Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap van canon S3 naar reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overstap van canon S3 naar reflex

Na de S1 van canon ben ik voor de zomer overgestapt naar de S3 en nu kriebelt om de grote stap te zetten naar een reflex.
    Ik fotografeer het liefst concerten en andere evenementen en de mensen daar rondom. Daarom is de grote zoom (12x) en het kantelscherm heel handig. Ik heb mijn oog laten vallen op de body 400D van canon maar stel me de vraag hoe het zit met de kitlenzen die er bij zitten (18-55 en 55-200). Is dit de moeite voor mijn interesses of ga ik beter op zoek naar een andere lens? Hopend op enkele reacties die mij op weg kunnen helpen.

Ah ja, mijn budget ligt rond de 1000-1200 euro.

Jonez
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

Re: overstap van canon S3 naar reflex

Pentax misschien ?
    Kijk eens op mijn webalbum, veel concertfoto's.

Pol.
    Pentax K100D & K20D met glasbak
    picasaweb.google.com/polvda

Comment

Da Canon kitlenzen zijn niet veel soeps in tegenstelling tot Nikon en Pentax.
      Dus beter ietje meer uitgeven voor goede lenzen.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
        Da Canon kitlenzen zijn niet veel soeps in tegenstelling tot Nikon en Pentax.
        Dus beter ietje meer uitgeven voor goede lenzen.
        De Pentax DA18-55 en DA50-200 kitlenzen zijn veel lens voor hun geld.
        Maar maak je geen illusies een LensKoopVerslaving (LBA) loop je sowieso op.
        De twee laatse reeksen, Billie King en Papillon, zijn met een FA50 1:1.4 gemaakt. Wat een lens!
        Pentax K100D & K20D met glasbak
        picasaweb.google.com/polvda

Comment

om concerten te fotograferen met meestal een matige tot weinig belichting. Waar moet ik nog op letten bij aankoop van lenzen. Ik zou dus voor de body van canon 400D gaan. moet ik naar een F1.7 of is een 3.5 voldoende? Of ergens ertussenin? Ik begin het allemaal een beetje te verwarren. Vooral omdat er bij sommige lenzen dan IS bij staat (zoals op mijn S3IS van canon) en bij sommige staat er dan een L bij...
          WWW.JOPIX.BE
          Just one click away...

Comment

Beste optie lijkt mij een lichtsterke prime, bijv. Canon 85/1,8 EF USM. Deze is ook goed betaalbaar (als voorbeeld: 369€ bij top-foto.de). Het belangrijkste is toch dat ze lichtsterk is. Gezien je voor een 10MP toestel zou opteren, heb je nl. nog speling genoeg om uitsnedes te maken (te "kroppen") indien nodig, zodat je niet persé een zoomlens nodig hebt. Ik zet deze lens als voorbeeld; ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met deze lens. Ik ga enkel op de specificaties af.
            Rotation

Rotation Blog

Comment

ik hoor dat de sigma lenzen kwalitatief even hoog scoren als die van canon maar lager zijn in prijs. klopt dit?
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                om concerten te fotograferen met meestal een matige tot weinig belichting. Waar moet ik nog op letten bij aankoop van lenzen. Ik zou dus voor de body van canon 400D gaan. moet ik naar een F1.7 of is een 3.5 voldoende? Of ergens ertussenin? Ik begin het allemaal een beetje te verwarren. Vooral omdat er bij sommige lenzen dan IS bij staat (zoals op mijn S3IS van canon) en bij sommige staat er dan een L bij...
                Concerten betekenen meestal donkere omstandigheden. Daarom dat je best voor lichtsterke objectieven gaat.
                Voor jouw budget betekent dat dus primes gebruiken. Primes zijn minder handig dan zooms maar lichtsterke zooms kosten veel geld.

Welk bereik je nodig hebt hangt ervan af hoever je van de actie staat en hoe je deze in beeld wil brengen. Vermits ik daar dus niets over weet kan ik je daar niet mee helpen.

IS betekent hetzelfde als op je S3 en L staat voor de hoge kwaliteitslenzen van Canon. Een L is altijd goed maar er zijn ook niet L's die evengoed zijn behalve op de bouwkaliteit want daar scoren de L's altijd het beste in binnen het canon gamma.

