Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon G7

Hi,

Even de evidente zaken uit de weg ruimen, reviews vind men hier:
    http://www.luminous-landscape.com/re...Canon-G7.shtml
    hier: http://www.dcresource.com/reviews/ca...hot_g7-review/
    en hier: http://www.w4rmk.com/canon/G7/shootout.asp

Ik vraag me meer bepaald af of hij een plaatsje verdient tussen een canon ixus 700 en een sony dsc-r1. De G7 is namelijk een stuk compacter dan de r1 en kan wel meegenomen worden naar plaatsen waar men liever niet rondloopt met een opvallende camera (fuiven, optredens) terwijl de IS en de 210mm zoombereik hem toch tamelijk uniek maken. Ook is de videokwaliteit van de ixus 700 eerder "web grade" en zou de G7 beter zijn (de r1 heeft geen video, alleen God en Sony weten waarom). Ik vraag me ook wel af of de beeldkwaliteit merkelijk beter zal zijn dan bij de ixus 700.

Met andere woorden, heeft iemand al ervaring met deze camera?

Groetjes,

M.
    Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Re: Canon G7

Op dpreview nipt Highly Recomanded...
    Denk dat ik hem zal kopen, ik zie niet direct een alternatief voor een pocket-camera.
    http://users.telenet.be/patric/

Comment

Al eens gedacht aan de canon powershot A710 IS
      Heeft goede reviews en wordt op lets go digital geprezen om zijn prijs kwaliteit verhouding en veelzijdigheid.

groetjes Slimpie
      "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
        Al eens gedacht aan de canon powershot A710 IS
        Heeft goede reviews en wordt op lets go digital geprezen om zijn prijs kwaliteit verhouding en veelzijdigheid.

groetjes Slimpie
        Ewel, ik twijfel nog. Tegen volgende week zal Dpreview de A710is ook getest hebben, en dan zal ik zeker beslissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
          Ewel, ik twijfel nog. Tegen volgende week zal Dpreview de A710is ook getest hebben, en dan zal ik zeker beslissen.
          Dan twijfel ik nog of ik eindelijk eens via de post zou durven bestellen. Het scheelt natuurlijk wel in prijs, maar als er iets tegenslaat, wan dan? Ik zou wél in Belgie willen bestellen, kent er iemand een betrouwbare internet-winkel? Ik woon in Deinze, bij Gent.

Comment

Hallo,

Heeft iemand intussen al enige ervaring met deze camera? Kan hij zich qua beeldkwaliteit onderscheiden van andere digicams of blijft het gewoon een andere digicam met veel instelmogelijkheden en een goede video-modus?
            Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Comment

Neem de edele G7 in uw handen en ga er eens foto's mee trekken op de G7 top. Is bij de betere Canon verdeelpunten verkrijgbaar voor rond de 450,- Euro
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik weet het, ik weet het, ik ben 'zot' van het uiterlijk van de G7, en ik weet dat het een heel goed toestel is. Maar toch wacht ik nog even de dpreview-test van de A710 af.
                Bij een vrouw kijkt ge toch ook niet alleen naar de buitenkant... alhoewel...

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                Neem de edele G7 in uw handen en ga er eens foto's mee trekken op de G7 top. Is bij de betere Canon verdeelpunten verkrijgbaar voor rond de 450,- Euro

Comment

Kijk ook eens hier:

Ik heb er wat onbewerkte uit de cam foto's geplaatst en ik ben lovend over de camera.

Comment

Aha, ik ga m'n spiegelreflex ook aan de kant zetten en vervangen door een kleintje. Deze beslissing heb ik na lang overwegen genomen.
                    Na tientalle jaren met een spiegelreflex te hebben gespeeld zit 't er definitief op. Hij moet terug draagbaar worden

Ik dacht ook eerst aan de G7... Maar deze heeft geen kantelbaar LCD schermpje meer zoals z'n voorganger de G6...
                    Ik heb vandaag weer es gespeeld met de Canon Powershot 640 ... Ook 10 megapixels en potverdorie ook goed... behalve de ruis als je donker zit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
                      Aha, ik ga m'n spiegelreflex ook aan de kant zetten en vervangen door een kleintje. Deze beslissing heb ik na lang overwegen genomen.
                      Na tientalle jaren met een spiegelreflex te hebben gespeeld zit 't er definitief op. Hij moet terug draagbaar worden

