Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Mijn Nikon D7000

    - Ontzettend klein buffergeheugen. Aangezien ik voornamelijk aan sportfotografie doe is in RAW schieten nagenoeg geen optie. Kan dan maar 10 foto's in het buffergeheugen plaatsen. Ondanks mijn snelle SD kaart van 95mb/s stokt de continue opname dan. ( In jpeg fijn kunnen er 16 à 17 in het buffergeheugen )

    - Aangezien in Raw schieten dus nagenoeg niet mogelijk is, verplicht in Jpeg te schieten --> niet heel tevreden over hoge iso waarden. Meermaals op Iso 1600 last van hevige ruis.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Fuji X-T1
      In feite geldt dit voor alle systeemcamera"s. Met een spiegelreflex hoef je toestel niet op te staan om door je camera en lens te kijken. In die optiek gebruik ik de DSLR vaak als een soort verrekijker.
      Ik gebruikte de DSLR dan ook vaak om alvorens de camera wakker te maken of te activeren, compo op te stellen, effen in en uit te zomen ... Handig bij macro.
      Bij de systeemcamera lukt dit niet. Je kan enkel het toestel gebruiken als het daadwerkelijk op staat. Onhandig in macro en duur in accu's ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Ik heb verschillende camera's, waaronder twee Nikons. Iedere camera heeft zijn bediening weer anders geregeld, bijvoorbeeld bij een Leica M met een klein menu en weinig maar duidelijke knopjes. Bij de Nikons zijn de menu's steeds weer iets anders en de knoppen ook, waardoor twee toestellen naast elkaar (een D800e en een D7100) er voor zorgt dat je vaak misgrijpt. Ook de menu's leveren vaak zoekacties op om dezelfde reden.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Mijn Nikon Df: De veel te kleine grip.
          Als er een extra grip op de markt komt, zal ik de eerste zijn om die te bestellen.
          Behalve dat een fantastische camera.
          Nikon Df

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            De 30-seconden limiet bij Canon spiegelreflexcamera's wanneer je foto's maakt via AEB.

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Ik heb een canon 450d en vaak vind ik mijn foto's onscherp. Op het eerste zicht zien ze er ok uit maar bij inzoomen is het toch goed merkbaar. Heb ik met al mijn objectieven.
              Ook bij iso's vanaf 400 komt er reeds een duidelijke ruis voor.

              Binnen kort zal ik overstappen naar een canon 6d.

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Ik heb een Sony A57.
                Voornaamste nadeel is dat ik altijd per ongeluk op sommige sneltoetsen druk waardoor ik de witbalans om zeep help of het 'Toy camera' effect activeer.
                Iets minder erg is dat het bijgeleverde lint schuurt in mijn nek.

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door elkristo Bekijk bericht
                  Ik heb een canon 450d en vaak vind ik mijn foto's onscherp. Op het eerste zicht zien ze er ok uit maar bij inzoomen is het toch goed merkbaar. Heb ik met al mijn objectieven.
                  Ook bij iso's vanaf 400 komt er reeds een duidelijke ruis voor.

                  Binnen kort zal ik overstappen naar een canon 6d.
                  Volledig mee eens! Dit zijn ook de 2 dingen die mij het meeste storen aan mijn 450D

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Nikon D3300:
                    bij aanschaf mezelf mss niet voldoende geïnformeerd en daar heb ik nu de nadelen van;
                    -slechts 11 scherpstelpunten
                    -buffergeheugen is niet echt "Wow!"
                    -ruis maar dit is mss te wijten aan mijn lenzen

                    dus leg ik zo nu en dan wat €'s opzij voor een betere optie.
                    digitaal impressionist

