Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiS9500/Panasonic DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FujiS9500/Panasonic DMC-FZ50

hallo,graag even jullie mening..........
    ik heb een fuji S9500 en ben van plan hem weer te verkopen....
    ik vind hem voor mij te ingewikkeld en ben dan ook eens rond gaan kijken hier en vond de Panasonic DMC-fz50 en goed alternatief........maar je hoor me al komen he...ik zou graag jullie mening er over hebben of ik er wel aan goed doe ....
    met voor en nadelen als het kan........ en

ps:heb ook nog een Canon S2 Is......
    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

Re: FujiS9500/Panasonic DMC-FZ50

ben nog aan het wachten op reacties.............vind het spijtig dat ik nog geen heb gehad..........of is er geen intresse voor ??,
    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

Comment

Ik vraag me af wat ingewikkeld is aan een fuji9500 en waarom dat dan bij een panasonic eenvoudiger zou zijn? (en of de canon dit nadeel dan niet heeft)

Ik denk dat de afgeleverde beeldkwaliteit vergelijkbaar zal zijn (bij lage iso) en de fuji iets beter bij een hogere iso.
      De panasonic heeft dan weer het "voordeel" van een anti-shake (of hoe noemen ze het).
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

ik sluit me aan bij Pally, ik zou niet weten wat er ingewikkeld is aan een 9500, en een panasonic zal volgens mij niet simpeler zijn.
        De panasonic is trouwens een echt ruisbeest vergeleken bij de fujifilm (heb ik dan toch gelezen, schiet me niet dood als er pana-fans bij zijn).

groetjes

Comment

Hier heb je 2 sites waar je de toestellen kan vergelijken. De ene site op de zo gezegde verschrikkelijke ruis en de andere op technisch vlak.

Of de FZ50 simpeler is weet ik niet, 'k heb nog niet de gelegenheid gehad om met de 9500 te werken. Gezien de uitgebreide mogelijkheden van de FZ50 zou ik durven twijfelen

kapitein
          FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

wat is de vraagprijs voor de fuji 9500 ?

Comment

Ik heb een FZ30 en heb op die franstalige site eens de vergelijking bekeken met de Fuji.

Ik krijg hier een nieuw bewijs van de fantastische kwaliteit van de Leica lens van de Panasonic. En een bewijs dat de Panasonics echt niet zo'n "ruisbeesten" zijn, waar ze wel voor versleten worden.
              De Fuji heeft misschien wat minder ruis, maar ik heb toch liever een ietsje ruis en véél meer detail (let maar eens op de afzonderlijke haartjes bij de Panasonic, bijna onzichtbaar bij de Fuji).
              Nu, daarmee is de vraag over de ingewikkeldheid nog niet beatwoord.
              Last edited by nete; 16 december 2006, 17:50.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bedankt iedereen voor jullie reactie,maar voor mij is hij toch ingewikkelder of mijn Canon ik bedoel dan in zijn menu,je moet diep gaan in menu voor alles weer te vinden,en heb ook een beetje een probleem met wieltje waar je de belichting mee kunt verzetten.......maar ja welke heeft er geen probleem denk ik........van beeldkwaliteit niets op aan te merken hoor....

Comment

Working...
                X