Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als beginner: Sony Alfa100 - Canon 400D of Nikon D50/D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Als beginner: Sony Alfa100 - Canon 400D of Nikon D50/D70

Ik ben hier dus nieuw... en wil de overgang maken van een compact digitaal toestel ( Olympus m700) naar een deftig toestel...
    Wat raden jullie mij aan?
    De bedoeling is vooral op concerten te trekken (vrij donker) en af en toe eens sport (wielrennen/cross)

Er is nog weinig verschenen over de Sony Alfa100... maar als ik zijn mogelijkheden lees, kan je daar toch ook al aardig mee op weg...

Alvast bedankt voor de hulp...
    Tot later!

Xerius

Re: Als beginner: Sony Alfa100 - Canon 400D of Nikon D50/D70

Op dit ogenblik is het bijzonder moeilijk om te zeggen welke de beste DSLR in die klasse is.

De verschillende toestellen zijn allemaal goed, de nieuwste toestellen zijn gewoonlijk weer wat beter dan de vorige, bij Nikon zal je eerder moeten uitkijken naar de D80, dat is de nieuwste.

Als je tests wil lezen over de verschillende DSLR's, kijk dan eens op www.dpreview.com . Daar kan je een heleboel informatie vinden .

Voor concerten is het belangrijker om een lichtsterke lens te kiezen, die zal je ook nodig hebben voor cyclo-cross, omdat het cyclo-cross seizoen in de donkere maanden van het jaar valt. Een 70-200 f2,8 is een goede keuze voor de meeste concerten, en die is ook goed bruikbaar voor cyclo-cross.
    Sigma heeft nu ook een 50-150mm f2,8 die ook een vrij goed zoombereik heeft voor het soort fotografie dat je wil doen. En dat is een goedkopere lens dan de meeste 70-200 f2,8 varianten.
    Last edited by Black B@ndit; 15 november 2006, 17:16.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Bedankt voor je uitleg...

We denken dat we een Canon 400D gaan aanschaffen...
      Hopelijk doen we hiermee een goede keuze :-)

En dan maar heel veel proberen zeker hé! :-)

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De verschillende toestellen zijn allemaal goed, de nieuwste toestellen zijn gewoonlijk weer wat beter dan de vorige, bij Nikon zal je eerder moeten uitkijken naar de D80, dat is de nieuwste.
        En de duurste

Denk er wel aan dat er meer toestellen zijn dan deze drie alleen... En neem diegene die je het beste ligt. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen, maar zijn wel min of meer gelijkwaardig!
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

in je keuzelijstje zit sowieso geen slechte keuze. Je moet toch elk van die toestellen leren beheersen. Je zal niet noodzakelijk betere foto's maken met één van die toestellen, of gemakkelijker overweg kunnen met een ander.
          Ik heb een half jaar geleden ook al die reviews zitten lezen (met enig kwijl in de mondhoeken ) en als puntje bij paaltje kwam was ik nog niks wijzer want het zijn allemaal goeie toestellen.
          Ik heb me op dat moment laten leiden door wat ik tweedehands kon vinden voor de interessantste prijs. Op dat moment volgde ik op ebay zowel canons als nikons (alfa's of pentaxen stonden er niet op), en op een gegeven moment was er een interessant aanbod voor een D70... dus heb ik die genomen. Ik heb nog geen moment spijt, want ik zit nog lang niet aan de limieten van dat toestel. Was het een canon geweest, had ik die gekocht en had ik wellicht ook geen spijt.

Naar het schijnt kan je bij canon de (stok)oude lenzen niet meer gebruiken, terwijl dat bij nikon wel kan. Ik heb een paar oude lenzen gekocht voor m'n D70, manual focus lenzen, die kosten (in verhouding met nieuwe) twee keer niks (rond de 50€-100€), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die voorlopig nog ERG weinig gebruik omdat ik die autofocus veel te handig vind. Dus of dat nu zo 'n voordeel is dat je die stokoude lenzen kan gebruiken laat ik ook wat in het midden... Alhoewel ik nu een 500mm zag staan op ebay voor (ik geloof) 150€, ook wel manual focus, maar je moet anders eens een 500mm gaan kopen...

Een beetje te zien of het 'm om het geld te doen is... Ik heb graag veel waar voor weinig geld. Daarom kocht ik ook een occasie. Diegenen die de grenzen van hun apparaat al verkend hebben kopen een toestel van "een trapje hoger", maar daarom is hun oudere toestel zeker niet minderwaardig of slecht. Ze hebben er ook ooit prachtige foto's mee gemaakt. En het scheelt een héél pak geld.

Comment

De keuze van het toestel hangt samen met de keuze van lenzen, flitsers..etz.
            Eenmaal geld uitgegeven zit je een beetje vast bij hetzelfde merk.

Kijk binnen je budget (en toekomstig budget) wat je wil en welk merk je hier meest aanstaat. Alle grote merken maken nu goede reflexen, met elk hun pro en contra, maar de lenzen zijn even belangrijk. Afraders zijn de Canon 300D en Pentax ist-DL, ook sommige Oympusen zijn minder. (Niet dat dit slecht toestellen zijn, maar nu is er beter te koop)
            Aanraders zijn inderdaad de N D80, C 400D, P K100D (interne beeldstabilisatie) en toekomstige K10D (testen af te wachten). Voor zover ik al gelezen heb is de Sony net ietsje minder dan de D80 en 400D, heeft wel net als de K100D interne beeldstabilisatie.
            Te veel lenzen en te weinig tijd.
            http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Working...
            X