Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark II N ervaringen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 1D Mark II N ervaringen.

Dag

Ik denk eraan om te upgraden van een eos 10D naar een 1D Mark II N.
    Ik fotografeer voornamelijk vogels en kleinere zoogdieren en heb dus niet echt een behoefte aan een fullframe( eos 5D). Wat mij bijzonder aantrekt in de 1D is de snelle en accurate autofocus, de 8,5 frames per sec. Het feit dat deze camera nog autofocust wanneer je met een combinatie werkt van een f4 lens en 2x converter .Zijn er op deze site fotografen die deze body gebruiken en graag hun ondervindingen wensen te delen?
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Re: Canon 1D Mark II N ervaringen.

Ik heb het vermoeden dat er op dit forum 1 of zelfs 2 1DII(n) gebruikers aanwezig zijn.
    En diie zijn nu natuurlijk allemaal fotos aan het maken.

Daar ik lang heb gezocht, verschillende toestellen heb kunnen uitproberen, ben ik tenslotte gestrand bij een Canon 1D MARK II. Alhoewel ik ervaring heb in de analoge fotografie, besef ik wel dat ik hier voor een steile leercurve sta. Het gekozen toestel kan je immers op 1000-en-1 manieren instellen en naar je hand zetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Dag

Ik denk eraan om te upgraden van een eos 10D naar een 1D Mark II N.
      Ik fotografeer voornamelijk vogels en kleinere zoogdieren en heb dus niet echt een behoefte aan een fullframe( eos 5D). Wat mij bijzonder aantrekt in de 1D is de snelle en accurate autofocus, de 8,5 frames per sec. Het feit dat deze camera nog autofocust wanneer je met een combinatie werkt van een f4 lens en 2x converter .Zijn er op deze site fotografen die deze body gebruiken en graag hun ondervindingen wensen te delen?
      wanneer je vogels fotografeert is de beste keuze een 1D mark II , oa voor de snelle AF, frame rate, en autofocus bij f8, en robustheid van body, vooral voor vliegbeelden van vogels is dit het beste van het beste. De crop van 1.3 is zeker genoeg, 1.6 is natuurlijk wel in het voordeel van 30D, maar met 1D heb je een heldere en groter zoekerbeeld .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Zijn er op deze site fotografen die deze body gebruiken en graag hun ondervindingen wensen te delen?
        Neeeehhhh, wie wilt nu een 1D MkII?

PS : lees dit eens (als je 't ziet zitten tenminste, ik niet ) : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=70206
        Last edited by hvr_oosterzele; 27 november 2006, 19:06.

Comment

Bedankt voor de uitleg en de link naar de info van andere 1D gebruikers. Na het lezen van de volledige discussie ben ik er zowat uit.....de Eos 1DMarkIIN is een degelijk stuk gereedschap.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Een beest van een body.Zwaar 1.5 kg,en incombinatie met lenzen meer dan 3 kg.Maar enorme snelle autofocus,shutterlag korter dan mijn EOS1N,analoog.
            8.5 beelden per seconde,valt wat tegen.Beter scherp stellen met anticiperende autoocus en op het juiste moment afdrukken,eventueel een burst van enkele opnames.Geeft mij het gevoel terug van m'n Canon T 90's.
            Ook op hogere iso nog goede resultaten.In het begin wel wat leercurve vnl ivm instellingen.Indien je hierin wilt investeren,niet zo goedkoop,een pracht van een machien.

Comment

Nadelen, het gewicht, de shutter die te veel lawaai maakt, reserve batterij aan de dure kant
              en uiteraard het prijskaartje van het toestel zelf.

Maar voor de rest niets dan voordelen, correcte lichtmeeting, spotmeeting, snelle en juiste autofocus en voor de rest alles wat de andere niet hebben..... zoals onder andere een scherp beeld op 100% pixels

Ik zou hem zeker opnieuw aankopen maar ja wie ben ik om ......

Mvg

Luc
              Nieuwe website

Comment

Tot dusver geen echte nadelen ondervonden van het apparaat (heb de 1D en de 1DMKII dagelijks in gebruik). Zoals anderen al hebben gezegd: hij is snel, nauwkeurig en kan tegen een (nat) stootje.

Voor de accu's zijn alternatieven van andere merken, al heb ik daar zelf geen ervaring mee. Het schijnt dat sommige van die andere merken accu's niet weerbestendig zijn in combinatie met de 1D MKx, maar wellicht dat iemand anders hier ervaring mee heeft?

Succes met de keuze!

Comment

Bedankt voor de nuttige info alweer. Mijn 10D heeft me tot nu nog niet in de steek gelaten.( ong 60.000 kliks).Ik ben van plan om de sprong naar een pro-body te maken en de 10D als back-up te houden tot de sluiter uiteindelijk de geest geeft.

Comment

Working...
                  X