Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog Nikon materiaal nog bruikbaar ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Analoog Nikon materiaal nog bruikbaar ?

Mijn schoonbroer bezit dit:

Toestel: NIKON F2 Photomic F2 765292
    Lens: NIKKOR 50 mm 1:1.4 3955111
    Lens: TAMRON 70-210 mm 1: 4-5.6
    Flash: NIKON SB - 19

Hij (en ik) vragen ons af of

1) de lenzen en flash nog bruikbaar zijn op een DSLR van Nikon of een ander merk.

2) dit materiaal nog enige waarde heeft.

Thx,

Nete
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Analoog Nikon materiaal nog bruikbaar ?

Als die 50 f/1.4 AF-(D) is zal deze toch tussen de 100 à 150 euro waard zijn.
    Denk ik...
    Bert

Comment

De SB-19 kon ik niet vinden op marktplaats, maar de 70-210 staat daar voor 50 à 70 euro. Voor de F2 zie ik op marktplaats prijzen van 400 ( body + 50 f/2 ) tot 100 euro. Ik vrees dat 400 een beetje overroepen is..

Bert

Comment

voor zover ik mij kan herinneren zijn alle nikon lenzen bruikbaar op de hedendaagse digitale toestellen...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Aan het serienummer te zien is die 50 mm 1.4 een Ai-lens, dus MF. Ze zal perfect passen op een DSLR, maar je zal geen lichtmeeting hebben , behalve als je hem op een D200 of hoger zet.
          Als je ze zou willen verkopen, denk ik dat je er toch (afhankelijk van de staat uiteraard) een 50 € à 100 € voor moet kunnen krijgen.

Is de tamron AF of MF? Als hij MF is zal je hetzelfde hebben als bij de 50 mm, maar je zal er waarschijnlijk weinig voor krijgen als je ze wilt verkopen.
          Als hij AF is zal je hem perfect kunnen gebruiken op een DSLR, maar of hij kwalitatief echt goed is, weet ik niet (maar ik zou er niet teveel van verwachten) Veel meer als 50 € ga je waarschijnlijk niet krijgen voor de AF versie.

De SB-19 is een leuke flitser voor op MF-toestellen, op AF toestellen zal hij normaal ook wel werken, maar je zal alles manueel moeten instellen en uitproberen, dus niet echt handig
          15 à 20 € zal je er misschien voor kunnen krijgen, als je iemand vindt die er interesse in heeft

De F2 is een zeer stevig toestel en één van de beste niet-elecktronische nikons. Als hij nog in goeie staat is en perfect werkt, zal je daar een mooie prijs voor kunnen krijgen, maar die hangt voor een groot stuk af van wat de koper er voor wilt geven. Want soms zie je ze voor een belachelijk lage prijs weggaan, andere keren dan weer juist het tegenovergestelde.
          Nice pen, bet you write good stories with it.
          Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Alvast al bedankt voor de reply's.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
            X