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door yves wouters Bekijk bericht
                      Nikon D3300:
                      bij aanschaf mezelf mss niet voldoende geïnformeerd en daar heb ik nu de nadelen van;
                      -slechts 11 scherpstelpunten
                      -buffergeheugen is niet echt "Wow!"
                      -ruis maar dit is mss te wijten aan mijn lenzen

                      dus leg ik zo nu en dan wat €'s opzij voor een betere optie.
                      buffergeheugen kan je grotendeels oplossen met een sneller geheugenkaartje indien je dit niet hebt (dan heb je die buffer minder nodig)
                      ruis, tja, het is beter met bv d7100 maar niet meer dan een stop in mijn ogen, recente ff doet minimum 3 à 4 stops beter (maar kost dan ook pakken meer, en dan moet je al je lenzen vervangen)
                      al je lenzen zijn kitlenzen, dit is ook een nadeel, heb zelf ervaring met d3100 en d3200, steek daar eens een betere lens op (vb een prime),
                      lenzen leveren nl meer verschil in beeldkwaliteit dan bv een kleine upgrade van body, kennis van instellingen nog meer,
                      maar is een kwestie van ervaring dan, en die moet je eerst opdoen
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        steek daar eens een betere lens op (vb een prime),
                        maar is een kwestie van ervaring dan, en die moet je eerst opdoen
                        Eigenlijk wel,ja... en betere lens wordt dus mijn volgende doelstelling,ondertussen veel lezen,kijken en oefenen.
                        digitaal impressionist

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Nadeel van mijn Canon 5D Mark III...

                          Waarom zo (overpriced) vreselijk duur
                          Last edited by Foto Gerard; 20 juli 2015, 09:37.
                          Om vooruit te komen, moet je soms een stap terug doen...

                          Flickr

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Nikon D7100:
                            - Momenteel slechts één groot nadeel: teveel ruis vanaf ISO 1600. Zou niet mogen bij een dergelijk toestel...
                            - Klein puntje misschien nog is de buffer. Zelfs met snelste kaartje loopt die snel vol, maar ja... of dit echt zo'n punt is

                            Voor de rest toptoestel
                            Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                            Mijn fotoalbums

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Pentax K5

                              Nogal een zwaar toestel en lenzen
                              Enorm veel aanpassingsmogelijkheden dat je door het bos de boom niet meer ziet
                              Bij TAV soms te hoge iso's
                              Oude lenzen ook manueel kan ik niet gebruiken wegens het niet maken van de foto; wel manueel scherpstellen en beeld in de zoeker

                              Al bij al wel tevreden.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Sony A65

                                * Film knop is te groot en staat naast de AEL/Zoom knop, hoe vaak ik al filmpjes van 2 seconden heb gemaakt om dan te vloeken kan ik al niet meer tellen
                                * Scherm is kantelbaar, maar eigenlijk zou het veel beter zijn moest die opzij kantelen ipv naar beneden, want nu is die useless op een statief en voor de occasionele selfie zit die dik in de weg (levert alleen maar een rare kop op omdat 'k zo moet focussen om de camera ongemakkelijk vast te houden én de ontspanner in te drukken). Daarnaast draai ik hem nog altijd eerst de verkeerde kant uit.
                                * De EVF is tof, maar soms mis ik een échte VF, want in de zon heb 'k soms nog altijd moeite om iets deftig te zien, tenzij 'k echt hard de camera tegen m'n gezicht duw (ongemakkelijk)
                                * Lens- en accessoires aanbod is beperkt en duurder dan Nikon/Canon. De lenzen die 'k nu heb hebben vaak een niet zo mooie (onrustige) bokeh ...
                                * GPS is soms vreselijk traag, eens die gelocked is ça va, maar op wandelingen in een bos moet je camera dan constant aanstaan om een fix te behouden en dan is je batterij na een halve dag wandelen al leeg (zonder al te veel foto's te maken)
                                * Niet eerlijk omdat 'k ook maar een "goedkope" dSLR is, maar geen bulb mode

                                Maar voor de rest, top camera
                                Last edited by wutske; 21 juli 2015, 17:34.
                                Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                                Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                                Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                                Comment

                                Working...
                                X