Re: Canon 30D probleem?
Wat een waardevolle bijdrage Rudy. Welke frustratie is daar de oorzaak van? En kijk nog eens goed mijn antwoord stond er al.
Die ruisonderdrukking werkt enkel voor foto's met een sluitertijd langer dan 1 sec en is hier dus van geen enkel belang. En zoals Neos zegt heeft deze geen invloed op RAW. (alhoewel ik hier niet 100% zeker van ben want dit is dark frame substraction en dat moet eigenlijk wel kunnen in RAW denk ik, maar toch denk ik niet dat dit het geval is)
Sorry Marc ik denk niet dat dit hier het probleem is want zoals je in zijn geconverteerde jpeg kan zien heeft hij de belichting niet zo sterk gecorrigeerd en dus niet die extra ruis die je daarmee krijgt.
Ik vroeg een RAW omdat ik deze wou behandelen zoals ik zelf met foto's doe. En zo dus het beste kan vergelijken. En ik kan maar 1 ding concluderen en dat is dat je een pak meer ruis in je foto's hebt dan ik gewoon ben. En ik zit meestal op een hogere iso dan 400.
Spotmeting is niet de wondermeting in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt op internet. En je resultaat is normaal. Je onderwerp is goed belicht de rest dus niet want daar is geen rekening mee gehouden. Soms is dit de beste manier soms niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse *
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Neos
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse *
Bekijk bericht
Ik heb wel degelijk van spotmeting gebruikt gemaakt, net nog even de info van de file nagekeken. Maar bij spotmeting krijg ik net altijd het effect dat de achtergrond nogal donker wordt.
Comment