Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Fuji x10.
    De batterij is echt ***.
    Een 50 tal foto's en ze is leeg!
    Of is dit enkel bij mij?

    Mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Een fotoapparaat van die klasse is niet gemaakt om video opnames mee te doen. Ik heb de D800E en heb nog nooit de videofunctie gebruikt, interesseert mij trouwens niet eens.
      Ik ben ENORM onder de indruk van de beelden uit de D800E voor video, enorm scherp, uitstekend dynamisch bereik, veel mogelijkheden in nabewerking voor een camera dat niet raw video maakt,...
      Maar het is moeilijker dan een gewone videocamera om mee te werken (maar in die prijsklasse wel STUKKEN mooier beeld).
      Het enige wat ik zou willen ruilen voor een D800 is een RED EPIC.
      Met een goed statief of rig haal je zeer veel uit een gewone fotocamera.
      Binnen enkele weken maak ik een kortfilm met een D800E, zal deze hier dan posten om de kwaliteiten eens te bewijzen . (weet iemand toevallig een GEEN veranderingen maakt aan de video, want Youtube comprimeert de schaduwen enorm en vimeo heeft voor gratis members enkel 720p dacht ik)

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Een fotoapparaat van die klasse is niet gemaakt om video opnames mee te doen. Ik heb de D800E en heb nog nooit de videofunctie gebruikt, interesseert mij trouwens niet eens.
        Graag zou ik me discreet bij de visie van Enero willen aansluiten.
        Een accuschroefboormachine is niet gemaakt om tegen te praten, niet om te internetten om te weten hoe hard je die schroeven moet aandraaien en ook niet om te weten waar je je op dat moment bevindt en hoe laat het is.
        Voor een horlogemaker is dit een waardeloos instrument.
        Ik heb een goede vriend die garages (autogarages, spuitcabines, trekbanken, lichtstraten ed) installeert, ik meende te weten dat hij 16 soorten accu-boormachines/schroefmachines heeft. Zijn leuze : het juiste materiaal voor het juiste werk.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Graag zou ik me discreet bij de visie van Enero willen aansluiten.
          Een accuschroefboormachine is niet gemaakt om tegen te praten, niet om te internetten om te weten hoe hard je die schroeven moet aandraaien en ook niet om te weten waar je je op dat moment bevindt en hoe laat het is.
          Voor een horlogemaker is dit een waardeloos instrument.
          Ik heb een goede vriend die garages (autogarages, spuitcabines, trekbanken, lichtstraten ed) installeert, ik meende te weten dat hij 16 soorten accu-boormachines/schroefmachines heeft. Zijn leuze : het juiste materiaal voor het juiste werk.
          Paul, erg discreet is dit niet . Er lezen potentiëel een paar miljoen mensen deze post (mensen die het Nederlands machtig zijn)
          Er zit wat in, een accuboor met GPS en speech (dat ding zegt stop wanneer je volgens de GPS diep genoeg geboord hebt...)
          Ik installeer geen garages, maar heb ook een aantal accuschroef/boormachines, een stel van die kleine schroevendraaiers genre IXO (eentje aan boord, een andere in de knutselhoek, en nog een paar in verschillende gereedschapstassen), een 9.6V, een 14.4V, een 24V en twee accuboorhamers. Inderdaad, je werkt het makkelijkst met een aangepaste machine.
          En video met een SLR, niet aan mij besteed. Je kunt er wel mooie beelden mee schieten, want je werkt met goed glas, en je sensor kan behoorlijk wat aan. Maar, zoals gezegd, het ligt niet lekker in de hand. Als je dan een hele rig en alles wat er nog bijhoort koopt, dan ben je een bom geld kwijt, waarmee je een goede videocamera kunt kopen. En die rigs, voor wat ik ervan weet en gezien heb, het is knutselen, een pleister op een houten been.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
            Fuji x10.
            De batterij is echt ***.
            Een 50 tal foto's en ze is leeg!
            Of is dit enkel bij mij?
            Enkel bij u vrees ik. Heb het toestel nu al 4 dagen bij voor straatfotografie, zonder laadbeurt. En met 200 clicks op de teller nog 3 streepjes. Het toestel is van juni 2012.
            Ik fotografeer met viewfinder, zonder focus light en daarnaast gebruik ik de fast start-up mode niet (vreet batterij).

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Wel zeer vreemd dat er dan zoveel professionals zijn overgestapt van cinemacamera's naar DSLR's met videofunctie...

              En qua kost zijn alle accesoires voor een dslr veel goedkoper dan die voor cinemacamera's.
              1 redmag kost 500euro, kaartlezer 200, module om de redmag te bevestigen aan de camera 1500 euro = 2200 euro; CF/sd kaartje voor een dslr: 100-300 euro.
              Primes starten aan 4000 euro, de beste primes voor dslr's zitten tussen 900 en 1900 euro, maar de allerbeste (manuele nikkors) zijn al te vinden voor 50-100 euro.
              7" lcd voor red 3000 euro, voor dslr's al voor 500 euro.
              En RED is nog redelijk in vergelijking met de meeste andere cinemamerken...
              En is een RED zo handig om vast te houden? Dat is nog vele malen erger dan een DSLR zonder rig.