Ik dacht ook eerst aan de G7... Maar deze heeft geen kantelbaar LCD schermpje meer zoals z'n voorganger de G6...
                      Ik heb vandaag weer es gespeeld met de Canon Powershot 640 ... Ook 10 megapixels en potverdorie ook goed... behalve de ruis als je donker zit...
                      Wacht dan nog even met de verkoop van je spiegelreflex, wat er zijn er hier al een paar geweest die heel snel spijt kregen na de verkoop van hun DSLR .
                      Dan kan je voor de moeilijkere situaties ook nog altijd de DSLR meenemen .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Wacht dan nog even met de verkoop van je spiegelreflex, wat er zijn er hier al een paar geweest die heel snel spijt kregen na de verkoop van hun DSLR .
                        Dan kan je voor de moeilijkere situaties ook nog altijd de DSLR meenemen .
                        Nee, ik ga hem niet verkopen...
                        Maar ik ga niet meer vervangen of upgraden om de zoveel tijd.
                        Ik laat hem in de kast liggen om af en toe nog es een bruiloft ofzo te doen, waar je een externe flits nodig hebt.

Ik merk het laatste jaar dat ik hem alleen daarvoor nog gebruik.
                        Shootings en de meeste foto's neem ik met ne kleine prosumer camera.
                        Gewoon omdat je deze makkelijk in je zak kan steken en 100% draagbaar is.
                        Ik heb vrijdag mijn albums eens bekeken en een optelsom gemaakt met welke camera wat getrokken is het afgelopen jaar.
                        Wel de DSLR heeft er maar 2650 gemaakt en de prosumer 21.600. Dat zegt genoeg.

Een DSLR is niet zo handig en draagbaar en neem ik nog zelden mee als het niet uitsluiten fotowerk is. Mijn klein prosumerke heb ik daarentegen altijd bij.
                        Nu zijn beide, zowel mijn DSLR als mijne prosumer aan vervanging toe...
                        Maar ik denk de DSLR niet meer te vervangen (lees uprgraden) enkel nog te investeren in een goed kleinen en handige prosumer. Geld speelt daarbij geen rol mag 800 euro of meer kosten. Als het maar 100% kwalitatief en instelbaar is.
                        De Canons die ik de afgelopen week gezien en getest heb... Echt wow zeg. De beeldkwaleit van de buitenhuis foto's is evenwaardig aan een dslr.
                        Binnenshuisfoto's is een ander paar mouwen. Daar zit idd veel ruis op. Maarja, je moet een keuze maken.
                        Alleen weet ik nog niet of 't de G7 of de 640 of de 710 gaat worden.
                        Ik zal zeker nog wat research doen.
                        Alleen vond ik de G7 wel knap en goed... Maar in m'n prioriteitenlijstje staat een kantelbaar LCD scherm. Is een must en dat heeft de G serie niet meer...

Comment

...Had verwacht dat de Canon Pro 1 ook eens vernieuwd ging worden...
                          Inderdaad spijtig dat de G7 geen kantelbaar scherm meer heeft...

Comment

Vind dat de G7 niet meer waardig is om in de G reeks op genomen te worden
                            Reden
                            - Geen raw meer
                            - Geen 2.0 lens meer over de volle lijn
                            - Geen kantelbaar scherm meer
                            - Geen afstandbediening meer

Mischien vergeet ik nog enkele punten.
                            Mvg,
                            SW
                            BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                              Vind dat de G7 niet meer waardig is om in de G reeks op genomen te worden
                              Reden
                              - Geen raw meer
                              - Geen 2.0 lens meer over de volle lijn
                              - Geen kantelbaar scherm meer
                              - Geen afstandbediening meer

Mischien vergeet ik nog enkele punten.
                              Idd, je hebt volkomen gelijk...
                              Het is geen verderzetting van de G6.
                              Dus geen upgrade of opvolger van de G6 maar een DOWNGRADE !!!
                              Vele goede dingen die aan de G6 zaten zijn bij de G7 weggelaten.
                              En zijn prijs is hetzelfde gebleven. Veel forums, reviews en testen zeggen dit, veel te duur voor dit en een minderwaardige opvolger van de G6.
                              Mmmm, dat zet me aan 't denken... zou ik een G6 kopen?
                              Maar de G6 is wel een pak groter dan de G7...
                              Mijn voorkeur begint meer en meer naar de Canon 640 te gaan.

Comment

Working...
                              X