Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

maximum CF voor Canon 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: maximum CF voor Canon 300D

zou toch wel een willen weten, waarom men een 4GB kaart in zijn/haar toestel stopt, ipv gewoon twee keer een 2GB te nemen, mede omdat als er een van de 2GB kapot gaat, je er nog een hebt, dat heb je bij een 4GB dus niet.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb een tijdje met de 350D gewerkt en gebruikte
      een Scandisk Ultra II kaart van 2 Gb

Tegenwoordig gebruik ik de Canon 30D hier gebruik
      in het begin met een Scandisk Ultra II kaart van 4 Gb
      vooral bij het aansluiten aan de pc ondervond ik een vertraging

Met de Scandisk Extreme III van 4Gb is die vertraging praktisch
      nihil
      de volgende zal wellicht een Scandisk Extrem IV worden (weer sneller)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        zou toch wel een willen weten, waarom men een 4GB kaart in zijn/haar toestel stopt, ipv gewoon twee keer een 2GB te nemen, mede omdat als er een van de 2GB kapot gaat, je er nog een hebt, dat heb je bij een 4GB dus niet.
        grt,bouk.
        Hangt ervan af hoeveel fotos je maakt in 1 shoot, hé Bouk .
        Nu moet ik wel toegeven dat je bij een 300D al aardig wat fotos moet maken eer je een 2GB kaartje vol krijgt, zelfs in RAW (ongeveer 300 raw plaatjes in 2GB).
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Hangt ervan af hoeveel fotos je maakt in 1 shoot, hé Bouk .
          Nu moet ik wel toegeven dat je bij een 300D al aardig wat fotos moet maken eer je een 2GB kaartje vol krijgt, zelfs in RAW (ongeveer 300 raw plaatjes in 2GB).
          ja das wat ik bedoel, werk zelf dus met een 2GB in mijn 300D(RAW) en nog geen wolkje gemist hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Alle DSLR cameras sinds de EOS 10D (zeker) ondersteunen FAT32 dus die kunnen meer dan 2Gb aan (theoretisch gezien 1024Gb)
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Net als Bouk, wel van sandisk ultra II, is groot genoeg, en veiliger al er een stukgaat, maar ook een 8tal van 256mb,voor vlugge (test)kiekjes.
              Klein kodakske

Comment

Als ik mij niet vergis kan je in gelijk welke camera zoveel CF-geheugen steken als mogelijk, momenteel dus maximaal 8? G, omdat er (denk ik toch) nog geen grotere kaartjes beschikbaar zijn.

De reden waarom dit bij CF wel gaat en bij bijvoorbeeld SD niet is omdat de CF kaartjes zowel de geheugenchip als de controller bevatten, terwijl bij de andere geheugenkaartjes de controller in de camera ingebouwd zit. Vandaar meteen ook de reden waarom die CF kaarten nog steeds zoveel groter zijn in vergelijking met pakweg een SD kaartje, en vandaar ook dat veel fabrikanten bij CF zweren.

Comment

Het is een hele discussie die je soms krijgt over grote en kleine kaartjes. Als een groot kaartje naar de knoppen is ben je altijd meer foto's kwijt, dat klopt.
                  Aan de andere kant vereist het werken met kleinere kaartjes meer organisatie. je moet bv altijd van huis gaan met alle kaartjes leeg, want anders loop je het risico dat je een kaartje met net gemaakte opnames weer wist.
                  Persoonlijk ga ik toch liever op vakantie met 2x 8Gb dan met 32 kaartjes van 512mb.
                  Een tijd geleden waren er nog mensen die om dezelfde reden pleitten voor het meenemen van 128mb kaartjes i.p.v. 1Gb... (maar dan moest ik er alweer 125 meenemen )
                  Daarnaast kost 8 gb nu hetzelfde als 512mb 3 jaar geleden....
                  Last edited by Spanjaart; 16 mei 2007, 23:54.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Working...
                  X