Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDcard & fotokonijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SDcard & fotokonijnenberg

Enkele problemen.

Ik heb min of meer besloten om voor een D70s te gaan ... mits ik hem nog ergens kan kopen waar hij scherp geprijst staat. Je vindt deze ook niet al te makkelijk meer te koop. Bij fotokonijnenberg wel nog mooi op voorraad ... maar ik woon jammergenoeg in Brugge en heb geen auto noch rijbewijs .
    De trein doet er in het weekend 2u over met 2 tussenstops naar Turnhout ... en 2u20min naar Brugge. Daarbij ligt Fotokonijnenberg zo'n 4km van het station van Turnhout verwijderd, wat nog eens een uur te voet inhoudt.

Ik ben maw al 6u kwijt aan verplaatsing als ik in de winkel te Turnhout mijn camera ga kopen. Nu zou je natuurlijk kunnen zeggen "waarom niet online bestellen". Allemaal goed en wel ... maar dan komt het materiaal uit het filiaal te Nederland en gelden de nederlandse garantieregelingen, waarbij je maar 12maand garantie hebt!! Je koopt maw in het buitenland.

Bij geheugenkaart.be staan de body's voor de D50 en D70s zelfs niet meer vermeld op hun website!! Geen idee waarom dat zou zijn, er is toch nog geen sprake van een vervangtoestel voor de D50?

Dilemma. Ofwel verlies ik een hele dag voor de aanschaf, ofwel bestel ik online en krijg ik maar 12maand garantie, ofwel ga ik natuurlijk ergens anders zoeken waar ik doorgaans 200 euro meer moet betalen . Als ik mijn toestel in een winkel ga kopen die zo slecht te bereiken is, is dat natuurlijk ook niet handig voor eventuele reparaties.

Wie brengt raad?
    http://kasper.photography & Flickr

Re: SDcard & fotokonijnenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
    Allemaal goed en wel ... maar dan komt het materiaal uit het filiaal te Nederland en gelden de nederlandse garantieregelingen, waarbij je maar 12maand garantie hebt!! Je koopt maw in het buitenland.
    Fout! Je koopt in België dus je geniet de Belgische garantietermijnen.

Comment

Opgepast, bij geheugenkaart.be staan niet al de produkten op de site. Bellen of mailen is dus de boodschap. Hij heeftdikwijls veel meer te bieden dan enkel hetgeen op de site vermeld staat.
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

fotokonijnenberg hanteert in belgië ook de regel van 1 jaar onvoorwaardelijke garantie. je kan vragen naar twee jaar maar dat proberen ze dan af te wimpelen (althans bij mij toch)
        Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
        Wait. Look. Feel.
        Then shoot ! (David Muench)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
          Fout! Je koopt in België dus je geniet de Belgische garantietermijnen.
          Ik heb vandaag gebeld en had een zekere René aan de telefoon. Die kon het niet met zekerheid zeggen en vroeg het aan iemand anders, die liet weten dat de Nederlandse garantie geldt. Op de website staat ook duidelijk dat de periode zowel in NL als in BE 12 maand is.

In feit zou het wel logischer en klantvriendelijker zijn dat je Belgische garantie krijgt. Ze hebben een belgisch rekeningnummer waar je volgens mij op kunt betalen voor je bestelling online (iemand die dit kan bevestigen?). Als je in België betaalt doet de klant volgens mij toch ook een aankoop binnen België.

Comment

Aan de telefoon bleek het zo te zijn dat ze in de winkel 2 jaar geven, maar via bestelling 1 jaar. Ik had die vraag al eens gesteld, maar toen konden ze me er geen deftig antwoord op geven. Nu bleek er ook niet echt zekerheid over te zijn. Blijkbaar is er nog twijfel.

Op de plaatsen waar ik de D70s nog kan vinden staat deze meestal toch een 200-tal euro duurder dan bij fotokonijnenberg. Ik vraag me dan ook af of het niet gewoon het risico waard is dat ik gewoon bestel. Ik kan me niet inbeelden dat er iets aan kapot kan gaan vanwege productiefout dat meer dan €200 kost. (Natuurlijk zou ik het niet raar vinden dat het weer bij mij WEL zou voorvallen).

