Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A100 en nog wat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A100 en nog wat

In het analoge tijdperk had ik een minolta dynax 500si met het standaardlensje van minolta (AF 35-70, 3.5-4.5) en een sigma 70-300, 4-5.6, DL MACRO. Een eerste digitaaltje is de Dimage 7i (die trouwens bijzonder mooie foto's maakt). Een logisch stap is dat er een nieuw dslr'tje komt en mijn oog is gevallen op de A100 van SOny omdat ik dan de oude lenzen terug zou kunnen gebruiken maar ...

... is dit wel een goed idee. Waarom wel? Waarom niet?

Is er info beschikbaar over het gebruik van de A100 met een sigma 70-300, 4-5.6, DL MACRO.

Als ik de lenzen beter niet gebruik op de A100 ... moet ik die dan nog kopen of ga ik dan beter voor een ander merk?

Re: A100 en nog wat

De sony is zeker geen slecht toestel en de objectieven die je zegt, passen erop.
    In het groothoekbereik heb je dan wel een beetje een leegte, maar denk dat je samen met de kitlens 18-70 goed uit de voeten zal kunnen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Hallo,

Ik ben een Sony liefhebber...mijn eerste digitale camera was een Sony Mavica FD85 (1.3mp). Deze FD85 was schitterend en had geweldige kwaliteit voor lanschappen, macro en portretten. Mensen vroegen mij wat voor een toestel dat ik had omdat ze de foto kwaliteit zo schitterend vonden. Ik heb zelfs een e-mail ontvangen van een drukkerij om te vragen of ze 2 foto's van me mochten gebruiken om te laten plaatsen in een Atlas voor Canada. De boeken zijn ondertussen uit en mijn foto's staan erin(die foto's hadden ze op internet gevonden en die waren met mijn FD85 genomen).

Voor ingezoomde foto's was de kwaliteit van de FD85 niet goed met minder kwaliteit en meer ruis. En natuurlijk had deze camera weinig manuele opties, wat ik de laatste tijd wel echt miste! Het laatste jaar ben ik echt meer bezig met fotografie en ben dan ook opzoek gegaan naar een betere camera. Ik was ook geinteresseerd in de Sony A100 (alfa) digital SLR, maar ik was niet zeker of ik opeens van een automatische camera naar een SLR zou kunnen gaan doordat een SLR toch allemaal manuele opties heeft.

Ik heb gekozen voor een "SLR like" camera en heb de Sony Cybershot DSC-H5 gekocht. Deze camera heeft 7.2 megapixels, volledige manuele controle alsook automatische controle, 12x optical zoom (en het is een fantastische zoomlens met kwaliteits foto's als hij helemaal ingezoomd is!). Ik ben er super gelukkig mee en de kwaliteit is schitterend! Dus ik ben er zeker van als je de Sony A100 wil kopen dat deze supergoed zal zijn. Sony levert foto's van erg goede kwaliteit, vind ik toch...en ik ben er zeker van dat de A100 een prima camera is. Dit wordt misschien nog een additie in de toekomst voor mezelf. Mijn DSC-H5 is erg goed om te oefenen met manuele opties waar ik niet veel van kende...nu gaat het al erg vlot. Nu nog enkele filters en we zijn goed gesteld!

Veel succes met je beslissing!
      Groetjes,
      Ann

Comment

Ik had tot vorig jaar identiek dezelfde set-up als jij. Bij de keuze zou ik helemaal geen rekening houden met de 35-70 en 70-300 die je al hebt.

De kwaliteit van de 7D samen met het feit dat ik dacht op een betaalbare manier aan vrij goede (tweedehands-) lenzen te kunnen geraken, heeft de doorslag gegeven. Uiteindelijk zijn op dit moment slechts 3 van mijn lenzen nieuw gekocht. Scheelt een stevige slok op de borrel (als je wat uitkijkt tenminste ).
        (De oude Sigma 70-300 is ondertussen verkocht, en de 35-70 is nauwelijks nog iets waard en ligt stof te verzamelen in de kast.)

Succes !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Een heel goede bemerking van K2.

ik heb momenteel nog maar 1 lens nieuw gekocht en heb daar eigenlijk al spijt van. Dat was de 70-300 sigma DG die ik een paar dagen na de aankoop van mijn Alpha nieuw ben gaan halen bij 'het konijn'. Absoluut niks mis met de lens ofzo want heb er al een heel aantal mooie foto's mee gemaakt.
          Maar als ik wat meer tijd had genomen en een tweede handse had gezocht dan had ik makkelijk wat geld kunnen sparen !

maar goed you live, you learn

om terug on topic te komen, er bestaan geen slechte keuzes maar als ik het opnieuw moest doen zou ik toch terug mijn Alpha kopen !

G
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

Comment

ik ben sinds oktober eigenaar van de sony alpha. Ik had het geluk verleden week op ene tweedehands 70-300 apo macro te botsen voor 70euro. Ik heb die dan ook zonder aarzelen aangeschaft. Puur toevallig op ebay tijdens een veloren moment als surfend op gevallen! De korte ervaring die ik ermee heb tot nu toe is positief, en de paar foto's (ook op macrostand) lijken mij toch scherp. Alleen vind ik de lens wat aan de zware kant.....maar dat is nu eenmaal het lot als je voor een dslr kiest dat je na verloop van tijd een niet zo lichte last meesleurd.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

Working...
            X