Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive2 en Transcend CF is aangekomen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-drive2 en Transcend CF is aangekomen

    Die 256MB CF van Transcend is een stuk rapper dan mijn gewone 128MB Sandisk
    bij de Sandisk kwam er telkens in de linkerbovenhoek het schrijfsymbool gedurende een seconde
    en nu niks meer
    'k zal misschien es wa testen qua tijd

    de X-drive2 werkt uitstekend, precies alsof het een interne harddisk is, ik merk geen verschil in respons
    wel 1 raar fenomeen: ik heb dus 4 extra schijven wat normaal is, maar er is ook een nieuwe drive tussen mijn andere partities komen te staan
    ik had nl 1 harddisk met 4 partities en die noemden C,D,E en F
    nu is er dus een nieuwe D tussengekomen
    Vasa heeft me aangeraden om es contact op te nemen met Vosonic
    't is dus geen probleem, eerder wa ambetant
    en ja opgepast, de bijgeleverde cdrom is in klein formaat
    en die werken niet bij mij aangezien de schijven worden ingeslikt
    moest dus eerst bij een neef gaan daarvoor
    maar ben wel content over die X-drive2, goeie respons

    ik heb ook gezien dat de X-drive1 goe in prijs is gedaald
    't is misschien het moment om er eentje aan te schaffen hé

    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Feli
    Ik heb idd gebruik gemaakt van de goedkopere xdrive1, en een eigen harddiskje erin gehangen.. werkt perfect, snel genoeg voor mij.

    Wat betreft jouw driveletter, je kan in windows een eigen driveletter aan alles toekennen, en dus kun je van je nieuwe d: rustig een g: ofzo maken... kijk maar eens bij de properties van de drive.

    Comment


    • #3
      ik werk met WIN98SE
      ik heb da gedaan voor de andere drives zoals voor mijn SM/CF-reader
      dat zijn 2 drives en heb die X en Y genoemd
      die herbenoeming gaat via Apparaatbeheer en niet via Eigenschappen
      en de 4 drives van de X-drive2 heb ik ook kunnen herbenoemen op dezelfde manier
      maar die ene ambetante D-drive kan ik niet herbenoemen
      ik kan de drive-letters van de 4 partities van mijn harde schijf ook niet zelf aanpassen (dat was gewoon C,D,E en F)
      zal es een email sturen naar Vosonic
      Vasa heeft me een email-adres gegeven
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Er wordt 50 Aus $ opgegeven veronderstel ik?
        Weet je al hoeveel extra douanekosten je moet betalen ?
        Ik heb al verschillende bedragen gezien hier op het forum.
        Ik ben ook van plan een X-drive 2 te bestellen, heb bij powerinnumbers al een 512 mb transcend gekocht maar dat wordt verstuurd als "documents" waardoor er geen kosten op zijn.

        Bedankt
        Gert 5D mark III

        Comment


        • #5
          deze keer stond er "Photography Software" op twv 50AU$
          heb de factuur nog ni gekregen
          ik ben content van die Transcend CF
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Hallo als ik vragen mag hoeveel kosten komen erbij als je bij pin bestelt (invoertaksen enz...) en hoe bestel je ? Dank bij voorbaat

            Comment


            • #7
              surfen naar www.powerinnumbers.com.au
              dan shopping
              niet-australian aankruisen
              en dan bestellen
              je moet wel een kredietkaart hebben
              als je Belgium neemt in 't adres wordt er automatisch de transportkosten bijgeteld
              en als je tegenslag hebt moet je ook nog invoertaksen betalen
              ik moest 33€ bijbetalen voor mijn X-drive1
              ze zeggen hier wel dat je op een CF-kaart normaal geen extra taks krijgt
              ik weet nog niet hoeveel taks ze me gaan aanrekenen voor mijn X-drive2+CF+2 extra X-drive batterijen
              'k hou jullie op de hoogte
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Dirtyharry, weet je al iets over hoeveel taksen je moet betalen? En als het meer is omdat je ook een CF-kaartje hebt laten meekomen met je X-drive of als dat geen rol speelt.
                Groetjes,

                Comment


                • #9
                  nee nog geen factuur gekregen
                  'k hou jullie op de hoogte
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dirtyharry71
                    en als je tegenslag hebt moet je ook nog invoertaksen betalen
                    ik moest 33€ bijbetalen voor mijn X-drive1
                    ze zeggen hier wel dat je op een CF-kaart normaal geen extra taks krijgt
                    Ik had ook €33 aan mijn been, niettegenstaande Vasa dus als waarde AU$50 (ong. €30) erop gezet had. Wat me op de douane-aangifte opviel is dat ze spreken over een 'statistische waarde' van ruim €130. Ik heb de indruk dat ze zich niet teveel van die AU$ 50 aantrekken en ook naar het gewicht kijken en dat dat die €130 bepaalde waarop ze 21% BTW aanrekenen. Ik vind het overigens ook straf dat DHL dan zelf nog een een kleine €5 aan administratiekosten erbij telt.

                    Henk.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dirtyharry71

                      wel 1 raar fenomeen: ik heb dus 4 extra schijven wat normaal is, maar er is ook een nieuwe drive tussen mijn andere partities komen te staan
                      ik had nl 1 harddisk met 4 partities en die noemden C,D,E en F
                      nu is er dus een nieuwe D tussengekomen
                      Vasa heeft me aangeraden om es contact op te nemen met Vosonic
                      't is dus geen probleem, eerder wa ambetant
                      awel gisteren de X-drive2 nog es aangekoppeld en 't probleem was weg
                      'k had terug mijn ouwe configuratie
                      alé des te beter hé
                      informatica kan toch raar zijn soms
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment

                      Working...
                      X