Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad ivm camera-fototermen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raad ivm camera-fototermen

[quote=picasso;1180330]
    Oorspronkelijk geplaatst door pernillejille Bekijk bericht
    Hallo,

Wat is het verschil tussen ‘analoog’ en ‘digitaal’? Dan hoor ik van spiegelreflex??? Diafragma??? Sluitertijd????
    QUOTE]

Begrijp me niet verkeerd, maar jij het een cursus nodig

En dan is misschien een bridge camera meer geschikt voor jou (althans om te beginnen) dus een toestel met deftige vaste zoom en wat instelmogelijkheden.
    Je kan je situatie best vergelijken met iemand die zich een gemotoriseerd verplaatsingssysteem wil aanschaffen maar nog niet weet of het 2- ,3-, 4-, of meerwielig wordt, voor éénpersoonsvervoer of meervoudig, met laadcapaciteit van 10 kg tot 50 ton, met voorwielaandrijving, op rupsbanden,of met slede voor de sneeuw, automatisch of handversnellingen, volledig dicht of decapotabel, enz... enz...
    Wat ik enkel wil zeggen is dat je vra(a)g(en) onbegrensd zijn en te veelvoudig om hier in detail op in te gaan. Daarom mijn raad: probeer iemand te vinden die je wat kan op het juiste spoor brengen of sluit aan bij een fotoclub.
    Mocht je in mijn woonomgeving komen zal ik je graag ontmoeten om je probleem nader te bekijken en eventueel op te lossen.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Re: Raad ivm camera-fototermen

Oorspronkelijk geplaatst door pernillejille Bekijk bericht
      ‘k Heb hier zo wel vaak het gevoel dat je echte ‘kennis’ moet hebben om hier op het forum deel te nemen: kitobjectief stijl 18-55??? En nog zoveel termen waar ik de ballen van begrijp.
      Avondschool volgen of me in fotoclub inschrijven, kan om privé redenen niet, vandaar dat ik mijn kennis zelf moet gaan zoeken, en vandaar dus mijn vragen op dit forum.
      Maar ‘k geef niet op!
      Bedankt voor jullie antwoorden
      Sorry, kitobjectief wil gewoon kitlens zeggen. Maar ik vermijd de term lens liever. Een lens is immers een stuk glas dat onderdeel is van een objectief. En het is het objectief dat je op je toestel schroeft. De kitlens is wat je bij de meeste DSLRs bijgeleverd krijgt, en die heeft meestal een bereik van een 18mm (breedhoek) tot 50 of 55mm (portretafstand = wat nauwere beeldhoek).

hth, Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
      X