Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha100 of Nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony alpha100 of Nikon D80

Hoihoi,

Ik wil me wat meer verdiepen in de fotografie ;-)
    Er zijn aan beide toestellen voor en nadelen, maar wat is nu het best?
    Ik geraak er niet aan uit.
    Ik zou me willen begin volgend jaar 1 van deze 2 toestellen aanschaffen.
    Kunnen jullie me wat meer uitleg over geven?
    Ik ben begonnen met een Sony DCS-W1 waar ik compact wel heeeeeeel tevreden over was.

MVG

Jürgen

Re: Sony alpha100 of Nikon D80

Aangezien je avatar al ALPHA is lijkt het me het gemakkelijkste ook daadwerkelijk voor Sony te gaan
    Dat bespaart je moeite he

Serieus nu: beslis zelf: het zijn beide erg goeie toestellen. Pak ze vast en merk dat de D80 groter is en anders/beter in de hand ligt.

Voor Nikon vind je gemakkelijker lenzen... dat staat vast.

Maar voor de Sony kan ik evengoed argumenten geven... SSS !
    flickr

Comment

Beide maken fantastische foto's, verschillen zie je alleen als je er goed naar zoekt. Ik denk dat de D80 met een neuslengte wint qua beeldkwaliteit maar dan ben je al op laboratorium nivo aan het zoeken.

Mijn stokpaardje is echter: stabilisatie. Dat gaat je 2x zo veel gelukte foto's opleveren bij weinig licht en tele. Oftewel, ik zou de Sony kiezen.

Comment

Zou ook eens kijken naar

Vergelijking tussen fotos genomen met D80 versus Sony Alpha. Overduidelijk betere resultaten met D80 bij hogere ISO settings.

Comment

De Sony heeft betere kleuren (is natuurlijk een persoonlijk iets) en stabilisatie, de Nikon is net een klasse hoger, heeft de beter high iso's, en is op dat gebied ook perfekt instelbaar.
          Pak ze beide vast en beslis naar je gevoel en beurs (lenzen!!), ze zijn beide zeer goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
            Zou ook eens kijken naar

Vergelijking tussen fotos genomen met D80 versus Sony Alpha. Overduidelijk betere resultaten met D80 bij hogere ISO settings.

Nikon D200 heeft ook meer ruis bij hogere ISO dan D80...
            Miscchien heeft D80 veel meer ruis-reductie via software dan D200?
            Misschien zijn de beelden van D200 met noiseninja (of andere) nog beter dan de D80 jpegs?

...als men RAW gaat vergelijken is het ruisverschil met de D80 toch ook al een pak minder...

spijtig dat daar niet zo wordt op getest...

Volgens mij zijn die beelden van de A100 ook meer onderbelicht dan de D80 beelden... ( veroorzaakt ook meer ruis?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Uran Bekijk bericht
              Hoihoi,

Er zijn aan beide toestellen voor en nadelen, maar wat is nu het best?
              Ik geraak er niet aan uit.

Jürgen
              daar geraakt niemand niet meer aan uit
              mischien helpt volgend minireview of brengt het je helemaal in de war http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=21029935
              eens lezen, zeg niet dat die volledig objectief is maar ik heb nog maar weinige objectieve reviews gelezen, zelf volg ik wel een aantal forums en bekijk ik nogal eens belekes van verschillende cameras en naar mijn gevoel denk ik dat dit nogal dicht bij de werkelijkheid ligt.

Comment

Working...
              X