Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d200 of d80 voor de sigma 70-200/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d200 of d80 voor de sigma 70-200/2.8

ik heb onlangs een lens aangeschaft "een hsm 70-200 van sigma" en daarna gelezen dat deze probs. kan geven op een nikon d200, is dit ook het geval op een nikon d80 en is het verschil groot qua sensor type ?
    zelf weet ik een tweedehands toestel(d200) van begin 2006 voor €1300 ( is die goed van prijs en/of betrouwbaar???)
    ik bezit nu een d100 en zou willen vernieuwen

greets David
    vanolles

Re: d200 of d80 voor de sigma 70-200/2.8

Met de originele firmware voor de D200 kon dit een probleem zijn met de afzonderlijke AF knop die achteraan de body zit (ipv scherp te stellen door de afdrukknop half in te drukken). Maar sinds v2 vd firmware is dit opgelost.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picture-it Bekijk bericht
      ik heb onlangs een lens aangeschaft "een hsm 70-200 van sigma" en daarna gelezen dat deze probs. kan geven op een nikon d200, is dit ook het geval op een nikon d80 en is het verschil groot qua sensor type ?
      zelf weet ik een tweedehands toestel(d200) van begin 2006 voor €1300 ( is die goed van prijs en/of betrouwbaar???)
      ik bezit nu een d100 en zou willen vernieuwen

greets David
      Voor weinig meer koop je 'm nu nu ook nieuw met garantie.... ze zijn al voor minder dan €1400 te koop! tweedehands zou ik er geen 1300 voor betalen, maar ja ik ben dan ook een hollander he, en die zijn zuinig
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Wat bedoel je precies ? Dat de AF steeds doorrateld bij scherpstelling ? Ik werk ook met die Sigma op een D200 en soms lijkt hij zich "traag" te gedragen...

Comment

het is juist ik zou hem beter nieuw kopen zoals je zegt edjeB , maar de berichten die ik gelezen heb over de combi d200 en sigma 70-200 2.8 maakten me een beetje ongerust, maar aangezien dat het aan de firmware ligt (zoals TedereTijger zegt) ga ik ervoor
          ik heb besloten de d200 nieuw te kopen bij Robert in kortrijk dit lijkt mij het beste vanwegen de service achteraf nu nog hopen dat hij voorradig is

bedankt voor de tips

"heb zopas gebeld hij is binne nu nog de bankopenbreken en erachter gaan
          Last edited by picture-it; 14 december 2006, 14:04.
          vanolles

Comment

ik heb hem in m'n bezit, moet ik nu nog 12 uur wachten om die batterijen goed op te laden
            vanolles

Comment

12h is wel lang hoor
              zolang heb ik mijn batterijen nu niet opgeladen
              en ik heb er nog geen problemen mee ondervonden

Comment

Ik heb zowel de D200 als de Sigma 70-200/2.8 en heb nog geen nadelen ondervonden bij deze combinatie.
                Ook mijn 24-70/2.8 werkt feilloos op mijn body.

mvg

Comment

En de batteij is na 2 a 3 uur echt wel opgeladen...
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

bedankt voor de reakties mensen en ik heb het geduld niet gehad 12 uur te wachten ,vandaag heb ik moeten fotograferen bij een kinderopvang en de foto's waren prachtig en haarscherp de noise was wel ietsje(iso 800 te hoog natuurlijk ) naar de grove kant vergeleken met m'n d100 maar ik werkte wel zonder noise reduction.

David
                    vanolles

Comment

Succes met je nieuwe aankoop, we gaan je resultaten wel zien op het forum.
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
                      X