Sinds kort ben ik in bezit van een 1D. Die had wat gebruikssporen. Wat lak die weg was, vuile sensor, vuil matglas, stof in zoekersysteem en kleine krasjes in LCD. Alles heb ik zelf in orde gekregen buiten het zoeksysteem. Kan er nie aan . Den body ziet er gelijk nieuw uit( lak opgevult met zwarte autolak . sensor met swabs,oorstokskes en Scotch Tape . LCD met een lcd protector folie. Iemand enig idee voor de zoeker? Prijs bij ETB? Grtz Kurt
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
1D op punt zetten
Collapse
X
-
-
Re: 1D oppunt zetten
De 1D heeft een verwisselbaar focusscreen, dat is dus erg simpel om de viewfinder onder handen te nemen...
Gewoon lens er af halen, aan de bovenkant van de mount vind je een stalen litsje/clipje dta je kan indrukken. Nu zou er een frame moeten uitklappen waarin het focusscreen zit. PAS OP BIJ HET REINIGEN. De microprisms op het screen beschadig je voor je het weet, en zo'n krasje werkt erg storend.
Met het screen eruit kan je op je gemak de hele zoeker uitkuisen, werk wel in een stofvrije omgeving
-
Ga eens kijken op de site van katz eye, die verkopen verwisselbare matglazen, en daar staan handleidingen voor het vervangen van het matglas van een aantal DSLR's, misschien ook van de 1D.
Comment
-
Matgals is geen probleem hoor. daar ben ik in getrained van men 20D en 300D. Het zit hem dieper . Van een 20D en 300D heb je alleen matgals. Het is in het gedeelte erachter van den 1D. Beetje ingewikkelder dan de 300D en 20D.Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk berichtMatgals is geen probleem hoor. daar ben ik in getrained van men 20D en 300D. Het zit hem dieper . Van een 20D en 300D heb je alleen matgals. Het is in het gedeelte erachter van den 1D. Beetje ingewikkelder dan de 300D en 20D.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk berichtmaar in een 20D en 10D kan je dat matglas er NIET uithalen, bij een 1D wel
Keep on dreaming . tandenstookertje het lipje losklikken en het ijzeren frame eruithalen die samen meekomt met matglas ! Dan kuis ik die met swabs en eclipse en op het laatste nog eens met nen magic tape en stop ik deze perfect terug Zonder stof na te laten op glas. GE KUNT NOG VEEL LEREN SUGAR . Opgepast. Nie aan te raden voor mensen met grote vingers
Het bewijs
Het lipje zit achter het demperke van de speigel :-). Idem voor 10D en 20D . Man kga binnenkort men aanvraag doen om bij etb te beginnen ;-) Of zaakske apart beginnenLast edited by blazor; 13 november 2006, 22:31.Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
Comment
-
Comment