Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

z/w met D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• z/w met D70

Kan je met een D70 direct z/w schieten, ik vind in ieder geval het antwoord niet op de camera of in de handleiding....
    Waarschijnlijk niet dus, maar ik zag nog al dingen over het hoofd

thx !!!

Re: z/w met D70

Nee. Dit kan niet.
    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Naar mijn weten en ervaring is het niet mogelijk om met een D70 direct in Z/W te schieten
      Groeten,
      Ludo

Comment

Ok, dan even verder bordurende....

Is een monochromatisch beeld beter om te zetten naar zwart/wit ?

Stel ik plaats een geelfilter, is de omzetting achteraf beter en gemakkelijker ?

Ga het proberen één van dees, maar misschien maakt het helemaal niets uit ?

Comment

wat wel mogelijk is:
          in RAW schieten en dan via NC4.4 (of al vroeger?) kleurruimte veranderen in ZW
          maar of ze dan evengoed zijn als een PS-omzetting (via channelmixer, ...) ?
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            Ok, dan even verder bordurende....

Is een monochromatisch beeld beter om te zetten naar zwart/wit ?

Stel ik plaats een geelfilter, is de omzetting achteraf beter en gemakkelijker ?

Ga het proberen één van dees, maar misschien maakt het helemaal niets uit ?
            Gebruik van kleurenfilters bij z/w kan je nu perfect a posteriori doen in software.

Comment

Voor z/w omzetting a posteriori zijn dit heel interessante linken.
              Zoals gezegd : bij de D70 kan je niet direct in z/w schieten.

Omzetten naar zwartwit... Ik heb eens voor de grap verschillende methoden uitgeprobeerd op een enkele foto, en alle andere adjustment-layers of wat dat ook achterwege gelaten, om de verschillen te zien. Ik ga geen conclusie trekken of een discussie opstarten over welke manier beter of slechter is, ik wil alleen de

Comment

Bedankt voor de reacties. Maar het gaat me niet zozeer om "omzetten", dat deed ik al meermaals hoor maar over het eventuele nut van geel, oranje en roodfilters op digitale slr.

Comment

Dat is nu het onnoemelijke voordeel van digitaal: probeer het eens uit, het kost toch niets !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                    Kan je met een D70 direct z/w schieten, ik vind in ieder geval het antwoord niet op de camera of in de handleiding....
                    Waarschijnlijk niet dus, maar ik zag nog al dingen over het hoofd

thx !!!
                    effe OT

je kan wél een zwartwerker in een witte outfit schieten...

end OT

Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Working...
                    X