Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Kan je met een D70 direct z/w schieten, ik vind in ieder geval het antwoord niet op de camera of in de handleiding....
Waarschijnlijk niet dus, maar ik zag nog al dingen over het hoofd
wat wel mogelijk is:
in RAW schieten en dan via NC4.4 (of al vroeger?) kleurruimte veranderen in ZW
maar of ze dan evengoed zijn als een PS-omzetting (via channelmixer, ...) ?
Omzetten naar zwartwit...
Ik heb eens voor de grap verschillende methoden uitgeprobeerd op een enkele foto, en alle andere adjustment-layers of wat dat ook achterwege gelaten, om de verschillen te zien. Ik ga geen conclusie trekken of een discussie opstarten over welke manier beter of slechter is, ik wil alleen de
Bedankt voor de reacties. Maar het gaat me niet zozeer om "omzetten", dat deed ik al meermaals hoor maar over het eventuele nut van geel, oranje en roodfilters op digitale slr.
Kan je met een D70 direct z/w schieten, ik vind in ieder geval het antwoord niet op de camera of in de handleiding....
Waarschijnlijk niet dus, maar ik zag nog al dingen over het hoofd
thx !!!
effe OT
je kan wél een zwartwerker in een witte outfit schieten...
Comment