Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phase One

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Phase One

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
    ja

maar voor de prijs van een tweedehandse 503 moet je het nu ook niet laten, die dingen gaan geen geld meer
    Maar ik al een 500cm die ik kan gebruiken.

Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
    De richtprijs van een P20 (geschikt voor alle camera's uit de H'blad 500 serie) komt op ongeveer 7800 Euro. (Capi Vak, Amsterdam) Met hogere resooluties loopt het op naar 28.000 euro.
    Dat is voor een nieuwe. Ik heb de evolutie hier totaal niet gevolgd. Zijn die al lang uit? Is er een tweede hands circuit van? Wat zijn daar de prijzen? ('t is en blijft een hobby ) Hoeft daarom ook geen Phase One te zijn.

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Volgens Trebs is de Phase One de beste. Voor H'blad in elk geval. Op je vraag of er een occasion circuit is kan ik niet antwoorden. Je koopt niet alleen de back, ook de software die er bij hoort.
      Iets anders waar je ook rekening mee moet houden is de grootte van je files: als een onbewerkte (RAW) foto plm 20 Mb is, is de bewerkte foto het drievoudige, nl 60 Mb - althans dat vertelde men mij bij Capi Lux dus ik mag aannemen dat die info juist is.
      Wie er natuurlijk alles van weet is Trebs - hij werkt er mee.
      Ik kan er pas meer over zeggen als ik er mee gewerkt heb, ik zal wel eens kijken of er een occasion markt is. Maar dan nog - kijk naar de opmerking van Trebs die zegt: Neem je eigen camera mee en kijk of de digitale back goed past.
      Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Ik heb deze voormiddag een Leaf Valeo 22 rugplaat op een oude Rolleiflex met Carl Zeiss Sonnar 150mm f4 objectief aangepast,(een uurtje frees en boorwerk) op vraag van een fotograaf uit limburg, ik vraag mij af, wat daar de resultaten zullen zijn
        Bij een goed resultaat, is het de bedoeling om een nog prachtige zelfde camera om te bouwen.
        Last edited by Guest42; 1 december 2006, 14:10.

Comment

Wat een geweldig idee, ik weet te weinig van de sensor techniek af, ik zou me daar wat meer in moeten verdiepen; je hebt het in elk geval wel over de spiegelreflex van Rollei?
          Je zult het met me eens zijn dat het vroegere glaswerk vele malen beter is dan dat van heden.
          Sigma, Tamron, Tokina - dat keken we vroeger niet eens aan! Dat was troep!
          En nu kijkt men er heel anders tegen aan. Nee, ik wil weer terug naar de goede kwaliteit maar met digitale techniek!

Ik hoop voor je dat de operatie geslaagd is en de patient niet overleden. Houdt omns op de hoogte als het kan.

Comment

Hallo,

heel veel fotografen werken met de combinatie Hasselblad en phase one. Volgens de meeste de beste tot nu te verkrijgen combinatie. Je kan die ruggen huren bij La Fabrique in Brussel en bij the living room. Misschien is dat interessant om een test te doen. Dat is wel prijzig, maar er komt een digitaal assistent mee die alles voor je doet en toont. Ik denk wel als je daar wat uitleg vraagt dat die daar niet moeilijk over doen om eens binnen te springen en resultaten te bekijken. Nadeel is natuurlijk dat je niet zo mobiel bent als met een kleinbeeld digitale camera. Leaf is een iets goedkoper alternatief.

Comment

Wat een geweldig idee, ik weet te weinig van de sensor techniek af, ik zou me daar wat meer in moeten verdiepen; je hebt het in elk geval wel over de spiegelreflex van Rollei?
              Het is wel degelijk de reflex, gelijkend op Hasselblad, met die prachtige gordijnsluiter, te bevestigingsplaat staat er op, en het toestel kan nu gebruikt worden voor Raf zijn achterwanden, een tijdje geleden heb ik ook reeds een linhof technische camerarugplaat omgebouwd voor deze ruggen, en dat met goede resultaten, in eerste instantie wordt dat de leaf Valeo22, maar hij heeft ook nog een leaf aptec, en twee Imacon ruggen, enige nadeel aan deze ruggen, is dat ze na een paar jaar geen euro meer waard zijn, je kan ze alleen nog kwijt aan een gevorderd amateur
              Het is ook een heel gedoe om met en digitale rug op locatie te werken, met al die kabels en andere toestanden zoals licht meten enzo wordt het algauw een heel karwei om een deftige foto te maken, maak je er echter je werk van , dan zijn deze foto's wel om te stelen, maar dat had je met analoge middenformaat en technische fotografie ook natuurlijk een 4X5 inch op velvia goed belicht is toch ook om te stelen, haal deze door een imacon drumscan en
              Je zult het met me eens zijn dat het vroegere glaswerk vele malen beter is dan dat van heden.
              Sigma, Tamron, Tokina - dat keken we vroeger niet eens aan! Dat was troep!
              Eerlijk gezegd heb ik over deze uitspraak mijn twijfels, mechanisch waren die oudere objectieven echte juweeltjes, maar optisch twijfel ik er sterk aan dat deze beter waren dan het duurdere gas van Nikon/Canon over de door jou genoemde merken en kitlensjes, zal ik mij hier maar niet uitspreken, of t'is weer van dat
              Ikzelf werk reeds meer dan 30 jaar met Nikon Glas en toestellen, en als je bijvoorbeeld een Nikon 85mm 1.4 neemt, of een 135 AF DC f2 enz. daar kan volgens mij maar weinig tegen op, maar digitaal is ook weer een ander verhaal, zo is de 50mm AFD f1.4 in bepaalde omstandigheden geen bal waard op een digitale reflex van Nikon,terwijl dat op analoog een topper was, maar daar heb ik het hier reeds eens uitgebreid over gehad, ik heb ook zowat alle betere analoge boddy's van Nikon gehad, Van de F2 serie's over de F3,F4,F5, en nooit heb ik enig probleem gehad, nu heb ik ook een paar digitale toestellen, en ik moet zeggen dat mijn D2H toch veruit het beste toestel is op gebied van snelheid/beeldkwaliteit, maar een D200 komt er momenteel prijs/kwaliteit ook heel goed uit, ook is het een zeer handig en prettig toestel om mee te werken je Raw bestanden even door Capture halen en je hebt beelden.
              Ik hoop voor je dat de operatie geslaagd is en de patient niet overleden. Houdt omns op de hoogte als het kan.
              De operatie is geslaagd, en de patient kan volgens mij aan een nieuw leven beginnen