De kitlens voldoet niet voor jouw fotografie want deze zijn niet lichtsterk genoeg. Dat is hetzelfde voor alle merken en laat je niets wijsmaken alle kitlenzen zijn kitlenzen en geen enkel merk is noemenswaardig beter/slechter dan het andere.
                Maar de kitlens bij je canon kopen kan toch zinvol zijn want je zal ook wel eens wat anders fotograferen dan een concert en dangaat die 18-55 toch wel vaak van pas komen. En voor de prijs moet je het niet laten is immers heel goedkoop. De andere kitlens (55-200) zou ik aanraden om niet te kopen er valt beter te vinden.

Comment

Ik zou de raad van Kevlar volgen en dat kitlensje 18-55 er sowieso bijnemen, je fotografeert toch soms ook wel iets anders dan concerten, maar die 55-200 laten voor wat het is.
                  Persoonlijk ik heb ik al wat opnames gemaakt met een 50mm 1.8 en dit lukt aardig zonder flits. Alles hangt natuurlijk af van het soort concerten : intieme
                  bedoeningen waarin je vlak aan het podium kan of megaconcerten waar je tussen de hoop volk ergens zit ?
                  Jammer genoeg heeft Kevlar ook gelijk wat het betreft het budget voor een goed uitgeruste concertfotograaf
                  Je zou eventueel volgende lenzen eens kunnen bekijken :
                  35mm f2.0 voor kleine zaaltjes
                  50mm f1.8
                  85mm f1.8
                  voor mega-evenementen kun je eventueel uit de voeten met een 70-200 2.8
                  (is inzetbaar op alle terreinen als uitstekende zoom, ook voor sportfotografie)
                  En als de centen helemaal geen rol spelen kun je de f1.4 versies overwegen van de 50mm en de 85mm maar dan wordt het wel heel duur.
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Ik zou de raad van Kevlar volgen en dat kitlensje 18-55 er sowieso bijnemen, je fotografeert toch soms ook wel iets anders dan concerten, maar die 55-200 laten voor wat het is.
                    Persoonlijk ik heb ik al wat opnames gemaakt met een 50mm 1.8 en dit lukt aardig zonder flits. Alles hangt natuurlijk af van het soort concerten : intieme
                    bedoeningen waarin je vlak aan het podium kan of megaconcerten waar je tussen de hoop volk ergens zit ?
                    Jammer genoeg heeft Kevlar ook gelijk wat het betreft het budget voor een goed uitgeruste concertfotograaf
                    Je zou eventueel volgende lenzen eens kunnen bekijken :
                    35mm f2.0 voor kleine zaaltjes
                    50mm f1.8
                    85mm f1.8
                    voor mega-evenementen kun je eventueel uit de voeten met een 70-200 2.8
                    (is inzetbaar op alle terreinen als uitstekende zoom, ook voor sportfotografie)
                    En als de centen helemaal geen rol spelen kun je de f1.4 versies overwegen van de 50mm en de 85mm maar dan wordt het wel heel duur.
                    Misschien een goede occassie van een 20D... :-)

Comment

of een canon 30D die koop je bij top-foto.de voor 1150 euro (body) met een cashback van 150 euro, dus 1000 euro voor de body.

dan nog een 50mm 1.8, 99 euro en je bent gestart
                      Canon EOS 30D + Canon EF 70-200L F4 IS USM + Canon EFS 17-85 F4-5,6 IS USM + Canon Speedlite 580EX + LowePro Mini Trekker AW

Comment

hartelijk dank voor de reacties.
                        Ik had mijn oog al laten vallen op de 400D, maar ik zal nog eens moeten vergelijken met de D30 blijkbaar want de prijs verschilt dan blijkbaar zoveel niet met die cashback. Ik ga verder op zoek. Mijn aankoop is gepland voor begin januari. Misschien dalen er nog wat prijzen. Laat ons hopen.
                        WWW.JOPIX.BE
                        Just one click away...

Comment

Kijk hier eens even naar ivm je lens

Comment

Working...
                          X