Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive1 of x-drive2 ??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Kleine en wellicht overbodige opmerking over snelheid: Als je de gehele dag continue foto's gaat overzetten, zal het snelheidsverschil best belangrijk zijn. Ik heb zojuist 110 Davis Cup-foto's overgezet vanaf Jacki's SM-kaartje (ca 70 MB) in iets meer dan een minuut. Op Xdrive met USB1 dus. Wellicht dat een Xdrive2 dan in 5 seconden of zoiets doet, maar ik vind het een verwaarloosbaar verschil, ook al is het procentueel gezien erg groot.

    Ik heb voor een boek over 3D Studio MAX veel 3D-animaties gerenderd. Ik gebruikte daar destijds een (nu trage, maar toen snelle) PII-450MHZ voor. Een animatie van enkele tientallen seconden renderen kostte me zo'n 8 uur. Ik kon destijds een peperdure machine aanschaffen die dat bijna 4x zo snel deed. Dat lijkt behoorlijk veel, maar in de praktijk maakte het me niet uit: 8 uur renderen betekent dat ik die renderjob startte als ik stopte met werken. Het maakte mij niet uit of dat ding nèt klaar was als ik de volgende dag verder wou gaan, of dat ie al 5 uur en een kwartier op me stond te wachten

    Ik heb ook al een aantal malen gelezen dat bv een PentiumII op 350 MHz niet meer geschikt zou zijn om fatsoenlijk in PS te kunnen werken. Uiteraard weet ik dat een radiale zoom in hoge kwaliteit op een 5 MP-foto nogal wat tijd in beslag neemt op een dergelijke machine, maar op een P4-2G gaat dit filtertje ook relatief langzaam. En 99% van de bewerkingen gaan op een P350 inderdaad niet onmiddellijk, maar toch behoorlijk snel.

    Kortom: Ik zou niet tevéél aandacht schenken aan snelheid alleen. Kijk vooral naar prijs/prestatie en mogelijkheden. Ik zeg niet dat een Xdrive2 dan niet de voorkeur zou kunnen hebben boven de v1, maar de snelheid lijkt me het minst belangrijke argument

    Comment


    • #17
      Erik,

      Om jouw verhaal eens wat kracht bij te zetten:

      Ik heb PS6 op een Pentium II 450 Mhz staan en dat is perfect "werkbaar". Opstarten duurt wel een "eeuwigheidje", maar daarna zal de gebruiker meestal de traagste factor zijn.

      Mijn Image Tank heb ik momenteel aan mijn Pentium II gehangen als externe harddisk. ( Tijdens de winterperiode staat mijn IT hier toch maar te staan )
      Dit werkt perfect, maar USB 2 is wel prettiger om mee te werken.

      Ik kan het weten, want aan mijn laptop hangt een externe USB2 Maxtor van 120 GIG en die reageert onmiddellijk.

      Natuurlijk is alles relatief. Soms is het zelfs aangenamer dat je bv. 15 minuten moet wachten om foto's over te zetten; dan kan je ten minste nog een bakje koffie zetten. Want stel dat de klus op 2 minuten geklaard was....je zou nogal met die koffie morsen als je zo heen en weer moest rennen...

      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Jep, mijn X-drive is deze morgen geleverd . Van service gesproken.
        Nu dit bakske eens leren onder de knie te krijgen.
        Groetjes Scorpio

        Comment


        • #19
          Originally posted by scorpio
          Nu dit bakske eens leren onder de knie te krijgen.
          Dat bakske al eens goed bekeken ? Met 2 knopkes is er al niet veel om onder de knie te krijgen .

          Henk.

          Comment


          • #20
            Originally posted by scorpio
            Jep, mijn X-drive is deze morgen geleverd . Van service gesproken.
            Nu dit bakske eens leren onder de knie te krijgen.
            Groetjes Scorpio
            Invoertaksen of zo moeten betalen??
            R

            Comment


            • #21
              krijg je stekkers bij van europa, of gebruiken ze down-under ook de europese stopcontacten (50Hz-230V)?
              Lijken me heel interessante prijzen te zijn ...
              Frank
              Nikon Coolpix 5700 / Nikon D50
              http://pbase.com/frakke

              Comment


              • #22
                de stekker is standaard Amerikaans en voor ons leveren ze er een Europese verloopstekker bij
                en 't voltage is universeel
                hun prijzen zijn gewoon de beste
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #23
                  nog geen factuur gekregen van DHL
                  hopelijk blijft da zo
                  maar mijn geluk kennende zal er morgen iets in de post zitten
                  wedden ?
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #24
                    Nog nikske moeten betalen aan DHL. En zoals jij het zegt vermoed ik dat er bij ook wel een factuurke zal volgen. Kben deze morgen opgebeld met de vraag of ik een BTW nummer had of ik particulier was.

