Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d50 of d80 of toch canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon d50 of d80 of toch canon 400D

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht

Ik heb ze ook gehad... en weggedaan omdat ik prijs kwaliteit niet ok vond... Is idd een goei lenkske maar die 3x prijs is ook ferm overdreven... de 18-200 kost ook ong. 700 euro.... is al geen beginnersbedrag in mijn ogen...

VR is hier het sleutewoord mijns inziens!

3x prijs overdreven? bereik van 18-200 opdelen in 2 betere lenzen, met VR, wat kost dat? 17-55 2.8 (zonder VR , belang bediscuteerbaar) en 70-200 2.8 VR.... meer dan 3x prijs toch?
    De 18-200, ik heb ze vergeleken met de 18-70, kwaliteit minstens evengoed.
    prijs overdreven?
    Alternatief zelfde kwaliteit:
    18-70 (200€)
    een 70-200 4.0-5.6 met vr?? heb je die voor 500€? bestaat die overigens wel???
    Samen met het gebruiksgemak van 1 lens vind ik 700€ niet overdreven.
    Zo zie je, iedereen ziet het anders.
    Ik heb de 70-200 VR zelfs weggedaan voor de 18-200 VR, na de vogelshoot begin dit jaar, het kwaliteitsverschil was niet groot genoeg om de prijs en gewicht te rechtvaardigen, vond IK.

Comment

er komt voor nikon een 80-300 vr lens uit (rond de 600 a 700€)

Comment

Bedankt voor al deze reacties.

De keuze voor de 18-200 Vr is gemaakt. Ik wil vooral licht rondlopen zonder zak voor dagelijks gebruik doch in licht-zwakke omstandigheden (oa binnen) goed kunnen werken. Heb dit in het analoge tijdperk gedaan met zo'n zak met meerdere lenzen en ben dat wat beu.

De keuze tussen de D50 en D80 is veel moeilijker. Ik vind de verschillen (bv. 11 meetpunten voor AF, ISO zichtbaar in zoeker, gridlines, snellere werking ...) het prijsverschil niet waard. Heb niet echt 10 MP nodig aangezien ik vooral plasmascherm en pc gebruik. Heb deze morgen nog naar een fotohandelaar gebeld doch hier krijg ik gewoon flauwekul als verschil. Een D80 zou een mercedes zijn een D50 een vw, dat soort zaken. Nog nooit een foto afgedrukt tot hiertoe met digitale toestellen. Echter ik ben natuurlijk wel iemand die graag het laatste nieuwe wil en kan het wel betalen. Ik denk dat ik na verloop van tijd het mogelijk ga betreuren een D50 gekocht te hebben, echter mogelijk niet voor de features doch wel om een D80 te hebben.

Comment

Ik heb momenteel een D50, en daar ben ik best tevreden van. Moest ik nu opnieuw voor de keuze staan, dan nam ik een D80. In de eerste plaats voor de grotere zoeker, maar ook voor het grotere LCD scherm en het verlichte top-display.

Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
          Fujifilm X100V

Comment

Heb mij een 2 tal weken een D50 aangeschaft met een Sigma 17-70 2.8 - 4.5. ben daar best tevreden over. Ik had misschien ook liever een D80 gehad, waar ga je de grens leggen, een D2Hs zal nog wel meer mogelijkheden hebben, maar ik denk de vraag die je moet stellen is hoeveel van die mogelijk heden ga je gebruiken en heb je er van nodig. Je kunt het best de vergelijking nemen met een PC, ik werk in deze branche en merk dat veel mensen een pc moeten hebben met een CPU van dit en een vga kaart van dat, in de praktijk komen zo toe met een pc die maar half zo zwaar is. Ti's ook allemaal commercieel hé.
            I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door intfvdh Bekijk bericht
              De keuze tussen de D50 en D80 is veel moeilijker. Ik vind de verschillen (bv. 11 meetpunten voor AF, ISO zichtbaar in zoeker, gridlines, snellere werking ...) het prijsverschil niet waard. Heb niet echt 10 MP nodig aangezien ik vooral plasmascherm en pc gebruik.
              Op basis hiervan zou ik zeggen: ga voor een D50.
              Echter ik ben natuurlijk wel iemand die graag het laatste nieuwe wil en kan het wel betalen.
              Op basis hiervan zou ik zeggen: ga voor een D80.

M.a.w.: it's up to you
              [Nikon D80 | Nikkor 18-200 VR | Nikkor 50 f/1.8 | SB-600] [Nikon Coolpix 4500]
              flickr | Blog

Comment

Wordt hier wel niet gesproken over de d70s precies die is toch al niet uit de mode zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oddy Bekijk bericht
                  Wordt hier wel niet gesproken over de d70s precies die is toch al niet uit de mode zeker
                  indien het voor beginner gaat..
                  D50 is voor mij scherper van kleuren heviger tov D70s..
                  wie van een digitale compact komt kan dit zeker smaken.
                  consumentengebruikers hebben liever vollere kleuren.
                  Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CPU Bekijk bericht
                    De ISO waarde kun je bvb alleen op het LCD aflezen, niet in de zoeker. Of je moet in de menu gaan op het achterste LCD. Maar dat is niet zo handig ...
                    .
                    Op de D80 zit een programmeerbare knop waarop je bepaalde functies kunt op los laten, ik heb er de ISO aan gekoppeld, als je deze knop indrukt dan zie je in je zoeker je iso waarde.....

D80 is een zeer goede keuze, je moet alleen aan de lichtmetingen gewoon worden of al je eerste fotos mislukken, lol.
                    Spot en centermeting zijn een pak beter dan de matrix (veel overbelichte gezichten in zonlicht ermee)

-M-
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

Comment

De reden waarom ik een D50 gekocht heb is:
                      - De meerprijs van de D70s was te hoog in vergelijking voor wat je ervoor in de plaats krijgt
                      - In al mijn materiaal (ook PC's) ben ik begonnen met instapmodellen, en wanneer ik genoeg geld haden features ontbrak specifiek daarnaar op zoek gegaan... Waarom zou je extra geld uitgeven aan een duurder model dat features heeft dat je toch niet gebruikt? En misschien merk je tijdens het gebruik dat die feature die jij nodig hebt momenteel op geen enkele camera zit... Dus hoe minder je eraan uitgeeft, hoe minder pijn het doet wanneer je (sneller dan gepland) wil upgrade'n
                      ---
                      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Pas geleden heb ik een keuze gemaakt tussen een 400d, d50 en een d80. Hoewel ik een canon fan ben uit het verleden, koos ik uiteindelijk tussen de d50 en de d80. Ik vond de kleuren van een nikon wat echter. Maar ja misschien is het een kwestie van smaak. Ik heb gekozen voor de d50 en ik ben er superblij mee Het bespaart toch wat euro's die ik liever steek in een goede lens. Maar misschien ben ik wel zo blij omdat ik niet meer hoeft te piekeren en gewoon plaatjes kan gaan schieten.
                        Last edited by Valalaladar; 15 november 2006, 21:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door intfvdh Bekijk bericht
                          Wat vind je van een D80 met de nieuwe 18-135 lens (echter wel zonder VR) ? Ik stel dit tegenover een D50 met 18-200 VR of eventueel D80 met 18-200 VR ?
                          Ik heb onlangs de D80 met 18-200 Vr lens aangekocht en ben heel tevreden over de eerste resultaten.
                          Ik kocht dit in Duren Duitsland voor 1.570 €
                          Op mijn website staan enkele van die eerste foto's onbewerkt.

Kijk onder Foto's Varia

groetjes hobby

Comment

Working...
                          X