Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDcard & fotokonijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SDcard & fotokonijnenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
    Niet voor het een of ander, maar de "betere" merken geven vaak langer garantie dan de wettelijk verplichte termijn.

Ik heb van het huismerk van Makro een Sigma SD kaartje met 10 jaar garantie!!! liggen, ook heb ik een (micro) SD kaartje van SanDisk waar 5 jaar garantie op zit en er zijn nog merken die zulke garantieperioden garanderen.
    OK, ergens speculeren ze dat je je rekening na een jaar, misschien 2, kwijt bent of hebt weggegooid of dat je het wat lullig vind om de garantie echt aan te spreken en dat je uit gemakzucht gewoon een nieuwe kaart koopt.

Ik zou het er niet voor overhebben om 6 uur te spenderen om toch maar enkele euro's te besparen, liever een iets duurdere om de hoek in geval van problemen, dan moet je niet weer 6 uur heen een weer tenen.
    Een SD kaartje is ook geen DSLR. Een SD kaartje stelt niets voor en er kan bijna niets aan kapot gaan, tenzij je het zelf kapot maakt (maar dan geldt de garantie uiteraard niet).

Ik kan me niet inbeelden dat Sigma 10 jaar garantie geeft op hun SD-14 DSLR

Het zijn ook niet "enkele euro's" maar toch zeker €200 verschil als je vergelijkt wat de winkels in het Brugse en omstreken vragen voor dergelijke toestellen.
    http://kasper.photography & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
      Ik heb het gezegd en blijf het herhalen: in België moeten ze je twee jaar garantie geven! Dikwijls geeft de fabrikant slechts 1 jaar, maar dan moet het verkooppunt instaan voor dat tweede jaar. Indien ze dit weigeren, overtreden ze de wet en kan je hen aanklagen bij bvb Test Aankoop (je moet hier wel bij aangesloten zijn). Misschien kan je ergens anders nog een klacht neerleggen, maar daarvan ben ik niet op de hoogte...
      Als je een online koopt bij Konijnenberg koop je bij de Nederlandse vestiging,wat een aparte BV is, en gelden ook de garantievoorwaarden zoals deze in Nederland van toepassing zijn. In Nederland is het helaas nog steeds niet bij wet geregeld dat je minimaal 2 jaar garantie hebt op je aankoop.
      http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Hoi,

Ik werk in de pc branche en kan je verzekeren dat hier in belgië alle aankopen van elektrische toestellen gedaan na 01/01/06 genieten van een wettelijke verplichte 2jr garantie.
        I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ebi Bekijk bericht
          Als je een online koopt bij Konijnenberg koop je bij de Nederlandse vestiging,wat een aparte BV is, en gelden ook de garantievoorwaarden zoals deze in Nederland van toepassing zijn. In Nederland is het helaas nog steeds niet bij wet geregeld dat je minimaal 2 jaar garantie hebt op je aankoop.
          Nee!!! Je koopt in België; je betaalt de volle Belgische 21% BTW i.p.v. de Nederlandse 19% en je krijgt de volle Belgische 2 jaar garantie i.p.v. het Nederlandse 1 jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
            Trouwens, ik zie niet in dat de consument altijd evenveel voor zichzelf kan opkomen bij dit soort zaken. De kosten om een zaak aan te spannen als de verkoper niet wilt toegeven aan de 2j garantie lijken me niet echt op te wegen tov het voordeel dat eruit gehaald wordt uiteindelijk.
            Gewoon klacht neerleggen bij de Economische Algemene Inspectie wegens overtreding van de wet op de handelspraktijken.
            Mee dreigen dat te doen is meestal al voldoende
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Gewoon klacht neerleggen bij de Economische Algemene Inspectie wegens overtreding van de wet op de handelspraktijken.
              Mee dreigen dat te doen is meestal al voldoende

Voilà, en ik kan je garanderen, dat zaakje is de dag zelf geregeld

Vergeet niet dat we in België daarenboven ook nog eens de wet op de verborgen gebreken hebben (10 jaar). Die is nog straffer, alhoewel je dan moet bewijzen dat het over onaanvaardbare gebreken gaat en het oordeel wel van de vrederechter komt. Het beste : onder de 1250 EUR heb je zelf geen advocaat nodig

België is echt nog niet zo slecht om te kopen
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                Nee!!! Je koopt in België; je betaalt de volle Belgische 21% BTW i.p.v. de Nederlandse 19% en je krijgt de volle Belgische 2 jaar garantie i.p.v. het Nederlandse 1 jaar.
                Daar heb ik zelfs nog niet bij stilgestaan. Ze rekenen inderdaad 21% aan als je binnen België bestelt en 19% als je in Nederland koopt. Dan kunnen ze nog zeggen wat ze willen, als je Belgische BTW betaalt betekent dat dat je aankoop onder Belgische wetgeving valt en moeten ze ook Belgische garantie geven.

Maar blijkbaar zijn ze zich daar bij fotokonijnenberg niet echt van bewust, of geven ze die garantieperiode van 2j niet graag. In de praktijk zal het inderdaad wel moeten als het er op aankomt.

Maar betekent dat dat ik effectief een papier moet hebben waarop staat dat er 2j garantie is? Normaal volstaat het bewijs van aankoop toch?

Comment

Maar betekent dat dat ik effectief een papier moet hebben waarop staat dat er 2j garantie is? Normaal volstaat het bewijs van aankoop toch?
                  Aankoopbon volstaat inderdaad. De wetgeving is - bij mijn weten - écht waterdicht: iedereen die een elektrisch toestel koopt in België, geniet hier 2 jaar garantie op. Wil de fabrikant maar 1 jaar toestaan, moet het 2e jaar door de winkelier verstrekt worden.
                  Alle andere verhalen hierrond zijn larie.
                  Last edited by Larah&Bo; 15 november 2006, 23:22.

