Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het prille begin.. hulp?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het prille begin.. hulp?

slot.
    Last edited by SIELOSAURUS; 30 december 2007, 01:37.

Re: Het prille begin.. hulp?

Kijk ook eens bij de pentax camera's, heel veel degelijke kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.
    Ga naar een fotozaak en houdt ze allemaal eens vast, koop dan nog niets maar ga eerst eens de reviews lezen van de camera's die je prettig in de hand liggen.
    Succes op je weg naar de voor jou beste camera,
    Marlies
    Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Een nikon D100 en een Canon D60 zijn camera's die eigenlijk al "antiek" zijn in het digitale spiegelreflextijdperk. Dit wil niet zeggen dat ze slecht zijn of slecht presteren (integendeel), maar dat ze op veel gebieden voorbij gestreefd zijn door de nieuwere lichting digitale spiegelreflexcamera's.
      Ik kan natuurlijk geen uitspraken doen over je budget, maar ik zou in jouw situatie toch eerder kiezen voor een iets nieuwer model 2ehands digitale spiegelreflexcamera. Daarvan zijn er heel veel, van diverse merken.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

hallo,

Je kan ook starten met een 'bridge' camera. Dwz : het is geen compactje, maar ook geen volwaardige spiegelreflex. Het zit ertussen in. Ze neigen meer naar spiegelreflex.
        Je kan er zowel automatisch als volledig manueel mee werken. Het grote verschil is de PRIJS: Zo koop je een goeie Bridge voor 300 tot 400 Euro. En kan je (in beperkte mate) voorzetlenzen bij kopen.
        Zelf heb ik een FUJIFILM FINEPIX S5600 (Bridge) en die zit qua mogelijkheden niet ver af van een DSLR.
        Ook Canon, Sony, Kodak ed. hebben Bridge (of hybride) camera's

Extra voordeel : ze zijn compacter dan de DSLR's

Veel geluk !
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Ik heb een 2de toestel bijgekocht in de zomer. Een antieke D30 waarmee ik tot mijn grote verbazing al enkele van mijn betere foto's me genomen heb.
          Van dat toestel verbaas ik mij nog elke keer hoeveel detail er wel in de foto's zit van die kleine 3 miljoen pixels.
          Hier een foto van de willy recht uit de D30.
          Voor een oude cam maakt hij machtige pics en zelfs bij crops blijft de beeldkwaliteit ongelooflijk.
          Dergelijke cam kan je vinden voor 200 a 250 euro en dan heb je heel wat werk voor de boeg om dat allemaal te leren kennen
          Veel plezier ermee

Dixie
          ooit ... .

Comment

Check ook eens dpreview.com ...
            www.fotofolio.be

Comment

best bargain on the marketplace: D40
              kan je verder investeren in glas, en later kan je je body upgraden

erik
              erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                hallo,

Je kan ook starten met een 'bridge' camera. Dwz : het is geen compactje, maar ook geen volwaardige spiegelreflex. Het zit ertussen in. Ze neigen meer naar spiegelreflex.
                Je kan er zowel automatisch als volledig manueel mee werken. Het grote verschil is de PRIJS: Zo koop je een goeie Bridge voor 300 tot 400 Euro. En kan je (in beperkte mate) voorzetlenzen bij kopen.
                Zelf heb ik een FUJIFILM FINEPIX S5600 (Bridge) en die zit qua mogelijkheden niet ver af van een DSLR.
                Ook Canon, Sony, Kodak ed. hebben Bridge (of hybride) camera's

Extra voordeel : ze zijn compacter dan de DSLR's

Veel geluk !
                Zeer juist, een prosumer leunt al redelijk dicht aan bij een dslr, wel zou ik je aanraden voor een model duurder als de S5600 te kopen, ik zou dan voor de 6500,9500 of liefst 9600 gaan, deze hebben allemaal zoom -en focusringen (dit is iets wat ik erg fel miste op mijn S5600).
                Mijn pentax *ist DL is ook een leuk toestel voor beginners, ik heb eerst 2 maanden de S5600 gehad (om te kijken of het wel iets was zeg maar), toen kwam de S5600 nogal fel te kort dus heb ik die aan mijn lieve mama verkocht en een DL in de plaats gekocht, geen moment spijt gehad. Enkel, de live view die je op het schermpje van een prosumer hebt moet je wel missen op je dslr (tenzij je echt veel geld uitgeeft), Om dit goed te maken heb je wel een VEEEEL beter zoeker.

Comment

Na terug je eerste post te lezen merk ik dat je pas 16 bent.
                  Dus nog 2 jaar wachten tot hogeschool.

In jouw geval zou ik aan de kerstman een prosumer vragen. Geen slechte investering zelfs als je geen fotografie gaat studeren.

Als je met SLR wil leren omgaan, kan je nu heel goedkoop analoge bodies kopen.

Een DSLR zou ik niet direct aanschaffen (behalve als je de middelen hebt), omdat binnen 2 jaar er weer betere en goedkopere modellen gaan zijn.

Succes
                  Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Ik kan je misschien helpen. Ik heb net de zelfde fase doorgemaakt (en ben ook 16).
                    Ik had als ik 12 was men eerste compact toestel gekocht (zeer compact, dus geen enkele mogelijkheid voor het instellen van ISO, sluitertijd,...). Daar heb ik lange tijd mee gewerkt maar heeft het een jaar geleden ongeveer begeven. Was op dat moment ook gebeten door de "fotografiemicrobe" waardoor ik ook de technieken van fotografie wou leren kennen, zoals omgaan met diafragma, sluitertijd, ISO,... Daarvoor heb ik dan eerst een oude analoge Nikon (FM3) gebruikt van mijn vader (die hij ooit in een creatieve bui gekocht had ). Maar op dat moment kende ik nog niks van de technische kanten van fotografie en al mijn foto's mislukten. Ook waren de kosten voor het laten ontwikkelen van die foto's te hoog en wou ik dus overstappen naar digitaal (heb met die FM3 hooguit 30 foto's gemaakt).
                    Wist op dat moment niet dat er een soort van degelijk "bridge" camara's waren maar ik ben dan toch beginnen uitkijken naar 2dehands DSLR. Tijdens die zoektocht nog wat gespaard en dan toch 2 maand geleden een Nikon D50 op de kop kunnen tikken tegen een degelijke prijs.
                    Ik weet nog niet of ik later iest met fotografie zelf ga doen, maar is nu toch al een hobby.

Wat zijn nu de mogelijkheden voor jou. Je kan gaan voor een bridge toestel, zo heb je voor een redelijke prijs een goed toetsel. Ga je voor DSLR dan zal je meer geld moeten willen en kunnen aan geven en je zal op het eerste moment minder mogelijkheden hebben (beperkingen ivm lenzen) maar je hebt wel uitbreidings mogelijkheden om bv lenzen bij te kopen (die ook zeer veel geld kosten, een goede lens zelf meer dan de body )...
                    Analoog raad ik uit eigen ervaring af, omdat ja dan niet direct je foto's kan zien en dus niet weet wat bepaalde instellingen veranderen. Ook zijn de ontwikkelingskosten hoog (tenzij je het zelf doet) en is het op lange termijn ook duur.
                    (Het zou wel zo zijn als je fotografie wil studeren dat je daar in je eerste jaren analoog moet werken. )

Je kan ook nog 2 jaar wachten/sparen en dan een nieuw toestel kopen, maar de ervaring die je nu al kan opdoen is ook wel leuk.
                    ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Working...
                    X