Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Na de Canon 300D, is mijn canon 30D perfect,mist alleen nog maar een systeem om de horizon recht te houden als ik door de zoeker kijk.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      D80:

      :
      -ruis bij hogere gevoeligheden
      -slechte metering (update? snel?), en het ergst vind ik dat ie in bepaalde situaties helemaal iets anders doet dan in andere situaties qua belichting, dus geen optie om constant EV in te stellen op een vaste waarde.
      -geen ISO in de viewfinder
      -geen meter bij MF

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        D70

        -geen iso aanduiding in zoeker is echt klote wanneer je voor het eerst een toestel hebt waarmee je de gevoeligheid naar believe kan veranderen.
        -bovengrens op auto-iso zou instelbaar moeten zijn (vb auto tot max 800)
        - kleurenconsistentie tussen jpeg en NEF (bv. bij Nef+jpg)
        -tijdsbeperking wanneer je werkt met afstandsbediening.
        Op de D70:geen draadontspanner.
        D200:heb hem nog maar juist en 'k ben gene slimme dus 'k zal nog vééééééééél moeten leren om hem onder controle te krijgen.(instellingen)
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Canon EOS 400D:

          - geen spotmeting
          - de viewfinder neemt een te klein deel van mijn gezichtsveld in (zowel met bril als zonder bril + dioptrie-correctie) (het "achteraan in de cinema"-gevoel)
          - als "linksoogige" zit ik ook steeds met mijn neus tegen het toestel geplakt (maar dat heb ik met élk fototoestel, bestaat hier eigenlijk een oplossing voor?)

          Stijn.
          blog

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Aan mijn FZ50 moesten de draaiwielen omgekeerd gewerkt hebben :

            in P stand moet je achteraan (aan je wang) draaien om te schakelen
            In de M stand moet je achteraan draaien voor shutter en vooraan voor focus

            dit vind ik nogal onhandig ...
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              D70
              Levensduur sequensmotor
              Rubbertje zoekerrand blijft niet zitten
              Geen iso aanduiding in zoeker
              Geen aansluiting studioflitser (bij analoge camera’s in dit segment zitten die er gewoon op!)

              D2H
              Hechting rubber CF luikje is slecht
              ISO boven 800 teveel ruis
              Rubber deklaag drukt tegen voorste instelwiel. Beter was geweest om net als bij de ander 3 instelwielen de ze onder en boven tussen een gladde rand te laten vallen.

              Sealife DC500
              Aandrukrubbers om de camera in het huis te drukken scheuren snel
              Beeldkwaliteit bij lagere compressie zeer matig
              Beetje rommelig menu
              Stekker van lader past niet in stopcontact

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                net gestart met een EOS 350D (nadat mijn HP 945 (al een drietal jaren oud)-een prosumer model) gestolen is vorige week.
                Even uitgetest en vooral naar gebruiksvriendelijkheid valt voorlopig tegen:
                - overbrengen van fotoos naar PC is een ramp;
                => ofwel klungelen met aansluiten van een USB kabel, ofwel iedere keert kaartje uit toestel en in lezer. Bij mijn HP, gewoon toestel op docking station en op knopje duwen. En dan laat je het toestel nadien gewoon staan en worden de batterijen opgeladen. Terwijl die canon, je de batterij moet uithalen en apart opladen. Niet echt gebruiks vriendelijk.
                - ik kan geen kaartje maken aan het beschermkapje van de lens. Gegarandeerd ben ik dat kapje binnen de korste keren kwijt.
                - als ik de zon wil fotograferen kan ik mijn ogen beschadigen.

                en technisch zie ik nog niet direct beterschap (ja hij is veel en veel sneller). Het grootste gebrek van mijn HP vond ik de beperkte mogelijkheden bij weinig licht. Helaas heb ik voorlopig niet de indruk dat de EOS veel beter is.

                Walter
                Canon 350D, 50mm 1.8, Sigma 15-30, 50mm 1.4, 70-200F4 en nog wel wat...

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  D70s (maar waarschijnlijk evengoed voor 99% van alle andere):

                  -Afsluiten van de zoeker moet met onhandig plastic klepje waarvan je maar moet hopen dat het blijft hangen aan de riem. Mijn goeie ouwe E10 had daar gewoon een knopje voor.

                  -Bij timer pas autofocussen op het moment van de opname (zou een optie moeten zijn).

                  -WiFi of bluetooth of iets anders om het gehannes met CF-kaartjes in en uit te vermijden.

                  -Groter LCD en verder inzoomen bij het bekijken van een opname.

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Wat ik ook verschrikkelijk fel mis op mijn pentax ist DL is een AF-assist illuminator, deze zou er tenminste voor zorgen dat ik kan focussen in het donker (dit lukt nu zo goed als nooit :s ).
                    Zou er niet een flits zijn of zo die compatibel is met mijn pentax die hiervoor kan zorgen (de pentax kan wel zijn flits zo gedurden 2 seconden of zo laten branden, maar dit helpt niet echt en VREET batterijen).

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      D50:

                      De ondertussen al meer dan aangehaalde ISO aanduiding in zoeker.
                      Het lcd sherm is te goed , geeft foto's iets te licht weer.

                      andere kwalen stoor ik me minder aan
                      ... see the ART not the TOOL ...

