Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het maken van fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• het maken van fototoestel

Ik heb een nikon d 70 maar helaas is die stuk. volgens de fotograaf waar ik mijn toestel ongeveer een jaar geleden heb gekocht is er in Belgie geen fabriek meer waar ik dit toestel kan laten maken, mijn fototoestel komt van de beukelaer maar die heeft nu geen Nikon meer, en is mijn toestel nu naar Nederland om te maken. Mijn fototoestel is nu 3 maanden weg en volgens fabriek is er in heel europa dit onderdeel niet beschikbaar. Heeft er nog iemand ervaring met dit probleem dat het zolang duurd vooraleer het fototoestel gemaakt is
    vele groete Eddy

Re: het maken van fototoestel

Het is triestig tegenwoordig... Altijd 4 weken minstens of langer weg... En dat voor soms 10 minuten werk

Ik kan er nog steeds niet bij... En het is niet alleen bij nikon hoor...

en bij u 3 maanden??? contacteer de firma terug waar je je toetel hebt binnengedaan/opgestuurd... Dit is zeker niet normaal.. en ze moeten meer dan 5 jaar stukken kunnen leveren... Laar je niet doen...!!
    -=- Light is the key...

Comment

Indien je je fototoestel in belgië hebt gekocht, moet je eens aan de fotoboer vragen waar hij het in zijn hoofd haalt, het toestel naar Nederland op te sturen, daar waar Nikon voor België wel degelijk een herstelpunt in Evere heeft. Of dat het sneller zou laten lopen laat ik in het midden.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

de fotograaf waar ik het toestel heb gekocht was een afnemer van de beukelaer maar die mag (volgens fotograaf ) geen Nikon meer verkopen
        ik heb geregeld naar die firma gebeld maar telkens zegde die dat ik geduld moet hebben maar na 3 maanden geraakt mijn geduld op, deze nikon van mij staat nochtans onder garantie maar wat ben je tegenwoordig noch met garantie ge krijgt toch geen nieuw fototoestel meer
        dus mensen voor u een Nikon koopt vraag zeker naar de gerantie een verwittigd man is er twee waard zeggen zegroetjes Eddy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willemen Eddy Bekijk bericht
          de fotograaf waar ik het toestel heb gekocht was een afnemer van de beukelaer maar die mag (volgens fotograaf ) geen Nikon meer verkopen
          Dat klopt, maar er is wel een hersteldienst van Nikon in België. Dat zou uw foto-boer toch moeten weten.

ik heb geregeld naar die firma gebeld maar telkens zegde die dat ik geduld moet hebben maar na 3 maanden geraakt mijn geduld op, deze nikon van mij staat nochtans onder garantie maar wat ben je tegenwoordig noch met garantie ge krijgt toch geen nieuw fototoestel meer
          Beginnen met vriendelijk info te vragen en stilaan de druk op de ketel verhogen. Als het echt niet anders kan eens contact opnemen met consumentenorganisties. --> --> --> --> -->

dus mensen voor u een Nikon koopt vraag zeker naar de gerantie een verwittigd man is er twee waard zeggen zegroetjes Eddy
          Alsof die verkoper gaat zeggen "De Nikon garantie/service trekt op geen zak".

Als ik al die Nikon-horror-verhalen hier lees ben ik voor mezelf al een (geheime) strategie aan het uitdenken tegen dat ik ooit met mijn toestellen/objectieven in pan val.
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Dat is allemaal dikke zever!

Zo goed als alles wordt in België hersteld, zeker een D70. En als hij de BGLOD heeft, duurt dat ong. een uur, geen 10 minuten. Maar het probleem is de levering van de stukken. Blijkbaar hebben de D70's tegelijk de geest gegeven... Dat is niet enkel een Belgisch probleem, het is een wereldwijd probleem. De meeste andere herstellingen duren 1 tot 2 weken, wat een zeer redelijke termijn is.
            Als die fotograaf klant was bij De Beukelaer, moet hij nu klant zijn bij Nikon Belux. Of heeft hij een probleem...?
            Nikon, Apple & Epson

Comment

@MacTheKnife

Je zegt wat ik bedoelde...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Het is een mondiaal probleem van de D70 - elk toestel uit die serie - maar meestal na een jaar gebruik - krijgt er onherroepelijk mee te maken. Voor een lotgenoot c.q. slachtoffer van een ander forum heb ik mijn relaties in NL te hulp geroepen, welnu al 400 toestellen wachten hier in NL op reparatie terwijl de onderdelen voorziening mondjesmaat verloopt. Nochthans duurt een reparatie maximaal 4 weken zo vertelde men mij.
                Je mag met een gerust hart aannemen dat er iets flink fout zit binnen de Nikon organisatie en zeker weten dat de reputatie van Nikon hier een catastrofale deuk oploopt. Want als de beroeps Nikon links laten liggen, dan volgt de rest vanzelf.
                Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

@d'Artois: wat je laatste zin betreft: NO WAY!!!

