Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele D-200 vraagjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enkele D-200 vraagjes...

Bij de D-200 kun je in het opnamemenu beeld-op-beeld selecteren:2 Raw's die je dan overheen elkaar legt en het samengesmolten beeld kun je opslaan als een -in camera genereerde Raw.Als ik dat probeer met één kleur en en één Z/W beeld,lukt het heel mooi om het beeldje in preview meer of minder kleurrijk te maken,maar het uiteindelijk opgeslagen beeld blijkt toch altijd monochroom .Camerabug bij alle D-200's of zie ik iets over het hoofd?

En nog iets:laatst lees ik op D.Preview dat de D200 nauwelijks batterijkracht verbruikt in de on- stand,en dat ie daarom zichzelf niet uitschakelt.Je zou hem gerust een hele nacht kunnen laten aanstaan.Als ik dat doe ,is gegarandeerd mijn batterij plat s'anderendaags

Enige reactie graag van andere D200 eigenaars.

Walter
    D850

Re: Enkele D-200 vraagjes...

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    En nog iets:laatst lees ik op D.Preview dat de D200 nauwelijks batterijkracht verbruikt in de on- stand,en dat ie daarom zichzelf niet uitschakelt.Je zou hem gerust een hele nacht kunnen laten aanstaan.Als ik dat doe ,is gegarandeerd mijn batterij plat s'anderendaags
    Dat was bij ook zo tot de camera is gerepareerd, toen was de accu na een soms al leeg. Er is toen iets van de voeding in de camera vervangen, sinsdien hebben de accu's een zeer lange levensduur.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb ik al voor gehad, een ganse nacht laten aanstaan , geen merkbaar verlies op de batterijen geconstateerd.
      Ik hou nu niet echt bij hoeveel foto's ik maak zonder de batterijen te laden, maar als ik twee vers geladen batterijen in de grip stop ben ik toch alweer een paar weken zoet
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Bij de D-200 kun je in het opnamemenu beeld-op-beeld selecteren:2 Raw's die je dan overheen elkaar legt en het samengesmolten beeld kun je opslaan als een -in camera genereerde Raw.Als ik dat probeer met één kleur en en één Z/W beeld,lukt het heel mooi om het beeldje in preview meer of minder kleurrijk te maken,maar het uiteindelijk opgeslagen beeld blijkt toch altijd monochroom .Camerabug bij alle D-200's of zie ik iets over het hoofd?

Enige reactie graag van andere D200 eigenaars.

Walter

Niemand die uitleg heeft over de beeld- op- beeld vraag?

Walter
        D850

Comment

De camera pakt de instellingen van de eerste foto waarmee je beeld op beeld doet. Heb net de test gedaan met de D2X eerst een gewone SRGB kleur en daarna een SRGB monochrome, De samengestelde foto wordt kleur.
          Neem ik eerst de Z/W en daarna de kleur worden ze beiden zwart-wit.
          PS: waarom kleur en zwartwit samen. Beeld op Beeld wordt eigenlijk gebruikt om meer dynamisch bereik te creëren door één opname +1 en één opname -1 te combineren. (andere combinatie kan ook). Wel op statief werken. Je krijgt dan een incamera HDR foto. probeer maar eens.

grt,
          stefan
          Last edited by beeldmaker; 28 november 2006, 17:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
            De camera pakt de instellingen van de eerste foto waarmee je beeld op beeld doet. Heb net de test gedaan met de D2X eerst een gewone SRGB kleur en daarna een SRGB monochrome, De samengestelde foto wordt kleur.
            Neem ik eerst de Z/W en daarna de kleur worden ze beiden kleur.
            PS: waarom kleur en zwartwit samen. Beeld op Beeld wordt eigenlijk gebruikt om meer dynamisch bereik te creëren door één opname +1 en één opname -1 te combineren. (andere combinatie kan ook). Wel op statief werken. Je krijgt dan een incamera HDR foto. probeer maar eens.

grt,
            stefan
            Bedankt,daar was ikzelf niet opgekomen.Wel verwarrend dat ze dan zo'n mooi previewtje geven.In-camera Hdr heb ik er natuurlijk al mee geprobeerd,maar ik vind wat dat betreft dat de resultaten met bv. photomatix veel beter zijn.Ik was meer uit op onvermoede mogelijkheden.Zo dacht ik bijvoorbeeld ook foto's te kunnen maken waarop echt alles scherp op staat (het stilleven op de voorgrond,het kasteel helemaal in de verte)Het gaat,maar dan heb je af te rekenen met vage "spook"contouren van de dichtsbijzijnde voorwerpen die in een van beide foto's in feite onder een bredere perspectiefhoek werd gefotografeerd.

Walter
            D850

Comment

Working...
            X