Comment

Ik wens konijnenberg héél veel succes in het beperken van mijn garantie tot één jaar

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

voor 20 euro meer (incl verzendkosten) kan je bij expansys bestellen... (heeft zetel in antwerpse)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                  Ik wens konijnenberg héél veel succes in het beperken van mijn garantie tot één jaar
                  Idem hier.
                  Grongebied België hier; dus Konijnenberg heeft de keuze uit 2 (twee!) jaar of 24 (vierentwintig!) maanden.
                  Ik heb trouwens hun website nog eens bekeken; bij Nikon staat er inderdaad slechts 1 jaar, maar bij Canon is het toch zoals het hoort: "garantie NE / BE: 12 mnd / 24 mnd". Zou Konijnenberg Nikonians misschien als tweederangsburgers beschouwen?

Comment

Enkele problemen.
                    Bij geheugenkaart.be staan de body's voor de D50 en D70s zelfs niet meer vermeld op hun website!! Geen idee waarom dat zou zijn, er is toch nog geen sprake van een vervangtoestel voor de D50?
                    Geruchten zijn er dan D40 de D50 zou vervangen.. echter zouden functies van D40 minder zijn dan die van D50.
                    Ik heb mij net D50 gehaald bij vandenborre aan 555 € ...
                    twee jaar garantie en kitlens 17-55 verkocht..
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartkill Bekijk bericht
                      voor 20 euro meer (incl verzendkosten) kan je bij expansys bestellen... (heeft zetel in antwerpse)
                      Zeker interessant dit!! Bedankt!

Alhoewel het toestel momenteel niet op voorraad is. Ik ben benieuwd of ze het nog binnen zullen krijgen

Hebben ze ook een fysieke winkel in Antwerpen? Het post adres bevind zich precies aan het station, maar ik vrees dat dat geen gewone winkel is?

Ik heb al een mailtje gestuurd om dit te vragen, maar als er iemand dit toch weet ondertussen, laat van u horen

Comment

Ik heb vandaag gebeld en had een zekere René aan de telefoon. Die kon het niet met zekerheid zeggen en vroeg het aan iemand anders, die liet weten dat de Nederlandse garantie geldt. Op de website staat ook duidelijk dat de periode zowel in NL als in BE 12 maand is.

In feit zou het wel logischer en klantvriendelijker zijn dat je Belgische garantie krijgt. Ze hebben een belgisch rekeningnummer waar je volgens mij op kunt betalen voor je bestelling online (iemand die dit kan bevestigen?). Als je in België betaalt doet de klant volgens mij toch ook een aankoop binnen België.
                        Ik heb het gezegd en blijf het herhalen: in België moeten ze je twee jaar garantie geven! Dikwijls geeft de fabrikant slechts 1 jaar, maar dan moet het verkooppunt instaan voor dat tweede jaar. Indien ze dit weigeren, overtreden ze de wet en kan je hen aanklagen bij bvb Test Aankoop (je moet hier wel bij aangesloten zijn). Misschien kan je ergens anders nog een klacht neerleggen, maar daarvan ben ik niet op de hoogte...
                        Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                        http://www.orlik.be

Comment

Trouwens, ik zie niet in dat de consument altijd evenveel voor zichzelf kan opkomen bij dit soort zaken. De kosten om een zaak aan te spannen als de verkoper niet wilt toegeven aan de 2j garantie lijken me niet echt op te wegen tov het voordeel dat eruit gehaald wordt uiteindelijk.

Comment

bij geheugenkaart zijn ze niet meer te verkrijgen, ik heb een klein maand geleden de laatste D50 er gekocht. En opnieuw invoeren was geen sprake meer van.
                            D70s + D50 | AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED | SIGMA 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO HSM
                            http://www.jarrepics.be

Comment

Niet voor het een of ander, maar de "betere" merken geven vaak langer garantie dan de wettelijk verplichte termijn.

Ik heb van het huismerk van Makro een Sigma SD kaartje met 10 jaar garantie!!! liggen, ook heb ik een (micro) SD kaartje van SanDisk waar 5 jaar garantie op zit en er zijn nog merken die zulke garantieperioden garanderen.
                              OK, ergens speculeren ze dat je je rekening na een jaar, misschien 2, kwijt bent of hebt weggegooid of dat je het wat lullig vind om de garantie echt aan te spreken en dat je uit gemakzucht gewoon een nieuwe kaart koopt.

Ik zou het er niet voor overhebben om 6 uur te spenderen om toch maar enkele euro's te besparen, liever een iets duurdere om de hoek in geval van problemen, dan moet je niet weer 6 uur heen een weer tenen.
                              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                              Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Working...
                              X