Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

optical tunnel???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ga je dan puur op het aantal megapixels af slipstream?
    Want sommige toestellen leveren wel heel veel mp's maar is de lens ook aangepast aan al dat pixel-geweld

Heb geen enkele ervaring met Olympus C5050z, dus je zal wel gelijk hebben.

Comment

Originally posted by Tony smeT
      Ga je dan puur op het aantal megapixels af slipstream?
      Want sommige toestellen leveren wel heel veel mp's maar is de lens ook aangepast aan al dat pixel-geweld

Heb geen enkele ervaring met Olympus C5050z, dus je zal wel gelijk hebben.

Nee natuurlijk niet puur op het aantal megapixels maar in dit geval wel hoor.

ALs je bij degelijke merken blijft alla: canon, fuji, Sony, Nikon, Olympus etc dan gaat voor printgrootte het aantal MP bepalend zijn. Het beeld van de 5050 kan slechter zijn dan dat van de 602 (dat weet ik niet want ook geen ervaring met 5050). Maar in elk geval zal het behoorlijk zijn en dan kan je groter printen met meer pixels. Dat is ook het enige waar MP's goed voor zijn groter printen of groot printen na Croppen (de foto zelf is geen haar beter). En voor een 602 is een print van 20 cm hoogte dus aan 195 dpi (nog steeds meer dan voldoende voor mij maar niet perfect meer). Een 5050 zit op die grote nog aan 243 DPI(voor de muggenzifters ook niet perfect meer want voor hen moet het 300dpi zijn maar de meesten vinden 240DPI nog perfect). Aan 195 dpi zit een 5050 aan 25 cm hoogte dat is toch wel substantieel meer (25%).

Ik heb zelf ook al veel groter zitten printen en zoals ik al zei eenmaal het tegen de muur hangt ziet toch niemand meer dat het niet perfect is maar dat maakt niet uit; je kan steeds groter printen met een 5050. Maar met interpoleren kom je ver zoals je zelfs al gezien hebt met je 50x70 print want zonder zou die er maar slecht uitzien (78dpi is echt wel te weinig) en dat doe ik ook voor mijn grotere prints met perfecte tevredenheid. En wil je met een 602 groter gaan dan 30x20 moet je volgens mij interpoleren dus voor >30x20 is een 5050 beter want heeft daar minder snel interpolatie nodig.

Comment

Working...
      X