Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D 80

nen D80 kopen om dan met die prutstandjes te werken: what a waste of money !

zet em dan tenminste op P en beter nog op A of S

als je scherptediepte zelf wilt bepalen: A (en dat is niet de A van Auto hé)

kortweg: hoe hoger de f-waarde, hoe meer scherptediepte
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht

Een forum dient toch om vragen te stellen , of niet soms en iedereen doet toch met zijn centen wat hij wilt dus over prutsstandjes zwijg daar maar over

Comment

Er is onlangs nog zo'n elitaire reactie geweest.

Andere redenen voor de aanschaf van een DSLR:
        - shutterlag
        - snelle AF
        - ISO
        - wisselbare lenzen
        - ...

En dan de iets bedenkelijkere redenen
        - Het staat sjiek?
        - Het geld er voor hebben?
        - beginnend gewichtheffer?
        - ...

Laat een mens toch kopen wat hij wilt? Haal jij alle mogelijkheden uit al de toestellen die je in huis hebt?
        PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

Een forum dient idd om vragen te stellen , maar misschien is het hier wel handiger om een goed boek aan te schaffen . De vragen die je stelt geven aan dat je nog niet veel ervaring hebt .

Zet je camera op een statief , en neem dezelfde foto met verschillende instellingen en kijk wat er verandert .
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht

Toen ik mijn D50 kocht fotografeerde ik de eerste paar weken ook vaak in auto-stand of één van de programma's, gewoon omdat ik nog niet voldoende kennis had. Je kan stellen dat die D50 toen ook overkill was, maar dat was het zeker niet, ik wou gewoon een degelijk toestel, waarmee ik verder kon leren. Na veel lezen, leren en oefenen heb ik heel wat kennis opgedaan en gebruik ik vandaag die programma's vrijwel nooit meer.
            Ik wil maar zeggen, het is misschien te voorbarig om te oordelen over de topic-starter. Wat iemand doet met zijn geld is trouwens iets waar anderen nooit over hoeven te oordelen. Het feit dat de topic-starter vragen stelt, toont voor mij in elk geval aan dat die wil bijleren.

Comment

ik geef gewoon de tip om P te gebruiken
              dan moet je er ook bijna niks van kennen
              P is beter dan auto

BTW er is altijd een leercurve hoor !
              sommigen willen hier precies alles direct kennen/kunnen na een week/maand

'k ben zelf al paar jaar bezig (waarvan 2 1/2 jaar DSLR) en leer nog steeds bij
              Last edited by Dirtyharry71; 19 december 2006, 10:57.
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Van tips kun je leren (vergeet die automatische stand) , daar is niks elitairs mee gemoeid
                Last edited by mexicano; 19 december 2006, 11:10.
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antalyar Bekijk bericht
                  bdeankt voor de snelle reactie olliebollie, maar zal ik met die 50 mm dan niet teveel vastzitten voor andere zaken.. bv gwn op straat..

drm dat ik met de kitlens wou beginnen zodat ik niet gebonden ben aan de kleine concertjes maar er ook even erop uit kon trekken int stad dan ofzo?

Maar kzal uw raad eens bekijken (waar ik de lens enzo kan kopen )
                  Je kan ook opteren voor een 35 mm 2.0 (voetenzoom doet wonderen)
                  Kitlens geeft zowieso problemen op concerten
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
                  X