Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beurzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beurzen

Betreft foto beurzen,

Weet er iemand als er nog foto beurzen zijn ,en als er nog zijn waar en datum.

Vroeger was er altijd een beurs in Gent citadelpark dit wad de moeit.

Mvrgr Julien

Re: Beurzen

Nu zondag is er een beurs te Berchem, Alpheusdal.

Comment

Verwacht niet dat het nog zo goed is als vroeger Julien.
      Vroeger sloeg ik zelden zo'n beurs over (in Gent of in A'pen), maar tegenwoordig zijn ze kleiner, minder interessant en duurder heb ik de indruk.
      Wel zijn ze nog steeds zeer geschikt om uw kans op longkanker in één keer te verdubbelen .
      Kris.

Comment

Bedankt
        Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
        Verwacht niet dat het nog zo goed is als vroeger Julien.
        Vroeger sloeg ik zelden zo'n beurs over (in Gent of in A'pen), maar tegenwoordig zijn ze kleiner, minder interessant en duurder heb ik de indruk.
        Wel zijn ze nog steeds zeer geschikt om uw kans op longkanker in één keer te verdubbelen .
        Kris.

Comment

Bedankt
          Oorspronkelijk geplaatst door Perico Bekijk bericht
          Nu zondag is er een beurs te Berchem, Alpheusdal.

http://www.fotografiebeurs.be/

Comment

Die foto's op die site nostalgisch
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Voor een fotografiebeurs zijn de fotootjes wel van bedenkelijke kwaliteit
              Maar ik ben enkele maanden geleden naar de beurs in het Citadelpark in Gent gegaan, en eerlijk gezegd viel me dat nogal tegen. Er was weinig of geen interessant materiaal (in mijn geval: EF-mounts). En als er al recenter materiaal was, dan werd dat aan belachelijk hoge prijzen verkocht.
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                Voor een fotografiebeurs zijn de fotootjes wel van bedenkelijke kwaliteit
                Maar ik ben enkele maanden geleden naar de beurs in het Citadelpark in Gent gegaan, en eerlijk gezegd viel me dat nogal tegen. Er was weinig of geen interessant materiaal (in mijn geval: EF-mounts). En als er al recenter materiaal was, dan werd dat aan belachelijk hoge prijzen verkocht.
                Daar sluit ik mij volledig mee aan.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

mja, nu elke nonkel Frans ne canon 400D koopt is er massale vraag naar ef mounts , en kan je ze beter op e-bay zetten dan naar zo'n rokershol mee te sleuren
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                    mja, nu elke nonkel Frans ne canon 400D koopt is er massale vraag naar ef mounts , en kan je ze beter op e-bay zetten dan naar zo'n rokershol mee te sleuren
                    8€ intree betalen voor een rommelmarkt?

Comment

4 € denk ik als je op het normale uur binnenkomt.
                      Mja, maar ze hebben wel iets hoor, die beurzen. Als ik bv. een zonnekap nodig heb in "Bayonet 2" size voor mijn Rolleiflex uit 1951 is er een goeie kans dat ze het daar hebben.
                      En qua "human interest" is het soms ook niet mis...
                      Bovendien zijn ze blijkbaar terug begonnen met modellenfotografie. Ik ben daar vroeger één keer naartoe geweest en dat was hilarisch. Een paar blote vrouwen die liggen te kronkelen terwijl nen hoop duivenmelkers op leeftijd (bestaan er andere?) er foto's van staan te maken met hunne Yashica. Er begon zelfs één van de echtgenotes (ik weet niet zeker of ze haar krulspelden nog in had) te roepen en te tieren "En assem dan toch per sé foto's van blote vrouwen wil, awel dattem dan z'n eigen vrouw trekt hé!"
                      Goh, misschien moet ik toch maar gaan .
                      Kris.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                        4 € denk ik als je op het normale uur binnenkomt.
                        Mja, maar ze hebben wel iets hoor, die beurzen. Als ik bv. een zonnekap nodig heb in "Bayonet 2" size voor mijn Rolleiflex uit 1951 is er een goeie kans dat ze het daar hebben.
                        En qua "human interest" is het soms ook niet mis...
                        Bovendien zijn ze blijkbaar terug begonnen met modellenfotografie. Ik ben daar vroeger één keer naartoe geweest en dat was hilarisch. Een paar blote vrouwen die liggen te kronkelen terwijl nen hoop duivenmelkers op leeftijd (bestaan er andere?) er foto's van staan te maken met hunne Yashica. Er begon zelfs één van de echtgenotes (ik weet niet zeker of ze haar krulspelden nog in had) te roepen en te tieren "En assem dan toch per sé foto's van blote vrouwen wil, awel dattem dan z'n eigen vrouw trekt hé!"
                        Goh, misschien moet ik toch maar gaan .
                        Kris.

Hoog afrit 9 gehalte dus
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Van die modellenfotografie heb ik weinig of niets gemerkt vorige keer. Maar ja, k was er wel wat aan de late kant, misschien daarmee. Anders wel een argument pro
                          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Als wat ik Hier lees waar is, dan blijf ik mss. beter thuis (ook al is het in mijn achtertuin)
                            Wat kan ik verwachten op deze beurs (Berchem 10/12)? Vooral (oudere) analoge toestanden? Of zou ik er een Raynox teleconverter kunnen vinden?
                            Ik bedoel : is het echt meer een 'rommelmarkt' tegenwoordig of zijn er 'echte koopjes' te doen op digitaal vlak?
                            PENTAX K100d SUPER !!!!!
                            Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                            En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Digitale spullen ga je amper vinden; zijn die er wél, dan betaal je er veel voor.
                              Bovendien zijn ze dikwijls nog verouderd.

Maar soms, als je geluk hebt, valt er iets op de kop te tikken zoals een filter, statief, of een MF objectief (al zijn die tegenwoordig ook gepeperd).

Regelmatig ga ik voor de sfeer, mensen die ik terug tegenkom, veel BD-ers neuzen daar wat rond. Alles eindigt gewoonlijk in de kantine...

off topic: BTW: betreffende het rokershol: niet fanatiek doen hé.

mvg,

Roland

Comment

Working...
                              X