als je bijvoorbeeld een canon eos350D kit wil kopen is dat bijvoorbeeld met een 18-55 mm lens. De prijsverschillen voor deze kit zijn enorm (soms tot €200 verschil) Zijn die kits dan altijd met dezelfde lens (van Canon)?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
lenzen in kit: altijd dezelfde lens?
Collapse
X
-
- 5 december 2006
-
Labels: Geen
-
-
Re: lenzen in kit: altijd dezelfde lens?
Meestal staat er toch wel ergens bij welke lens (of lenzen) er in de kit zitten??
Soms worden er Sigma-lenzen bij de kit geleverd, die hebben ook een goedkope serie die ongeveer overeenkomt met de goedkoopste "merk" kitlenzen. Maar dan zou dat er wel degelijk bij vermeld moeten zijn.
Het prijsverschil kan vrij groot zijn als je prijzen begint te vergelijken van verschillende winkels, zeker bij de 350D die in de uitverkoop staat nu er de nieuwe 400D is.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
- 5 december 2006
-
Blijkt toch telkens de canon EF-S 18-55 te zijn...
Is dat eigenlijk een goeie lens? Ik ben maar een beginneling hoor, een lens van honderden euro's kopen lijkt me in het begin nog geen goed idee (of vergis ik me?)
Comment
-
Je kan ook de Canon 350D met een EF-s 17-85 mm als Kit kopen. Wel wat duurder, maar dan heb je wel meer zoom en IS. En of de 18-55 goede lens is, het is een goede lens voor zn bedrag, maar er zijn betere lenzen mits je er geld voor uitgeeft.
Comment
-
-
De kitlens van de Canon 350D is de beste lens die je nieuw kunt kopen voor *dat* geld. (c.a. 75 euro.)
Die grote verschillen zitten dus niet in de kitlens.
Om mee te beginnen een heel acceptabel ding en als je later je camera wilt verkopen gaat dat hoogst waarschijnlijk makkelijker met een kitlens dan zonder lens.Ik ben er klaar mee.
Comment
-
Ik heb geopteerd om het kitobjectief zo te laten en door een gelijksoortige Sigma objkectief te vervangen. Gewoon om 3 simpele redenen.
- Kitobjectief vs Sigma: 'Plastic' lenselementen vs optisch glass
- Kitobjectief vs Sigma: Plastic vatting vs metalen vatting
- Kitobjectief vs Sigma: Betere buildquality voor de Sigma.
Was ietsjes duurder maar niet héél veel.www.olivierdutre.com
Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon
Comment
Comment