En wat ik hier over Canon lees: amai, ze mogen het ook hebben.
                  Bij Nikon gaat het over één toestel, de rest begint vlekkeloos te lopen. Nog niet 100%, maar wees gerust dat het in orde komt...
                  Nikon, Apple & Epson

Comment

Wat ben ik plots toch zo enorm blij dat ik onlangs een D70s gekocht heb ...
                    http://kasper.photography & Flickr

Comment

en Fuji is ook niet veel beter...

--------------------------------------------------------------------------

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric

Na ongeveer TWEE maanden (=ACHT weken) het toestelletje terug gekregen.
                      Schitterend gekuist: ge ziet de vlekken véél beter!!! Wat moet ik nu eigenlijk doen? Natuurlijk opnieuw binnen doen, maar hoe lang ben ik het dan kwijt?

Ondertussen weeral 3 weken weg, en nog niets gehoord.....
                      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht

Bij Nikon gaat het over één toestel, de rest begint vlekkeloos te lopen. Nog niet 100%, maar wees gerust dat het in orde komt...

Mijn Canon was in Duitsland gekocht, hersteld binnen de week.
                        Sneller dan ik hem kon gaan oppikken.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht

Goede vriend, ik hoop dat je nooit problemen hebt: ik heb totaal niets tegen Nikon, verre van dat, maar dat een aantal van je fotovrienden de dupe wordt van strategische vergissingen blijkt wel. Nikon heeft de fotograferende community heel veel goede toestellen geleverd, maar wanneer verkoop en service op Amerikaanse leest geschoeid wordt, gaan er wel klappen vallen!
                          Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Met heel veel belangstelling lees ik dit topic. Amai wat een situatie.
                            Maar Willemen Eddy Ken jij je rechten wel?????

Ook in België is de Europesche richtlijn voor consumentenbescherming op 1 januari 2005 in werking getreden.
                            Dit houdt in dat jij je verkoper verantwoordelijk moet stellen voor de reparatie en de gevolgen van het niet hebben van je fototoestel.
                            Deze wet is van toespassing op alle consumptiegoederen.
                            hier geef ik je een link van de Kamer van Koophandel Antwerpen In het bijbehorende artikel wordt een en ander uit de doeken gedaan.
                            Over garantie staat hierin te lezen:
                            Door de wet wordt er een wettelijke garantietermijn van 2 jaar voorzien, waarbij de verkoper van de consumptiegoederen kan aansprakelijk gesteld worden voor gebreken. Let wel, deze garantietermijn geldt enkel bij verkoop aan consumenten, in de zin van personen die de aankoop doen buiten hun beroepsactiviteiten of commerciële activiteiten.

Ook geef ik je hierbij een link naar Eos digitaal.nl. Hier kom je op een topic dat door mij wordt gestart en onderhouden.
                            Ik ben helaas net geen Belg, woon in Maastricht, maar wil je heel graag helpen. In dit topic vind je een link naar de Europesche richtlijn.
                            Ik kan je niet zeggen zeggen in welke wet dit precies in belgië is opgenomen.
                            Wellicht kan een andere lezer van dit topic dit aanvullen.

Je moet in iedergeval je verkoper aansprakelijk stellen (je toestel is nog geen 2 jaar) Een tijdelijk vervangend toestel eisen of Naar rato van de tijd dat je je toestel hebt gehad in verhouding tot de normale levensduur je geld terug eisen. Canon heeft bij de Nederlandse computer club HCC een levensduur van 10 jaar opgegeven. Ik denk dat Nikon daar niet onder wil zitten.
                            Ik zou ook Nikon Belgie een boos mailtje sturen en vragen om bemiddeling, het gaat tenslotte over hun goede naam.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen.
                            Laat weten hoe dit afloopt!!!
                            Ik kan met jouw ervaring mijn topic aanvullen en wellicht een gelijk topic op Belgium digital starten.
                            succes,
                            Gerard

Over het onderwerp "Consumenten rechten en garantie"heb ik in "algemeen" een topic gestart met de gelijknamige naam. Reacties hierop zie ik met belangstelling tegemoet!!!
                            Last edited by Cornelus079; 6 december 2006, 20:43. Reden: Gegevens topic algemeen toegevoegd.

Comment

Het toestel zit in Nederland bij een hersteller die wellicht door Nikon Belux niet erkend is. En daar wil jij Nikon Belux bij betrekken? Daar ga je dus (terecht) bot vangen...

Een beetje serieus blijven, hé!
                              Nikon, Apple & Epson

Comment

Working...
                              X