Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mediamarkt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mediamarkt

Ik vraag me in alle gemoede af wat ik nu met de plaatselijke fotograaf moet....
    Goed, ik woon in een klein dorp midden op de veluwe in NL; hij maakt pasfoto's, verkoopt verrekijkers (voor de ornithologen en natuurliefhebbers) wat kleine camera'tjes - kortom een echte dorpszaak, een en al bereidwilligheid, maar wat ik nodig heb vind ik daar echt niet.
    Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      Of kies misschien eens voor uw plaatselijke fotograaf...

Je betaalt iets meer maar je krijgt wat uitleg, je mag eens teruggaan voor info, je mag misschien eens een boek lenen, of je mag eens wat software gebruiken, ...

Zo ver rijden om wat minder te betalen ... dat begrijp ik niet zo goed.

R
      Ik heb de prijzen niet exact bij me maar als ik alles bij de locale fotoboer koop (400D+ 17-85 objectief, en nog wat andere spulle) heb ik zeker een 250 uitgespaard, daarvoor wil ik nog wel eens 2uur rijden naar turnhout...
      http://www.pbase.com/pedro81/root

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
        ... je mag eens wat software gebruiken ...
        Klinkt te goed, naam van de winkel aub

Oorspronkelijk geplaatst door GIZMO81 Bekijk bericht
        ... als ik alles bij de locale fotoboer koop (400D+ 17-85 objectief, en nog wat andere spulle) heb ik zeker een 250 uitgespaard
        En toch rij je naar Konijnenberg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GIZMO81 Bekijk bericht
          Ik heb de prijzen niet exact bij me maar als ik alles bij de locale fotoboer koop (400D+ 17-85 objectief, en nog wat andere spulle) heb ik zeker een 250 uitgespaard, daarvoor wil ik nog wel eens 2uur rijden naar turnhout...
          Ik heb ook €170 uitgespaard door mijn DSLR bij fotokonijnenberg te kopen. Er moet al heel wat mislopen voordat een lokale fotoboer mij €170 aan service kan aanbieden. €170 is toch ongeveer een 17% goedkoper.
          http://kasper.photography & Flickr

Comment

Ik zie niet in waarom Konijnenberg zo bijzonder is, www.topvision.lu is nog steeds goedkoper.
            400D+17-85+2GB extremeIII+UV filter+draagtas kost je daar 1226 euro verzending incl (via DPD, met tracking, op 2 dagen was m'n pakje toegekomen).
            Enkel 400D + 17-85 + verzending: 1138,37 euro

sdcard.be heeft dezelfde prijs als konijn en cornevaniperen is iets duurder.
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBlue Bekijk bericht
              ziehier mail ontvangen van van den borre ivm lagere prijs bij konijnenberg....

Geachte klant,

Wij danken u voor uw mail die al onze aandacht weerhouden heeft.

Vanden Borre biedt haar klanten de garantie van de laagste prijs aan. Deze garantie geldt indien u hetzelfde toestel elders goedkoper vindt (met dezelfde waarborg- en servicevoorwaarden ; nieuw en onmiddellijk beschikbaar) binnen een straal van 20 km rond uw winkel, en binnen de 30 dagen na aankoop.

Bij Vanden Borre geniet u van onze eigen dienst na verkoop. Bij de door u geciteerde firma bent u afhankelijk van de garantie van de fabrikant en dient u zelf hen te contacteren in het geval van problemen.
              Indien u dit wenst biedt Vanden Borre u ook de mogelijkheid dit product te bekijken in één van onze 54 winkels verspreid over gans België waar onze speciaal opgeleide medewerkers u antwoorden kunnen bieden op al uw vragen. Dit in tegenstelling tot hun website waar ze duidelijk als online winkel naar voren komen.
              Overeenkomstig hun algemene voorwaarden, krijgt u als consumment slechts één jaar garantie en zijn hun vermelde prijzen niet bindend bij een verkoop. Dit in tegenstelling tot Vanden Borre (2jaar garantie, bindende prijzen)
              Om al deze bovenstaande redenen kunnen wij onze prijs niet aligneren op deze van deze firma, aangezien de verkoopsvoorwaarden in zo'n sterke mate verschillen.