              Wie van jullie heeft al gewerkt met cinemacamera's het laatste jaar?
              De mannen die overgaan van cinemacamera's naar dslr's alvast wel en er zal toch wel een goede reden zijn waarom dat ze dit verkiezen.
              Natuurlijk is een cinemacamera beter, maar het kost minstens 5 keer zoveel om hetzelfde materiaal te bekomen als bij een dslr-kit (en ook 5 keer zoveel mensen).
              En met een gewone videocamera bereik je totaal niet hetzelfde als met een dslr qua look. (daar zit ook het grootste verschil tussen video en cinema)
              Video is documenteren, cinema creëren. (en dan nog kan je een cinematografische documentaire maken)

              Een dslr is moeilijk werken in het begin, maar eens je het onder de knie krijgt, zijn de mogelijkheden eindeloos.

              Ik ben hier precies ook de enige die het een kans heeft gegeven... (en daarmee bedoel ik meer dan enkele uurtjes een filmpje maken)
              Nogvoor ik een camera met videofunctie had, heb ik er een jaar over geleerd en gestudeerd, ik heb er een hele stapel boeken over en heb honderden internetpagina's erover gelezen. (maar was nog steeds niet overtuigd) Tot het moment dat ik er zelf aan begon...
              The world is moving on, it's time you move too!

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                The world may be moving on, maar ik denk dat de meeste BD-ers (of toch een groot deel) fotografen zijn die geen voeling hebben met video, en er ook geen zin in hebben.
                Dat er materiëel een convergentie is tussen video en foto is een feit, zo goed als elke camera (SLR tot compactje) kan filmen, en zelfs die kleintjes doen het in verhouding niet slecht (beter dan een middenklasse videocamera met cassette van nog niet lang geleden)
                Maar dat hoeft niet te betekenen dat fotografie en video als techniek/kunst/medium/vulmaaraan in elkaar opgaan. Wat er in de toekomst gaat gebeuren weet ik niet, en dat zien we nog wel. Een paar jaar geleden werd de 35mm film doodverklaard, wel, ik zie meer en meer fotografen teruggrijpen naar het rolletje. Idem voor vinyl, en nu is de CD dood, en de plaat niet.
                Wellicht zal de videocamera van de toekomst gebaseerd zijn op de SLR, maar ik verwacht toch dat hij zijn eigen lichaam krijgt.
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  heb al jaren een Canon 30D.
                  zou graag eens een wat nieuwer toestel willen maar deze werkt nog zo goed.
                  nadeel dus van dit toestel.....gewoon tè goed.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Moderator Note: Opgelet gasten: pittige discussie, maar da's niet de bedoeling van deze langlopende topic. Gewoon vermelden wat je NIET bevalt aan je camera. Het kan zijn dat iemand anders niet dezelfde ervaring heeft (bv of de Fuji nu batterijen vreet of niet) en dat kan nog, maar een discussie over video is hier niet echt op zijn plaats. Zo vind ik in post #752 van PoW niet meteen wat de NAdelen van de D800 zouden zijn. En die zijn er ongetwijfeld.
                    Deze topic dient niet om de loftrompet van een of ander toestel te steken. Dat kan elders genoeg.
                    Last edited by LesC; 9 mei 2013, 09:13.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      de batterij van mijn D7000 gaat zo lang mee dat ik ze altijd vergeet op te laden.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Serieuze nadeel, zou ik zeggen. Ik heb hetzelfde met de batterij van mijn 7D. Gelukkig ben ik een man van routines en wordt de batterij, na een dagje shooten, vervangen; de gebruikte wordt meteen opgeladen, en gaat dan opnieuw mijn cameratas in.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          De Iso-resultaten van mijn D90 beginnen een beetje voorbijgestreefd te worden.

                          Voornamelijk nadelen van een 'ouder' model. Minder accesoires beschikbaar, moeilijker te vinden...

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
                            ...
                            Voornamelijk nadelen van een 'ouder' model. Minder accessoires beschikbaar, moeilijker te vinden...
                            Daarvoor vrees ik ook: vroeg of laat geen batterij meer te krijgen voor mijn 350D, dezelfde als voor mijn G9, twee toestellen die nog in gebruik zijn (zij het dat de 350D zo goed als niet meer gebruikt wordt; maar toch wil ik 'm niet kwijt).

                            Mijn eerste digitaal toestel was er eentje van Kodak, de DC4800. Wel... geen twee jaar later kon Kodak me daar geen nieuwe batterij voor leveren! Gelukkig vond ik een firma in de UK die zelfs van die "obscure" batterijen kon leveren, maar tegen hoge prijzen.
                            Ik betreur nog altijd het feit dat camerafabrikanten niet meer standardiseren in hun batterijen.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Ik herkende de nadelen van mijn D200 pas toen ik de D800 in mijn bezit kreeg.
                              Maar ook van de D800 heeft intussen een nadeel: de tien-pins steker van mijn GPS modulle en afstandsbediening past niet meer in die van de D800 omdat de de tien-pins aansluiting 1mm dichter naast de lensvatting zit dan bij de D200.
                              Dit alleen bij gebruik van mijn 24 -70 objectief. Door wat rubber aan de bovenkant van de tien-pins steker weg de veilen lukt het net.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Dit weekend overgestapt van een 400D naar een 50D...
                                de 50D zie ik direct 1 groot nadeel:

                                Wat een ongemakkelijke aan/uit-schakelaar...
                                de 400D vond ik een pakje gemakkelijker...

                                Verder ben ik momenteel nog iets te hard onder de indruk van de 50D om nadelen te vinden
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X