Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met Grid Display en FUNC Button op mijn D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem met Grid Display en FUNC Button op mijn D80

Hallo,

ik heb sinds kort een D80 maar ben op volgende probleem gestoten:

als ik in het Custom Setting Menu 16 - FUNC Button - de optie Framing Grid selecteer wordt deze niet aktief als ik tijdens het nemen van foto's op de FUNC Button duw.

Nochtans kan ik in het Custom Setting Menu 08 - Grid Display - deze op ON zetten en dit werkt dan wel,
    en als ik in het Custom Setting Menu 16 - FUNC Button - bv ISO Display of Spot Metering selecteer werkt dit ook.

Hieruit leid ik af dat zowel de Grid Display als de Func Button werken, maar blijkbaar niet in combinatie.

Ik heb allerlei verschillende settings geprobeerd, in Automtische en Manuale mode, maar zonder succes. Zelfs een Reset bracht geen redding.

Als er iemand enig idee heeft waar dit aan kan liggen hoor ik het graag.

mvg,
    Koen
    Nikon D80 - From now on, there are three ways to do things: the right way, the wrong way, and the Nobi way. - Isn't that just the wrong way?
    - Yeah, but faster!

Re: probleem met Grid Display en FUNC Button op mijn D80

In de manual op blz 92 staat ook wat anders. Je kan hem aa/uitzetten met de func en hoofdschijf, dus aanzetten en dan op de ontspanknop drukken. Ik denk dat ze dat bedoelen misschien?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      In de manual op blz 92 staat ook wat anders. Je kan hem aa/uitzetten met de func en hoofdschijf, dus aanzetten en dan op de ontspanknop drukken. Ik denk dat ze dat bedoelen misschien?
      we hebben een winnaar
      heb pagina 92 nog eens aandachtig gelezen, je moet de FUNC button induwen en tegelijkertijd aan de hoofdschijf draaien

bedankt
      Last edited by Nobi; 10 december 2006, 15:36.
      Nikon D80 - From now on, there are three ways to do things: the right way, the wrong way, and the Nobi way. - Isn't that just the wrong way?
      - Yeah, but faster!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nobi Bekijk bericht
        Hallo,

ik heb sinds kort een D80 maar ben op volgende probleem gestoten:

als ik in het Custom Setting Menu 16 - FUNC Button - de optie Framing Grid selecteer wordt deze niet aktief als ik tijdens het nemen van foto's op de FUNC Button duw.

Nochtans kan ik in het Custom Setting Menu 08 - Grid Display - deze op ON zetten en dit werkt dan wel,
        en als ik in het Custom Setting Menu 16 - FUNC Button - bv ISO Display of Spot Metering selecteer werkt dit ook.

Hieruit leid ik af dat zowel de Grid Display als de Func Button werken, maar blijkbaar niet in combinatie.

Ik heb allerlei verschillende settings geprobeerd, in Automtische en Manuale mode, maar zonder succes. Zelfs een Reset bracht geen redding.

Als er iemand enig idee heeft waar dit aan kan liggen hoor ik het graag.

mvg,
        Koen
        Koen,

Ik wou net exact dezelfde vraag stellen, maar ik dacht laat ik eerst even de zoek functie gebruiken op GRID + FUNC en voila, daar stond mijn vraag al.

In ieder geval heb je mij ook geholpen, thanks.

Geert

Comment

Working...
        X