Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D - EF-S 18-55 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 400D - EF-S 18-55 mm

Het staat bijna zo goed als vast dat ik me een Canon 400D ga aanschaffen. Maar…..
    Uit verscheidene hoeken hoor ik dat de standaardlens - EF-S 18-55 f/3,5-5,6 - die er wordt bijgeleverd maar niets is.
    Ook op enkele reviews op het internet beweert men dit. Is dat inderdaad zo?
    Als alternatief zou ik de lens die standaard op de 30D wordt meegeleverd, de EF-S 17-85 f/4-5,6 IS USM, aanschaffen.
    Is dit een goede combinatie of is het verschil tussen beide lenzen te verwaarlozen?

Re: Canon 400D - EF-S 18-55 mm

De 18-55 is zeker niet zo slecht als vaak wordt gezegd voor zijn prijs is het een absoluut koopje. Prijs/kwaliteit ga je geen betere vinden. Maar hij is natuurlijk heel goedkoop.

De 17-85 is zonder enige twijfel een betere lens en dat op alle vlakken maar hij kost ook aanzienlijk meer alleen jij kan beslissen of hij dat voor jou waard is.

Comment

Heel goedkoop is die 18-55 wel, ongeveer 120 Euro, de 17-85 ongeveer 750. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die betere kwaliteit recht evenredig is aan het prijsverschil, nl 600 Euro.

Comment

Hallo,
        Ik kocht de 350 met die standaard lens.
        Nadien kocht ik nog een paar tele/zoomlenzen.
        Ik hou meer van telelenzen dan van breedhoek.
        Als ik dan toch eens een (niet zo wijde) breedhoek nodig heb, dan is er die standaardlens nog.
        En ik neem die lens ook mee als er kans op beschadiging van de lens bestaat.
        Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crezer Bekijk bericht
          Heel goedkoop is die 18-55 wel, ongeveer 120 Euro, de 17-85 ongeveer 750. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die betere kwaliteit recht evenredig is aan het prijsverschil, nl 600 Euro.
          120€ voor de 18-55 is eigenlijk veel teveel. Koop je hem in kit met de camera heb je hem voor ong 70€. De 17-85 kan je voor 500€ vinden. Je prijzen zijn dus te hoog en het verschil is iets minder maar toch nog steeds 450€.

Die recht evenredig waar je over spreekt wil eigenlijk niets zeggen. IK zou niet weten hoe ik die rechtevenredig voor jou moet interpreteren.

De 17-85 is optisch beter, beter gebouwd, meer bereik, IS, snellere AF enz... en is dus zeker meer geld waard. Hoeveel meer kan alleen jij voor jezelf uitmaken. Ik geef met plezier de meerkost zonder te twijfelen maar voor iemand anders kan dit helemaal anders liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            120€ voor de 18-55 is eigenlijk veel teveel. Koop je hem in kit met de camera heb je hem voor ong 70€..

die van mij kun je al krijgen voor 40 euro (nooit gebruikt) Eigenlijk is die nog zo slecht niet, als je hem heel sporadisch gebruikt (voor breedhoek) loont ie wel
            Zelf heb ik meteen een sigma 18-50 2.8 gekocht, vooral omdat ze lichtsterk is, (voor binnenfotografie)
            Groeten Sensor

Comment

hallo,

ik heb nu sinds een week of 2 de eos400d met de kitlens en ben er echt tevreden over !
              Het is een heel scherp lensje als je een diafragma van F8 of hoger gebruikt, en om je camera te leren kennen is dit een ideale lens. Hij kost ook maar 75 euro bij fotokonijnenberg maar dit is hij heel zeker waard.

Voor een goede review en voorbeeldfotos kan je hier terecht :

http://www.vroegerwasallesbeter.be

Comment

Ik kocht een tijd geleden de 400D kit met 17-85mm lens.
                En dit omdat mijn vader meer dan een jaar daarvoor een 20D met kitlens 18-55 had gekocht en daar niet tevreden van was.
                Omdat hij toch al wat ervaring heeft heb ik deze raad dan maar opgevolgd en mij de 17-85mm gekocht.

Naar mijn ervaring een goede all-round lens. Troeven zijn zeker de IS en de USM. Hij is wel niet zo lichtsterk waardoor hij minder binnenshuis te gebruiken is. Voor de rest dus een ideale wandellens en zeker aan te raden. (voor een beginner als ik)

Onlangs kocht ik nog een 50mm prime 1.8 bij die dan wel lichtsterk is. Deze kan ik ook iedere beginner aanraden.
                Maakt wel wat lawaai waardoor je wel eens wat aandacht trekt tijdens het fotograferen maar als je dan aan de prijs denkt ben je dat snel vergeten.
                don't drink from the mainstream

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crezer Bekijk bericht
                  De 18-55 kost 75 euro en geen 120 euro De 17-85 kost 549 euro.
                  Verschil is dus 475 euro. Let wel voor een IS versie betaal je flink meer.

De 18-55 is zijn geld waard. Tweedehands wordt hij verkocht voor 45 a 50 euro.
                  Voor dat geld kan je hem niet laten liggen als je net begint. Je kan toch al fotograferen en rustig even door sparen voor een andere lens en intussen jezelf oriënteren welke kant je op wil met de fotografie.
                  Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                  X