Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 nu officieel gelanceerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D40 nu officieel gelanceerd

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Wat lelijk, dat grijs

Gr kees
    Grijs? Je kunt hem (zoals de meeste camera's) ook gewoon in het zwart kopen hoor.
    http://kasper.photography & Flickr

Comment

Tja, en wanneer ligt hij dan ook echt in de winkel ? Prijs ? En wederom vraag groter dan het aanbod...Nikon kennende !?

DucBlade
      Nikon + glasbak
      Failure is always an option...

Comment

wat vinden jullie van de nieuwe SB-400 en nieuwe 18-55 AF-S die samen met dit toestel worden gelanceerd ?

http://dbc.landingpage.be/1006/Nikon...F-S DX- NL.doc
        www.loft6.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
          Grijs? Je kunt hem (zoals de meeste camera's) ook gewoon in het zwart kopen hoor.
          Dat begrijp ik ook wel, maar dat veranderd niets aan mijn mening dat dat grijs lelijk is.
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Levering: in de loop van december.
            Officiële prijs: ong. 600 euro + BTW (enkel kit)
            Nikon, Apple & Epson

Comment

Zo iets is wel intressant voor de beginner:

• Selectable maximum ISO
              • Selectable minimum shutter speed

Ik zou dit zelf ook handig vinden moest ik dit kunnen in AV mode.
              Zeker als je snel moet werken.

Comment

Binnenkort zullen de andere merken ook wel zo'n heel goedkope DSLR uitbrengen. Dat is heel interessant voor beginners, en de mensen die na een tijdje wat meer willen, die blijven meestal trouw aan het merk waarmee ze begonnen zijn omdat ze dan ook de lenzen kunnen blijven gebruiken.
                Met die "instap" toestellen krijgen ze dus nieuwe klanten .

Toen ik mijn eerste DSLR kocht (300D), was dat de enige die voor mij betaalbaar was. Toen de 20D uitkwam heb ik de 300D dan maar verkocht om een toestel te kopen met meer mogelijkheden.

Als er toen ik de 300D kocht ook andere betaalbare DSLR's zouden geweest zijn, dan was ik misschien met een ander merk aan het fotograferen geweest... (dan zou het in ieder geval moeilijker geweest zijn om een keuze te maken ).

Ik hoop alleen maar dat de meeste mensen niet alleen kijken naar het feit dat de D40 "maar" 6 megapixels heeft. Ze hebben misschien wel een compactje met 8 megapixels (of meer), maar als je de beeldkwaliteit gaat vergelijken op grote afdrukken dan is een 6 megapixel DSLR veel meer waard dan een 10 megapixel compactje. Zeker je foto's maakt in slechtere omstandigheden (vanaf iso 200 is er met een compactje niet veel meer aan te vangen) zal een DSLR véél beter presteren dan een compact met heel veel pixels (er komt zelfs een 12-megapixel sensor aan om in compactjes te zetten, maar of de beeldkwaliteit daarmee beter wordt dat is een heel andere zaak ).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                  wat vinden jullie van de nieuwe SB-400 en nieuwe 18-55 AF-S die samen met dit toestel worden gelanceerd ?

http://dbc.landingpage.be/1006/Nikon...F-S DX- NL.doc

Ik vind de SB-400 een handig dingetje, eenvoudig en overal mee te nemen. Bovendien nog redelijk van richtgetal. Misschien een optie voor 2e flitser.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                  X