                    Comment


                    • #25
                      Gelezen op Steve's Digicams:

                      "As we stated previously, the VP-2030 (X-Drive 1 dus) lacks a "verify" function after data transfer from flash cards. Although we encountered no errors during actual use there is always the risk of possible data loss so we don't recommend this product for professional users. "

                      Heeft iemand daar al problemen mee gehad?

                      Nog iets over de importtax:

                      PIN mailt mij dat ze steeds een nepfactuur van 50 AUS$ meezenden met het pakket zodanig dat je geen importtax hoeft te betalen. Klopt dat bij jullie?
                      Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

                      Comment


                      • #26
                        ja maar desondanks toch 33€ moeten bijbetalen de eerste keer
                        'k heb nog geen factuur gekregen voor mijn 2e bestelling

                        'k heb van DHL een antwoord gekregen op mijn klacht
                        ze leggen uit hoe ze aan die 33€ komen

                        'k zal dat document es inscannen en online zetten

                        euh nog geen problemen gehad bij 't overzetten van de foto's van CF naar X-drive
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by go2bonsai
                          "As we stated previously, the VP-2030 (X-Drive 1 dus) lacks a "verify" function after data transfer from flash cards. Although we encountered no errors during actual use there is always the risk of possible data loss so we don't recommend this product for professional users. "

                          Heeft iemand daar al problemen mee gehad?

                          PIN mailt mij dat ze steeds een nepfactuur van 50 AUS$ meezenden met het pakket zodanig dat je geen importtax hoeft te betalen. Klopt dat bij jullie?
                          Mja, wat zijn professionele gebruikers. Wellicht die mensen die ook altijd 2 (digitale) bodies bijhebben voor het geval ene in panne valt. Ik denk dat het 'probleem' verwaarloosbaar is. Je fototoestel heeft m.i. ook geen verificatie om te zien of je foto wel goed op het kaartje terecht gekomen is. En zo kun je nog tal van zaken bedenken...

                          Ivm PIN, de douane loopt er niet in, en berekent op de ene of andere manier (we wachten op DirtyHarty zijn scan ) een statistische waarde waarop ze dan de BTW berekenen.

                          Henk.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by henkvw
                            Originally posted by go2bonsai
                            "As we stated previously, the VP-2030 (X-Drive 1 dus) lacks a "verify" function after data transfer from flash cards. Although we encountered no errors during actual use there is always the risk of possible data loss so we don't recommend this product for professional users. "

                            Heeft iemand daar al problemen mee gehad?

                            PIN mailt mij dat ze steeds een nepfactuur van 50 AUS$ meezenden met het pakket zodanig dat je geen importtax hoeft te betalen. Klopt dat bij jullie?
                            Mja, wat zijn professionele gebruikers. Wellicht die mensen die ook altijd 2 (digitale) bodies bijhebben voor het geval ene in panne valt. Ik denk dat het 'probleem' verwaarloosbaar is. Je fototoestel heeft m.i. ook geen verificatie om te zien of je foto wel goed op het kaartje terecht gekomen is. En zo kun je nog tal van zaken bedenken...

                            Ivm PIN, de douane loopt er niet in, en berekent op de ene of andere manier (we wachten op DirtyHarty zijn scan ) een statistische waarde waarop ze dan de BTW berekenen.

                            Henk.

                            Attentie: Een nepfactuur kan ook in uw nadeel werken daar de douane niet achterlijk is en deze practijken kent. Ze gebruiken google en kijken naar de actuele prijs van de belgische webwinkels .

                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #29

                              Er ontgaat mij iets... Is zo'n X-drive een externe harddisk met ingebouwde card-reader ? Waarom is dat zo interessant ?
                              Met een normale, ingebouwde harddisk en een USB card-reader kom je er toch ook ? Of is het de bedoeling de X-drive mee op stap te nemen ?
                              Leg eens uit jongens of meisjes
                              Tom

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by unick

                                Er ontgaat mij iets... Is zo'n X-drive een externe harddisk met ingebouwde card-reader ? Waarom is dat zo interessant ?
                                Met een normale, ingebouwde harddisk en een USB card-reader kom je er toch ook ? Of is het de bedoeling de X-drive mee op stap te nemen ?
                                Leg eens uit jongens of meisjes
                                Tom
                                Yep dat is het een HD met ingebouwde kaartlezer.

                                Het is wel degelijk de bedoeling om mee op stap te nemen.

                                Ik gebruik een image tank (gelijkaardig als de ander iets ouder qua concept).
                                Persoonlijk vind ik het nog steeds niet handig om gedurende de dag hier foto's op te gaan opslaan. Daarvoor neemt het toch nog teveel tijd in beslag als je ergens juist iets aan het bezoeken bent. Vandaar dat ik er van uitga dat je geheugen nodig hebt voor 1 dag shooten maar eenmaal op hotel(of iets dergelijks) kan je natuurlijk al je foto's uploaden naar de HD en de volgende dag heb je al je kaartjes weer beschikbaar. yoehoe

                                Maar pas op want je gaat daardoor wel echt veel teveel foto's nemen!

                                Comment

                                Working...
                                X