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Ik vond het jammer dat mijn EOS 300D:
                        - zo'n kleine zoeker had
                        - zo traag was
                        - zo'n inconsistente resultaten gaf wat betreft WB en belichting
                        - zo'n tergend slechte ergonomie had
                        - zijn lenzen en accesoires zo duur waren

                        Daarom heb ik de switch gemaakt naar Pentax en
                        - behalve de joypad die echt veels te klein is -
                        daar ben ik meer dan tevreden over (want alle hierboven genoemde problemen zijn er mee opgelost)...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Een toch wel wat groter nadeel aan mijn 30D vind ik dat je niet via een hardbutton op de camera van zelf instelbare geheugenbanken kunt wisselen om razendsnel te wisselen tussen de verschillende instellingen.
                          Je kunt veel instellen via "M"/Av/Tv enz, maar daar regel je je flitskracht ed niet mee. Dat zou erg prettig zijn.
                          Een gridlines in beeld zou erg mooi zijn.
                          FullFrame zou prachtig zijn.
                          Instelbare burstmode ontbreekt.
                          Maar voor de rest fantastische camera om mee te werken

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                            D50:

                            De ondertussen al meer dan aangehaalde ISO aanduiding in zoeker.
                            Het lcd sherm is te goed , geeft foto's iets te licht weer.

                            andere kwalen stoor ik me minder aan
                            Heb ik dus ook op mijn D70s. Kom je dan thuis en merk je dat al je foto's veel te donker zijn Gelukkig met raw achteraf wel bij te stellen, maar liever goeie foto's uit de camera zelf.

                            Verder:
                            - LCD is eigenlijk niet goed genoeg om scherpte te beoordelen
                            - geen ISO indicator in viewfinder
                            - relatief veel ruis op hogere ISO

                            Bijkomend vind ik het omslachtig om de ISO in te stellen. Je krijgt een wieltje voor je sluitertijd, een wieltje voor je diafragma, een knopje vanboven om in te houden terwijl de belichtingscompensatie bijgesteld kan worden met een wieltje, maar als je de ISO wilt veranderen moet je eerst op de achterkant zoeken naar dat ISO knopje. ISO knopje dat blindelings kan ingedrukt worden zoals bij belichtingscompensatie zou handiger zijn.
                            http://kasper.photography & Flickr

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              D70: meeste zijn al aangehaald: kleine zoeker, het schermpje vind ik ook wat te klein, vooral als foto's in portretstand worden weergegeven (ik weet dat je dat kan afzetten maar dan moet je ze achteraf op je pc ook nog allemaal gaan draaien) (mijn H1 heeft een 2,5" scherm, die halve inch doet toch veel)
                              Bijkomend op de D70: ik werk vaak met het manueel instellen van het scherpstelveld, dus met de pijltjes; maar zolang je fotopreview op het scherm staat stel je dan die weergave in, en als je dus even verstrooid bent zit je maar op die pijltjes te duwen en verzet dat veld zich niet.
                              Oplossing is natuurlijk die preview afzetten, maar aangezien ik meestal toch even kijk wat het gegeven heeft, is dat ook niet zo handig (of je moet elke keer weer op die review-toets drukken. Die toets zit ook niet zo handig geplaatst om de review van het schermpje te halen met je toestel voor je neus. Ik druk dus telkens even kort op de ontspanknop, zo gaat de foto van het schermpje en kan ik het veld weer instellen.
                              Hopelijk is deze lange uitleg voldoende om mijn klein probleempje aan te geven

                              Wat de Sony H1 betreft: ben ik nog altijd content van, alleen: batterijtjes zijn vrij snel leeg, zelfs met gebruik van de zoeker (om een dag foto's te nemen, reken op een foto of 2-300, heb ik toch steeds twee reservesets en één noodset (alkaline) mee). De review-functie is niet zo handig; de vorige foto kan je met één knopje oproepen, maar als je de foto's wil zien die daarvoor genomen zijn moet je je instelwiel op "review" zetten. Ietsjes te veel werk naar mijn zin.
                              Ook geen aanduiding voor uitgebrande hooglichten (wel histogram-mogelijkheid maar héél klein), en een beperkt aantal witbalans-instellingen (soms iets te extreem, soms zou men een tussenwaarde willen tussen bvb "zonnig" en "bewolkt"). Dit toestel maakt enkel jpg's.
                              Voor de rest vind ik de opzet van dit toestel wel beter dan de opzet van een SLR, je ziet direct welk effect je belichtingsregeling heeft op de foto; als je aan je instelwiel draait zie je ook in de zoeker verschijnen op welke stand je je toestel zet. EN je krijgt geen stof op de sensor Moesten ze nu dit soort toestellen met een haarscherpe 8-1000 f1.4 macro kunnen leveren

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Nog maar weinig Fuji S3-en hier! 't Zal dan wel een héél goei toestel zijn zeker (of bitter weinig gebruikers tov de rest )

                                De nadelen dus:

                                - Traag in Wide DR-mode (en daarvoor gebruiken we 'm allemaal)
                                - Traag in review
                                - Geen ISO in de viewfinder, knullige ISO-dial
                                - Matige focussering
                                - Geen i-TTL
                                - Single/continous/zelfontspanner-knopje: de idioot die dat ooit ontworpen heeft moesten ze...

                                De massa positieve punten lees je binnenkort maar in "Aangeboden", want ik zet 'm in de vitrine nu de S5 op komst is.
                                Last edited by Jayjay_T; 14 december 2006, 10:47.
                                My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

                                Comment

                                Working...
                                X