Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Normaal kan je nu in elke goeie fotozaak de Pentax K10D uitproberen.
De bodies zijn al sinds vorige week beschikbaar (en geleverd door de Beukelaer) terwijl de kits (body + objectief) begin deze week uit Duitsland zijn toegekomen. Ook de kits worden deze week uitgeleverd door de Beukelaer.
Ik heb de mijne morgen in huis
Geweldig, nietwaar ?
Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat
Ik heb hem inmiddels binnen, ook al veel aan het spelen geweest.
wat een lief klein konijntje
hoe zijn de printresultaten van de hoge iso 's , daar blijken de meningen nogal verdeeld ?
aan welke prijs wordt die body momenteel verkocht ? ik heb vorige week een aanbod gekregen van 960 euro voor de body ; goede deal ?
hoe zijn de printresultaten van de hoge iso 's , daar blijken de meningen nogal verdeeld ?
aan welke prijs wordt die body momenteel verkocht ? ik heb vorige week een aanbod gekregen van 960 euro voor de body ; goede deal ?
mvg etienne
Etienne, voor die prijs had ik em met kitlens erbij, dus 'geen' goede deal...
Lief is ie hè
Ik heb nog geen prints gemaakt van de ISO 1600 foto's, ga ik binnenkort doen, dus ben benieuwd...
Ik heb hem inmiddels binnen, ook al veel aan het spelen geweest.
Hier 2 foto's, eentje ISO 200 en 2e op ISO 1600... (onbewerkt)
2e gemaakt met 50mm/F1.7 (manuele lens) 1e met kitlens.
eens een fotoke maken buiten waarin veel contrast aanwezig is. (schaduw en lichte zonnige partijen) daarin zou de K10d moeten uitblinken toz van de rest
liefst in RAW en JPEG
Ik ben nieuw hier op dit forum maar ik volg dit topic met meer dan gewone belangstelling. Dit omdat ik stilaan mijn oude getrouwe Canon G5 gezelschap wil geven met een DSLR toestel en ik toch redelijk veel positieve reacties lees over de K10d.
Nu op dit moment twijfel ik nog tussen de Pentax K10d of de Nikon D80 of de te verwachten Fuji S5 Pro
Ik hoop dat ze op dpreview zo rap mogelijk een gedetailleerde test gaan doen van de k10d.
Enfin, laat al jullie ervaringen met de K10d maar los hier
Ik ben nieuw hier op dit forum maar ik volg dit topic met meer dan gewone belangstelling. Dit omdat ik stilaan mijn oude getrouwe Canon G5 gezelschap wil geven met een DSLR toestel en ik toch redelijk veel positieve reacties lees over de K10d.
Nu op dit moment twijfel ik nog tussen de Pentax K10d of de Nikon D80 of de te verwachten Fuji S5 Pro
Ik hoop dat ze op dpreview zo rap mogelijk een gedetailleerde test gaan doen van de k10d.
Enfin, laat al jullie ervaringen met de K10d maar los hier
Dank u,
Geert.
Welkom op BD.
k'Heb zelf niet lang hoeven kiezen tussen K10D of 400D / D80.. vooral vele extra mogelijkheden zijn hier debet aan.
Ooit gehoord van ISO-voorkeuze en Diafragma en Sluitertijd vastzetten en dan automatisch ISO erbij laten kiezen? En zo kan ik nog vele handige features opnoemen.
Overigens heeft Dpreview al behoorlijk uitgebreidt artikele geplaatst...
k'Heb zelf niet lang hoeven kiezen tussen K10D of 400D / D80.. vooral vele extra mogelijkheden zijn hier debet aan.
Ooit gehoord van ISO-voorkeuze en Diafragma en Sluitertijd vastzetten en dan automatisch ISO erbij laten kiezen? En zo kan ik nog vele handige features opnoemen.
Overigens heeft Dpreview al behoorlijk uitgebreidt artikele geplaatst...
Nee, ik ben niet alleen nieuw hier maar tevens nog een beginner op het vlak van fotografie.
Of anders gezegd, tot nu toe met de G5 alles op stand automatisch he
Ik moet dus nog heeeeel veel leren.
Maar stap voor stap hoop ik ooit dankzij de vele instelmogelijkheden o.a. met de K10d mooie foto´s te gaan maken.
Ik ga in ieder geval dit weekend al eens wat folders halen in de fotowinkels en vragen hem eens te mogen 'betasten'.
In Dpreview staat idd wel al een preview maar nog altijd geen gedetailleerde review... en daar wacht ik op.
K10D lijkt me een prachtige camera, maar die foto die ik hierboven zie bevestigd wat ik elders al heb gelezen... die chroma noise is een beetje storend.
Zou voor mij geen dealbreaker zijn (ik schiet zelden boven de ISO 400)
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Opmerkelijk dat meer en meer Canon mensen zoals ook de schrijver van bovenvermeld artikel beginnen te beseffen dat Canon dringend iets moet ondernemen om niet achterop te blijven toz van Nikon en Pentax en andere merken.
Comment