Comment

Een SD kaartje is ook geen DSLR. Een SD kaartje stelt niets voor en er kan bijna niets aan kapot gaan, tenzij je het zelf kapot maakt (maar dan geldt de garantie uiteraard niet).

Ik kan me niet inbeelden dat Sigma 10 jaar garantie geeft op hun SD-14 DSLR

Het zijn ook niet "enkele euro's" maar toch zeker €200 verschil als je vergelijkt wat de winkels in het Brugse en omstreken vragen voor dergelijke toestellen.
                    Ik wil niet lullig doen, maar als je de zin goed ontleed had had ik het niet over een DSLR camara maar over een SD kaartje dat het merk SIGMA draagt en dat dit het huismerk is van de Makro (dat groot warenhuis)!!!!

Om dit hard te maken heb ik als wijsneus dit leuke plaatje online gezet om je er toch maar van te overtuigen dat het hier wel degelijk om een SD kaartje gaat. Ik weet dat de vergelijking sprekend is wat letters en kleur betreft, maar ik weet niet of Sigma met het Sigma van Makro iets te maken heeft, ook niet met dat verfmerkt. Sigma van Markro heeft buiten dit ook scanners, LCD-schermen en ander PC-toebehoren, kwestie dat je het maar weet.

En hier heb ik volgens de verpakking, die ik al lang niet meer heb (net als de rekening denk ik), 10 jaar garantie!!! op...

Ik heb het toen voor dit 1 Gigabite kaartje zo'n 55€ betaald geloof ik, nu kosten die dingen om tussen de 20 en de 30€. Dus ik ga heus geen 6 uur tijd spenderen om 15€ te besparen, of je moest toevallig aan die kant zijn voor het een of ander (uitstap of beroepsmatig).
                    Last edited by Runaque; 16 november 2006, 13:44.
                    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                    Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
                      Hoi,

Ik werk in de pc branche en kan je verzekeren dat hier in belgië alle aankopen van elektrische toestellen gedaan na 01/01/06 genieten van een wettelijke verplichte 2jr garantie.
                      Vanaf 01-01-05
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                        Ik wil niet lullig doen, maar als je de zin goed ontleed had had ik het niet over een DSLR camara maar over een SD kaartje dat het merk SIGMA draagt en dat dit het huismerk is van de Makro (dat groot warenhuis)!!!!

Om dit hard te maken heb ik als wijsneus dit leuke plaatje online gezet om je er toch maar van te overtuigen dat het hier wel degelijk om een SD kaartje gaat. Ik weet dat de vergelijking sprekend is wat letters en kleur betreft, maar ik weet niet of Sigma met het Sigma van Makro iets te maken heeft, ook niet met dat verfmerkt. Sigma van Markro heeft buiten dit ook scanners, LCD-schermen en ander PC-toebehoren, kwestie dat je het maar weet.

En hier heb ik volgens de verpakking, die ik al lang niet meer heb (net als de rekening denk ik), 10 jaar garantie!!! op...

Ik heb het toen voor dit 1 Gigabite kaartje zo'n 55€ betaald geloof ik, nu kosten die dingen om tussen de 20 en de 30€. Dus ik ga heus geen 6 uur tijd spenderen om 15€ te besparen, of je moest toevallig aan die kant zijn voor het een of ander (uitstap of beroepsmatig).
                        Als je dit topic ontleedt gaat het over DSLR's. Ik snap echt niet wat je vergelijking met een SDkaartje uit de Makro relevant maakt. Wat kan mij het schelen dat ze 10 jaar garantie geven op een geheugenkaartje. Moest ik een geheugenkaartje kopen zou ik voor €15 inderdaad ook geen 6u omrijden. Ik ben echter geïnteresseerd in de aanschaf van een D70s, die €200 goedkoper zijn bij fotokonijnenberg. DAAR zou ik wel eventueel nog 6uur voor willen spenderen.
                        Last edited by Rasper; 16 november 2006, 15:58.

Comment

Wat kan mij het schelen dat ze 10 jaar garantie geven op een geheugenkaartje. Moest ik een geheugenkaartje kopen zou ik voor €15 inderdaad ook geen 6u omrijden.
                          Vooral dat je om de 2 à 3 jaar zowizo al andere kaartjes mag kopen wegens ander type, te klein, ...

P.S. Haal die foto eens uit die quote ... wordt wel lang topic anders
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Als ik U was zou ik de nieuwe D40 kopen.
                            Die heeft een 2.5" lcd-scherm en de zoeker is ook veel groter. Voor de rest blijft alles hetzelfde. En wat de prijs betreft, die zijn niet veel duurder dan de D50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boualy Bekijk bericht
                              Als ik U was zou ik de nieuwe D40 kopen.
                              Die heeft een 2.5" lcd-scherm en de zoeker is ook veel groter. Voor de rest blijft alles hetzelfde. En wat de prijs betreft, die zijn niet veel duurder dan de D50.

Denk dat we hier effe verkeerd gaan n'en D40 heeft heel wat inder functionaliteiten dan een D50/D70(s) ... en heeft bovendien maar 3 af-punten en werkt enkel maar met een bepaalde reeks van Nikon objectieven.

Staat er hier in Te Koop geen D70(s) meer ?

Greetz
                              Krims@nline - A memory in the raw

Comment

huur dan een automobiel , dat kost voor een klein wagentje rond de 35 euro per dag
                                www.Klikkerdeklik.be
                                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Working...
                                X