Comment

Er is nog een ander alternatief... de Mamiya ZD, 22MP . Door de volledige intergratie van de sensor in de body (zoals een DSLR) zou hij een pak praktischer zijn in gebruik...

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Demeyereg: Bedankt voor dit antwoord. Ik kan hier wat mee want ik ga me in dit verhaal verdiepen zodat ik wat meer te weten kom over technieken specifiek in deze categorie camera's.
                  Was Leaf niet voornamelijk geent op de Fuji 648?

Comment

Toen ik bij Servix wat studiomateriaal heb aangekocht, vertelden ze me dat ze af en toe eens een tweedehands digitale rug voor middenformaat te koop hebben. Dat gebeurt dan wanneer bv. een nieuwe rug of model uitkomt en die studio of fotograaf wil die per sé aankopen. Hetzelfde gebeurt met de kleinbeeld DSLR's, bodies worden ook regelmatig te koop aangeboden om te upgraden naar een nieuwer model. Maar met die digitale ruggen gebeurt dat uiteraard veel minder frequent. Ik heb zelf nog een Hasselblad 500c/m en ooit zou ik toch eens willen uitkijken naar zo'n digitale rug. Maar ja, de prijs he. En er is zoveel lekkers om aan te kopen .

Comment

Er is nog een ander alternatief... de Mamiya ZD, 22MP . Door de volledige intergratie van de sensor in de body (zoals een DSLR) zou hij een pak praktischer zijn in gebruik...

sugar
                      Ook een prachtig ding natuurlijk, maar wie een digitale rug koopt, doet dat over het algemeen om op een technische camera te plaatsen, deze mensen hebben een klein fortuin uitgegeven aan Bv. een Linhof met enkele Rodenstock lenzen, en zo kunnen ze verder de voordelen van technische fotografie benutten, zoals hoekverstelling en verschuiven van de rug en frontplaat.
                      De camera's die ik reeds ombouwde, zijn oudere prima toestellen, met oudere ruggen (drie jaar is ook oud voor zo een rug), zo kan je deze nog voor een stuk een nieuw leven geven.
                      En zo een oude Rollei met een zwengel an de zijkant om je sluitergordijn terug op te spannen, geeft toch iets wetende dat daar een digitale rug opzit
                      Was Leaf niet voornamelijk geent op de Fuji 648?
                      Leaf kan je kopen zowel voor Fuji als voor Hasselblad, en voor zowat alle Technische camera's, alleen weet ik niet wat er nu te gebeuren staat, vroeger werd Leaf hoofdzakelijk verdeeld door Scitex, die dan Creo werd en nu is overgegaan naar Kodak, de europese hoofdzetel die vroeger in Brussel zat, is aan het verhuizen, en deze dumpen daar nu massaal materiaal waaronder ook digitale ruggen die soms maar enkele malen verhuurd zijn geweest, gewoon naar het schroot, liever dan te verkopen

Comment

Gisteren had ik een shoot hier in de buurt en ik merkte toch weer dat de 7D niet thuis hoort in professioneel gebruik. Bij lenswisseling hapert de camera veelvuldig en de overall kwaliteit laat ernstig te wensen over. 145 pagina's gebruiksaanwijzing voor een camera die het niet haalt (in kwalitatief opzicht) bij de analoge kleinbeeld van goede komaf, nee, ik kies toch voor de optie digitale back voor de Hasselblad configuratie.
                        Onbewust stel ik hogere eisen dan de D7D kan leveren en om nog te investeren in een camera die al lang niet meer geproduceerd wordt is volstrekte onzin.
                        Wat mij ook uitermate irriteerd is de verschillen tussen de lenzen onderling in tekening en kleurverdeling.

Comment

Working...
                        X