Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Naar mijn weten is de 5DMK III op dit moment de beste DSLR die er te koop is. Neemt niet weg dat je ook daar nog minpunten van kunt opsommen, net zoals je dat ook kunt van een dure luxewagen.
    En dit draadje is net daarvoor bedoeld.

    Het enige minpunt van de 5D MKIII is dat die niet echt goedkoop is.
    Maar daar staat wel tegenover dat je waar krijgt voor je geld, het is een camera waarmee je zelfs in de moeilijkste omstandigheden nog bruikbare foto's kan maken, terwijl de meeste andere camera's het al lang moeten opgeven.

    Of het echt de beste camera is op dit ogenblik, dat is een andere discussie, want als je die gaat vergelijken met de D800 dan zal het heel moeilijk zijn om "de beste" aan te duiden.
    Ik denk dat die twee camera's bijzonder weinig zwakke punten hebben...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Tja, voor míj zou de 5DIII toch ook wel de beste zijn... mijn Canon glas past immers niet op de D800

      Maar idd... de 5DIII is is niet bepaald goedkoop te noemen... maar toch... zodra ik heb budget ervoor heb gaat 'ie er wel komen Trouwens, de prijs is al aardig aan het zakken op 't moment...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Of het echt de beste camera is op dit ogenblik, dat is een andere discussie, want als je die gaat vergelijken met de D800 dan zal het heel moeilijk zijn om "de beste" aan te duiden.
        Ik denk dat die twee camera's bijzonder weinig zwakke punten hebben...
        Ik vind dat je deze niet met elkaar kan / mag vergelijken.... specificaties zijn totaal verschillend. En de doelgroep ook ..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Trouwens, de prijs is al aardig aan het zakken op 't moment...
          Laat maar rustig zijn gangeske gaan zou ik zo zeggen ...
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Zou willen dat ze bij de D7000 een ander soort rubber hadden gebruikt voor de handgreep.
            Zeer gevoelig voor krassen. Zelfs als je nagels een normale lengte hebben veroorzaken ze al krassen.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Zou willen dat ze bij de D7000 een ander soort rubber hadden gebruikt voor de handgreep.
              Zeer gevoelig voor krassen. Zelfs als je nagels een normale lengte hebben veroorzaken ze al krassen.
              Je kan die rubbertjes altijd voor minder dan 10 euro vervangen, heb geen probleem bij mijn exemplaar...

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                Je kan die rubbertjes altijd voor minder dan 10 euro vervangen, heb geen probleem bij mijn exemplaar...
                afgebeten nagels???
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  afgebeten nagels???
                  Er zijn mensen die hun nagels weekelijks afknippen.

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Ik heb sinds 2tal jaar een NEX5 en nu sinds kort een NEX7

                    NEX5 : superhandig/compact toestelletje die in combinatie met mijn favoriete lens (pancake 16 f2.8) echt zalige resultaten geeft voor close-up & low light fotografie & filmmodus
                    NEX7 : is de eerste compactcamera die ik tot nu toe als "closeby" volwaardig alternatief voor reflex gebruikt heb op afgelopen reis

                    Voornaamste voordelen: (aantal voordelen simulair met NEX5)
                    - panorama modus is zalig handig voor reiskiekjes (nu ook vertikaal! ;-) I Like!
                    - compacte kamera die je overal mee naartoe kan nemen en valt niet op
                    - in combinatie met bv 18-200 lens een zeer multi-functioneel inzetbaar toestel
                    - de IQ is echt van zeer hoog formaat
                    - battery lifetime is precies al beter geworden dan de NEX5 maar nog steeds rampzalig kort (wellicht door displaygebruik)
                    - de digitale zoeker (met o.a. horizontale waterpasfunctie ) is zeer handig in bv zonnige omgevingen
                    - HD videokwaliteit is echt zeer goed

                    Sterke nadelen aan de NEX7:
                    - die VideoRecording button is echt MEGA-ERG-SLECHT geplaatst... damn wat een kanjet van een designfout (hoeveel keer ik op onze 2 weken trip accidently aan het filmen was... ik kan het niet op 2 handen tellen)
                    - battery lifetime remains a very big problem
                    - switchen van camera-modus (Av, Tv, ...) blijft zeer onhandig en vooral traag via de menu
                    - aantal foto's per seconde blijft traag (maar goed, daar kan ik mee leven met dit soort camera)
                    - de AF-accuraatheid en vooral snelheid laat dikwijls wel nog eens de wensen over (idem ditto met de NEX5 family)
                    (ik vergelijk dan wel met de Canon 1D-series AF omdat we die accuraatheid gewoon zijn)

                    Kortweg,... 2 major problems, AF-accuraatheid/snelheid en de video-button die echt fout staat. Verder zou ik de NEX7 echt aan iedereen aanraden !!!
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Nadeel van de Canon EOS 5D Mark III. Dual card slot, waarvan het slot voor de SD card niet echt snel is. Je kunt er wel een snelle kaart indoen, maar dit haalt niks uit. Het vertraagd ook het weg schrijven van de CF kaart. Dus als ik een keer snelle actie moet doen dan SD kaart er even uit

                      Nadelen van de 5D Mark II:
                      AF punten alleen middelste goed bruikbaar. En ik ben nogal van het gebruik van andere AF punten. Dit wat ik veel deed met de 7D...
                      AF systeem behoorlijk verouders heeft geen upgrade gehad bij de introductie aantal jaar terug....
                      Geen 100% view finder
                      geen grid view in de finder
                      En modus knop die snel naar andere stand ging. (welkom lock knop) ;-)

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Nog enkele nadelen van mijn EOS 550D:

                        - In de camera buffer is slechts plaats voor 6 RAW bestanden. Aan 3,7 FPS is de buffer dus op minder dan 2 seconden vol. Daardoor is "Continuous Shooting" dus vrij nutteloos.
                        - Het wieltje waarmee je het diafragma en dergelijke instelt, vertoont iets teveel weerstand. Het had een stuk soepeler mogen zijn wat mij betreft.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                          Nog enkele nadelen van mijn EOS 550D:

                          - In de camera buffer is slechts plaats voor 6 RAW bestanden. Aan 3,7 FPS is de buffer dus op minder dan 2 seconden vol. Daardoor is "Continuous Shooting" dus vrij nutteloos.
                          - Het wieltje waarmee je het diafragma en dergelijke instelt, vertoont iets teveel weerstand. Het had een stuk soepeler mogen zijn wat mij betreft.
                          Omdat het ook over mijn eos550 D gaat en het bovenstaande bij mij ook van toepassing is reageer ik even met een citaat.
                          Het andere minpuntje is de autofocus. Deze kan echt wel sneller, vooral op egale oppervlakten. Zelfs bij daglicht.
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

                          Comment


                          • Nikon D300 laat het rubber los van de body na 4,5 jaar

                            Het positieve is dat het zich makkelijk laat repareren.
                            Nadeel daar van is dat je hem even kwijt bent
                            Vriendelijk groet ,
                            Jessey
                            Last edited by jessey; 28 oktober 2012, 03:04.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Als ik mijn pink onderaan mijn D7000 leg, komt er altijd een rubberen flapje los voor de batterijgrip. Beetje stom, maar dit stoort mij af en toe
                              Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

                              D7000 en D750

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Jammer dat de compact flash card slot van mijn 350D defect is.
                                Ruis bij hogere ISO.

                                Comment

                                Working...
                                X