euro's best gespendeerd worden... Mij spreken vooral landschappen en architektuur aan. Ik hoop dat je aan deze post iets hebt.
      Hoi Rudy, ben vandaag naar molecule geweest en daar lag de Nikon D50 met kitlens 18-55 te prijken, weliswaar voor de prijs van 550 €. Da's zon 50€ duurder dus. In de loop van volgende week nog eens gaan kijken bij Vandenborre en Photohall. http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=3606
      In Photohall wel duurder, maar er is nog blijkbaar een 55-200 bij en een bag.
      Zou deze in Photohall aan te raden zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Let niet op sommige bullebakken die vervelend uit de hoek komen zoals sommigen hier weer eens hebben gedemonstreerd. Jij bent niet het probleem dat ze gefrusteerd zijn.
      Daar stoor ik mij niet aan, FotoDirk, je hebt altijd mensen die vergeten zijn dat ze zelf ook eerst moeten leren stappen hebben.

Alvast al heel erg bedankt voor de interessante reacties.

Volgende week weet ik jullie te vertellen welke het is geworden. Eerst afwachten op misschien nog een reactie voor de Nikon uit Photohall.
      Last edited by De Pat; 17 december 2006, 20:00.
      http://depat3103.wix.com/pvanwaesphotography

Comment

Working...
      X