Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma SD14 DSLR komt wat later

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma SD14 DSLR komt wat later

Postponement of the Sigma SD14 launch date. 2006.12.7

Dear Customers,

I appreciate your strong and kind support for our products.

At photokina 2006, we introduced our next generation digital SLR camera, the Sigma SD14. At the time, we made it clear that we would begin shipping production cameras late November 2006. Soon thereafter, we revised our release plan from late November to the middle of December.

Of course we continued our development work on the SD14 in preparation for production and shipping. During this process, we found one issue that occurred occasionally and only under certain circumstances. Initially, we felt that this could be solved with a programming or processing solution. However, after careful investigation and many attempts at a solution, we have come to the conclusion that we need to make a hardware change to fix this issue completely.

All of us at Sigma regret very much that this will result in a delay in the availability of the SD14 until late February or early March 2007. Retail sales should start in mid-March.

We deeply and sincerely apologize to all of our current and future Sigma users for this delay. We are confident that the SD14 will be an important product for photographers. The results we have produced thus far have been outstanding. However, we feel that we would not be serving our community of present and prospective photographers well by delivering a camera with a known issue. We ask for your understanding. For our part, we will do our best to fix this problem and begin delivery of the SD14 as soon as possible.

The amount of interest shown in our digital imaging products at photokina 2006 and thereafter was very encouraging. Please note that the delay of the SD14 will not have a significant impact on the development work on other cameras or lenses. This work continues and we will announce delivery plans as they become firm.

At this time, I would like to once again express my gratitude to all of our Sigma customers for their support. Thank you very much for your understanding and we appreciate your patience in waiting for the SD14. We are confident it will be worth the wait.

Best regards,

Kazuto Yamaki
    Chief Operating Officer
    Sigma Corporation
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Re: Sigma SD14 DSLR komt wat later

Wel, beter een beetje later dan een product met fouten verzenden.
    PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

Inderdaad, liever een bug vrij toestel.
      Maar hoe gedraagt een Sigma toestel zich eigenlijk? Ik zie hier nergens vraag naar, problemen, ...
      Wat voor lensen passen daar op trouwens? Enkel Sigma of zijn die compatibel met een ander merk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Maar hoe gedraagt een Sigma toestel zich eigenlijk? Ik zie hier nergens vraag naar, problemen, ...
        Wat voor lensen passen daar op trouwens? Enkel Sigma of zijn die compatibel met een ander merk?
        Sigma heeft voor de eigen DSLR's ook een eigen lensvatting. Het zijn dus Sigma-lenzen die alleen op een Sigma te gebruiken zijn.

Als ze een DSLR zouden maken die naar keuze met Nikon, Canon of andere merken compatibel was. Ze maken toch lenzen die op andere merken passen, waarom maken ze dan geen body die compatibel is met een ander merk , dan zouden ze volgens mij meer kopers kunnen aantrekken. Nu zal het marktaandeel altijd klein blijven.
        Last edited by Black B@ndit; 8 december 2006, 11:16.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Sigma heeft voor de eigen DSLR's ook een eigen lensvatting. Het zijn dus Sigma-lenzen die alleen op een Sigma te gebruiken zijn.

Als ze een DSLR zouden maken die naar keuze met Nikon, Canon of andere merken compatibel was. Ze maken toch lenzen die op andere merken passen, waarom maken ze dan geen body die compatibel is met een ander merk , dan zouden ze volgens mij meer kopers kunnen aantrekken. Nu zal het marktaandeel altijd klein blijven.
          heel goed gezien, maar ja dat zou voor sommige een teken kunnen zijn dat ze niet in hun eigen arsenaal lenzen geloven

Comment

of kostprijs om de vatting te mogen gebruiken...

Comment

Is er een richtprijs gekend van dit toestel trouwens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                of kostprijs om de vatting te mogen gebruiken...
                Dacht ik dus ook, Nikon en Canon zullen wel een soort patent hebben op die vatting vermoed ik? Alhoewel het vreemd blijft, Sigma mag wel concurreren met de lenzen van Nikon en Canon door dezelfde vatting aan te bieden, maar met de body's van Nikon en Canon zou dat dan weer niet mogen?
                http://kasper.photography & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                  Dacht ik dus ook, Nikon en Canon zullen wel een soort patent hebben op die vatting vermoed ik? Alhoewel het vreemd blijft, Sigma mag wel concurreren met de lenzen van Nikon en Canon door dezelfde vatting aan te bieden, maar met de body's van Nikon en Canon zou dat dan weer niet mogen?
                  Intellectuele rechten voor Nikon mount zijn vervallen. Canon heeft wel nog intellectuele bescherming, maar zoiets omzeil je zonder moeite via reverse engineering
                  Sigma gelooft in haar eigen potentieel, en is ervan overtuigd op termijn een serieuze speler op de markt te worden.

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    HAllo, blijkbaar weinig reactie op de kwaliteit en de resultaten van de Sigma DSLR toestellen zoals de SD10. De nieuwe SD14 staat +/- 1300 € voor de body. Weet er ook iemand de juiste samenstelling van de body, die vind ik nergens terug................ magnesium, alu, kunststof, of een samenstelling ervan?? En ja, er is een specifieke lijn lenzen voor hun toestellen...........zoals eerder gezegd, waarschijnlijk om vertrouwen in hun eigen kunnen te behouden
                    Graag wat reacties van ervaring met de SD10, en is deze Foveon X3 sensor werkelijk zo'n knap ding, want met de SD14 gaan ze plots van 10 mpixel naar 14 op de zelfde grote van sensor! Gaat dit niet tenkoste van de ruis , vooral in de hogere iso's? En de crop is ook 1,7 een buitenbeentje!
                    Wel zijn de nieuwe lensen 18-50 EX 2.8 en de 50-150 EX 2.8 een prachtige set voor dit toestel. Men heeft dan 30.6 - 85mm en een 85 - 255mm ........

Comment

Niemand, blijkbaar geen SD9/SD10 gebruikers op dit forum............blijkbaar deden deze twee toestellen het ook alleen maar in RAW-formaat. en is de opvolger de SD14 ook voorzien van verschillende niveau's en onderniveau's in JPEG..............dit toestel maakt me toch nieuwsgierig........ Ook zou de CMOS 14.06 MP (2,652 X 1,768 X 3) scherper resultaten geven?

Comment

Pjotr, Voor een review van de SD10 kan je hier terecht:

Wat mij vooral opvalt is dat bij hogere iso de kleuren vervagen , en bij langere sluitertijden is er echt enorm veel ruis .
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Working...
                        X