Wij danken u voor uw vertrouwen in onze firma en tekenen,

Met vriendelijke groeten,

Dhr.Fabien Deckers
              E-Commerce & B2B Sales Assistant
              Heb nochthans het verschil in prijs zonder "GEZEVER" terugbetaald gekregen bij VDB. Mijn Nikon D50 daar gokocht (Baselix, Koekelberg), en op hun website de nodige formulieren ingevuld, met prijzen Konijnenberg (Turnhout) en enkele dagen later zat er een aankoopbon in de bus, de welke ik heb laten storten op mijn rekening en dit alles zonder "GEZEVER".
              Krims@nline - A memory in the raw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
                Mediamarkt is een tamelijk grote club, bestaat uit franchisenemers en evt eigen ondernemingen.
                Mail kwam van Van Den Borre. Had niets met mediamarkt te maken.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

Comment

Eens nagevraagd bij Fnac en Mlediamarkt en ze weigeren beide om prijzen van Konijn te bekijken, is een webshop vinden ze. Bij Fnac geantwoord dat op hun website ook alles te koop is maar ze liep dan maar gewoon weg.

Comment

Ze kunnen bij Fnac en Mediamarkt anders nog wel een puntje zuigen aan wat er bij Konijnenberg Turnhout in de winkel staat! Ik was in ieder geval zwaar onder de indruk

Misschien pano fotootje meenemen als bewijsmateriaal

Comment

mailtje terugsturen naar vdb en zo niet gewoon naar winkel gaan, heb gisteren nog een verkocht aan prijs konijn,

het is wel degelijk over een belgisch toestel aan belgische prijzen en belgische garantie,... zoals ik al zei, ze kunnen moeilijk doen, maar ze zullen toch moeten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                        Klinkt te goed, naam van de winkel aub

En toch rij je naar Konijnenberg
                        Euh....sorry gasten. Ik bedoelde dus dat ik zeker 250 euro (tis zelf 300 euro) uitspaar als ik naar KONIJN ga, foutje....Heb me dus eindelijk een 400D aangeschaft in Turnhout en is een super machien, moest al veel eerder op een reflex hebben overgeschakeld!
                        http://www.pbase.com/pedro81/root

Comment

Zelf een zeer slechte ervaring gehad met Mediamarkt, maar dit terzijde. Mediamarkt verkoop ook camera's als zijnde nieuw, terwijl het gerepareerde toestellen zijn. Laatste week nog in het Nederlandse consumentenprogamma Radar voorbij gekomen. Het is zelfs bij de Nederlandse wetgeving nog toegestaan ook!!! Dus denk daar maar over na voor dat u daar een camera koopt.

met vriendelijke groet

Erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kireroyal Bekijk bericht
                            Zelf een zeer slechte ervaring gehad met Mediamarkt, maar dit terzijde. Mediamarkt verkoop ook camera's als zijnde nieuw, terwijl het gerepareerde toestellen zijn. Laatste week nog in het Nederlandse consumentenprogamma Radar voorbij gekomen. Het is zelfs bij de Nederlandse wetgeving nog toegestaan ook!!! Dus denk daar maar over na voor dat u daar een camera koopt.

met vriendelijke groet

Erik
                            We hebben er ook allamaal wel wat schuld aan hé: we willen allemaal onze aankoop een paar weken kunnen uitproberen en dan nog terugbrengen als we willen. Wat moet Mediamarkt dan met die berg teruggebrachte toestellen ? Ze met verlies verkopen en failliet gaan ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kireroyal Bekijk bericht

Erik
                              En je denkt dat de zgn. gerenomeerde fotozaken alles wat ze binnen bijv. twee weken na aankoop terug krijgen omdat er iets niet goed functioneerd in de vuilbak kieperen ?
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Die mail van Vandenborre doet mijn wenkbrauwen toch even fronsen. De garantie van 2 jaar door de handelaar (niet de fabrikant) is gewoon wettelijk: daar ligt de lat voor iedereen gelijk en kan niet dienen als basis voor vergelijking tussen winkels. Voor de rest: "binnen een straal van 20 Km rond uw winkel": moet zijn: van een winkel (zie hun website). Verder ben ik zeer benieuw wat zij bedoelen met "niet bindende prijzen": een prijs die in België in een aanbieding vermeld staat, is ALTIJD wettelijk bindend (wet op de handelspraktijken).
                                Dit lijkt mij niet onmiddellijk door de bedrijfsjurist opgesteld.
                                Overigens heb ikzelf alleen maar positieve ervaringen met VDB tot nu toe. Ik ben geen klant bij de overige zaken (Mediamarkt, Konijnenberg,...).

Comment

Working...
                                X