Ik heb zo goed als beslist beslist om een D80 te kopen. Doch ik lees in dit forum op verschillende plaatsen dat er problemen met de d80 zijn. Wat is daar nu van aan ? Zijn er slechte versies in omloop. Het komt nogal bizar over dat dit "top"model al problemen heeft ? Hoe kan ik als relatieve "nieuweling" in digitale reflex fotografie dit aanpakken ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Problemen met de D80 Nikon ?
Collapse
X
-
-
Re: Problemen met de D80 Nikon ?
Er zijn geen noemenswaardige problemen met mijn D80, alleen (wat jij bedoelt) is er een 'probleem' met de matrixbelichtingmeting.
Dit is niks ergs en kan met een firmware update in orde gebracht worden (wanneer deze gereleased wordt) of je belicht gewoon wat onder (-ev belichting).
Ik ben zeer tevreden over de D80, ligt goed in de hand, mooi lcd en top lcd, veel opties en snel.
Als je scherpe fotos wil , moet je wel zoals bij elke DSLR investeren in GOED glas en de megazooms links laten liggen.
-M-
-
Hier kan je een uitgebreid review vinden over de D80 van Thom Hogan, een hotemetote in verband met Nikon camera's http://www.bythom.com/d80review.htm Hier beschrijft hij dat er niks mis is met de Matrix metering van de D80, je moet alleen weten hoe je er mee moet omgaan, het werkt anders dan bijvoorbeeld bij een D70.Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door intfvdh Bekijk berichtReviews zijn over het algemeen zeer goed.
Is dit "belichtingsprobleem" het enige gekende probleem ?
Comment
-
Op het dpreview forum hebben een paar een aantal dode pixels gevonden, maar ik heb begrepen dat dit niet abnormaal is, ik heb gelezen dat ze ook wel kunnen komen en gaan. In de eerste modellen in Amerika waren problemen met 15 minuten belichten maar met de latere versies blijkt dat een stuk beter te zijn, zie plaatje hieronder
Een aantal klagen over de ruis, maar waarschijnlijk heeft dat met het verkeerd instellen van de licht kompensatie te maken. Andere zijn weer enthousiast over de weinige ruis dat het de niveau van Canon naderd.
Ik heb een of twee keer gelezen van iemand die last had van een korte batterij duur, maar wanneer alles goed is kan je ruim 600 foto's maken op een batterij.
Er zijn ook die de camera te klein vinden voor hun handen. Maar mensen zoals ik hebben juist deze camera gekocht om zijn handzaam formaat.
Ik zelf ben nog niet tegen problemen aangelopen.Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |
Comment
-
-
geen enkel probleem, integendeel heel content !!!Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140
https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums
Comment
-
Idem hier, geen enkel probleem, heel knap toestel, moet hem nog uitgebreid aan de tand voelen, maar eerste impressies zijn zeker lovend! ik kom van de D70...Nikon
Comment
-
Olliebollie
Jij komt van een D70 zeg je. Nu in het topic over de minpunten van de camera schrijven er een aantal D70 gebruikers dat ze liever nog minder ruis hadden gehad. Heb jij daar al een vergelijking over hoe de D80 het doet tegenover de D70 op ruis gebied?Tot sluitertijd, Dirk
Comment
-
ik heb vorige maand een D80 gekocht en ga akkoord met al wat hierboven beschreven staat.
In het begin heb ik wat gesukkeld met de belichting. Nu belicht ik ook lichtjes onder en heb prima kleuren.
Ik ben heel tevreden met mijn toestel.
groeten
Alfredo
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk berichtOlliebollie
Jij komt van een D70 zeg je. Nu in het topic over de minpunten van de camera schrijven er een aantal D70 gebruikers dat ze liever nog minder ruis hadden gehad. Heb jij daar al een vergelijking over hoe de D80 het doet tegenover de D70 op ruis gebied?
Comment
-
Ik heb hem nog niet stevig aan de tand gevoeld, net eens een paar fotokes gemaakt op hogere isowaarden 800+, en hoewel ik niet rechtstreeks kan vergelijken (heb D70 niet meer) durf ik in het algemeen ook stellen dat de ruisgevoeligheid stukken beter is. Kleurinstellingen lijken mij in het algemeen ook iets meer 'vivid', maar zeker realistisch. Persoonlijk vond ik de D70 ivgl met de D80 nu soms iets te 'mat', 'grauw'... weet het juiste woord niet echt te vinden... ik zeg wel 'relatief' vergeleken he, de D70 was zeker geen slecht toestel, dat heb ik niet gezegd!Nikon
Comment
Comment